نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ارگان‌های خبری باشگاه پرسپولیس از هواداران این تیم دعوت کرده‌اند با هزینه ۵۰ هزار تومانی اقدام به خرید ماکت کنند تا جای خالی‌شان در ورزشگاه دیده نشود!

پرسپولیسی‌ها در چالش درآمدزایی به گزارش خبرورزشی، اقدام باشگاه پرسپولیس در خصوص ماکت هواداران می‌تواند خلاقانه و جذاب باشد، اما مدل رسیدن به هدف در آن، به صورت شفاف مشخص نیست.

اروپایی‌ها کلید زدند
این طرحی بود که در ابتدا، باشگاه‌های اروپایی به خصوص در آلمان و انگلیس استارت زدند. باشگاه مونشن گلادباخ در بوندس‌لیگا به عنوان اولین باشگاه در این مورد نام برده می‌شود. آن‌ها برای همراه ساختن هواداران خود در دوران کرونا، از تماشاگران همیشگی خواستند با خرج یک هزینه کوچک به اندازه خرید بلیت برای یک بازی، درست در صندلی‌ای که روی آن می‌نشستند، ماکت بخرند تا با تصویر خودشان روی همان صندلی قرار بگیرد.

بن لادن در ورزشگاه
جالب اینکه همین طرح در اروپا هم به استهزا کشیده شد زیرا یکی از طرفداران لیدز یونایتد برای آنکه نشان بدهد چه بار طنزی در وجودش نهفته است، به جای تصویر خود، تصویری از اسامه بن لادن رهبر و بنیانگذار شبکه القاعده را برای انتشار و ساخت ماکت انتخاب کرد که لو رفتن این عکس، دردسر‌های بزرگی برای باشگاه لیدز و فوتبال اروپا در پی داشت.

چالش ورزشگاه اختصاصی
باشگاه‌هایی که در اروپا دست به چنین حرکتی زدند، ورزشگاه اختصاصی دارند. به همین علت، می‌توانند روی سکو‌های استادیوم اختصاصی‌شان از تصاویر هواداران خود استفاده کنند، اما پرسپولیس فاقد چنین استادیومی است و از این‌رو، باید ماکت‌ها فقط در ورزشگاه آزادی استفاده شود آن هم یک هفته در میان، چون استقلال، دیگر تیم فوتبال کشورمان است که از استادیوم آزادی به عنوان ورزشگاه میزبان خود سود می‌برد و اساساً انتشار عکس طرفداران روی ماکت نمی‌تواند برای مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد.

تخفیف هم می‌دهند
در ابتدا اعلام شده بود بابت هر ماکت، طرفداران پرسپولیس باید ۵۰ هزار تومان بدهند، اما این رقم به یک باره با تخفیف مواجه شد و به ۳۰ هزار تومان رسید! این تخفیف برای آن بود که استقبال از طرح افزایش یابد، اما تقریباً هیچ استقبالی را شاهد نبودیم و حتی در فضای مجازی نیز، طرفداران پرسپولیس این موضوع را یک «جوک» تلقی می‌کردند.

ورود عکس خانم‌ها هم ممنوع است!
با اینکه هیچ تماشاگری حق ورود به ورزشگاه را ندارد و تنها شکل ماندن روی سکو‌ها برای طرفداران، خرید ماکت است، باز هم تماشاگران خانم راهی برای ورود به استادیوم ندارند! به معنای دیگر، طبق برنامه‌ریزی «مدیران باشگاه پرسپولیس» ورود عکس خانم‌ها هم به استادیوم ممنوع است و اجازه‌ای برای این کار نمی‌دهند. موضوعی که با واکنش سراسری طرفداران خانم فوتبال در فضای مجازی همراه بود. مشخص نیست چه کسی این طرح‌ها را می‌دهد و چرا یک بررسی ساده صورت نمی‌گیرد تا مشکلات ریز و درشت آن حل شود؟ این در شرایطی است که برای دیدار پرسپولیس مقابل کاشیما و همچنین تیم ملی مقابل کامبوج، بانوان موفق شدند به داخل استادیوم آزادی بروند و آب هم از آب تکان نخورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی