نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرهاد اسماعیل‌نژاد به خبرورزشی گفت: متاسفانه شرایط فعلی به ضرر کشتی‌گیران و مسابقات لیگ است. بعید می‌دانم امسال لیگ برگزار شود و بیشترین ضرر متوجه کشتی‌گیران می‌شود.

اسماعیل نژاد: هرچه بیشتر به کشتی کمک شود، ضرر نمی‌کنند خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ فرهاد اسماعیل‌نژاد از مربیان سازنده، زحمتکش، دلسوز، خوشنام و تحصیل‌کرده کشتی‌فرنگی‌ایران است که شاگردان نامدار و افتخارآفرین بسیاری به دنیای‌قهرمانی معرفی کرده است. هرچند در بعضی فدراسیون‌ها باکم‌لطفی و بی‌مهری از عرصه‌خدمت دور بود ولی اکثر فدراسیون‌ها از تجربیات ارزنده و تلاش صادقانه او استفاده کرده و می‌کنند. مربی تیم ملی رده‌های سنی مختلف و سرمربی حال‌حاضر تیم‌ملی کشتی‌فرنگی نونهالان در پاسخ به سوالات خبرورزشی گفت:
* متاسفانه کرونا تمام دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده و اکثر ورزش‌ها تعطیل شده، مشکلات کشتی خیلی بیشتر و بدتر از سایر ورزشهاست. چون کشتی، تن‌به‌تن، نزدیک به‌هم و پربرخورد است، با نفسِ نزدیک کشتی‌گیران هم احتمال انتقالِ ویروس خیلی زیاد است.
* به‌همین دلیل فعالیت‌های کشتی تعطیل شده، هیچ‌کس نمی‌تواند کاری انجام دهد واصلا معلوم نیست تا کی این موضوع ادامه دارد. ما هم باشگاه و تمرینات را در نوشهر و چالوس تعطیل کرده‌ایم و با رعایت پروتکلهای‌بهداشتی، فقط تمرینات بدنسازی و هوازی را در فضای‌باز انجام می‌دهیم تا بچه‌ها حداقل آمادگی جسمی و روحی خودشان را تا حدودی حفظ کنند.
* مسابقات قهرمانی‌جهانی ۲۰۲۰ پیش‌کش، باتوجه به شرایط فعلی کرونا در دنیا، به اعتقاد من شاید اصلا المپیک در ۲۰۲۱ هم برگزار نشود یا اگر برگزار شود و کرونا نابود نشده باشد، شاید به‌خاطر شرایط ویژه مسابقات رشته‌کشتی، در المپیک ۲۰۲۱ برگزار نشود.
* این شرایط ویژه به همه اقشار ورزش ضربات جبران ناپذیری زده که متاسفانه مربیان بیشتر از بقیه متضرر شده‌اند زیرا تنها منبع درآمدشان تعطیل و قطع شده است. البته هیات‌کشتی نوشهر و چالوس به بنده لطف داشتند و، چون کشتی‌گیران را بیرون از محل باشگاه بارعایت موارد بهداشتی تمرین می‌دهم، حقوقم را دادند ولی خیلی‌ها دچار مشکل شدند.
 
اسماعیل نژاد: هرچه بیشتر به کشتی کمک شود، ضرر نمی‌کنند
* تنها منبع درآمد اکثر قریب به‌اتفاق کشتی‌گیران ما مسابقات لیگ است. متاسفانه شرایط فعلی به ضرر کشتی‌گیران و مسابقات لیگ است. بعید می‌دانم امسال لیگ برگزار شود و بیشترین ضرر متوجه کشتی‌گیران می‌شود. وقتی فوتبال با آن‌همه فاصله و شرایط متفاوت با کشتی، آن‌هم در فضای باز بدون تماشاگر برگزار می‌شود، مسابقه کشتی که درسالن سرپوشیده و درگیری تن‌به‌تن و فاصله نزدیک کشتی‌گیران ناگزیر به انجام است، لذا برگزاری لیگ، دشوارتر از سایر ورزشهاست. اگر بدون تماشاگر هم برگزار شود که خیلی بدتر، از شور و هیجان می‌افتد.
* من هیچ‌وقت درلیگ حضور نداشتم و تیمداری نکرده‌ام. زیرا مسابقات لیگ‌کشتی، متعلق به‌یک‌عده از مربیان خاص است که در رایزنی و کانال‌یابی تبحر دارند و بنده فاقد چنین توانمندی و روحیه‌ای هستم. البته ناشکر نیستم تا به‌حال محتاج نشده و الحمدالله دستم را پیشِ‌کسی دراز نکرده‌ام.
* فدراسیون‌کشتی، سازمان‌لیگ، تیم‌ها و باشگاه‌های علاقمند به کشتی، خیلی دوست دارند و تلاش می‌کنند تا با برگزاری لیگ، پولی به کشتی‌گیران برسد و نانی در سفره آن‌ها بگذارند ولی متاسفانه این کرونای لعنتی، کاری کرده که همه نگران احتمال برگزار نشدنِ لیگ هستند.
 
اسماعیل نژاد: هرچه بیشتر به کشتی کمک شود، ضرر نمی‌کنند
* به پیشنهاد آقایان رنگرز و سوریان، سرمربیگری تیم‌ملی نونهالان را پذیرفتم و تلاش می‌کنم درخدمت پشتوانه‌های مستعد کشور باشم. آقای رنگرز به من گفت فدراسیون آقای دبیر تازه شروع به‌کار کرده، مشکلات خیلی زیادی دارد. پول نیست، سفر و اعزام نیست. خلاصه همه مشکلات و کمبود‌ها را گفت، من‌هم پذیرفتم برای کمک به کشتی انجام وظیفه کنم. در فدراسیون آقای خادم هم در دانش‌افزایی خدمت کردم. من عاشق کشتی هستم. همیشه به کشتی وصل هستم و نمی‌توانند مرا از تشک کشتی جداکنند.
* به لطف خدا، عزت و احترامی که پیشِ‌مردم دارم، برایم از هرچیز دیگری باارزش‌تر و مهم‌تر است. این افتخار را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کنم.
 
* حاجی‌عسگری (عسگری محمدیان) سال‌ها زحمت کشیده، خاک تشک خورده تا توانسته مدال‌های المپیک و جهان بگیرد. او استخوان خورد کرده کشتی است و با همه مشکلات و سختی‌های کشتی آشناست و می‌داند برای کمک به کشتی و کشتی‌گیران چه کار‌هایی باید انجام بدهد. حالا که در انتخابات اعضای‌مجمع او را برگزیده‌اند، همه باید به او کمک و یاری بدهیم تا بتواند از اعتبار و جایگاه کشتی مازندران به شایستگی دفاع کند. او کار خیلی سختی درپیش دارد، همه باید کمک کنند تا بعداز کرونا، حاجی‌عسگری بتواند همچنان کشتی مازندران را در رتبه اولِ جدول رده‌بندی کشوری حفظ کند و زمینه استمرار موفقیت‌های کشتی‌گیران مازنی در میادین المپیک، جهان و .. را ادامه دهد.
* وزارت‌ورزش، کمیته‌ملی‌المپیک، سایر نهاد‌ها و سازمان‌های ذیربط اگر از نظر کمک‌های مالی و تامین بودجه به فدراسیون‌کشتی، پول و منابع مالی تزریق کنند، ضرر نمی‌کنند. شرایط بداقتصادی و تحریمها، معضل بزرگی است ولی در سال المپیک، هرچه بیشتر به کشتی کمک شود، به‌نفع ورزش و جایگاه کشورمان در رنکینگ المپیک است، زیرا کشتی همیشه از امید‌های اصلی کسب مدال ایران در المپیک محسوب می‌شود.
* بودجه وزارت‌ورزش و کمیته المپیک به‌هیچ‌وجه پاسخگوی نیاز‌ها و برنامه‌های کشتی نیست. مردم و مسئولین هم از کشتی خیلی توقع و انتظار دارند. قطعا اگر بودجه‌کافی نباشد مثل ماشین بدون بنزین است که نمی‌تواند حرکت کند. مسئولان همیشه به کشتی لطف داشته‌اند ولی اگر بتوانند حمایت بیشتری داشته باشند، قطعا ضرر نمی‌کنند.
* برای اجرای اهداف و برنامه‌های کشتی، اگر اعتبار و جایگاه‌ملی و مردمی، نامدارانی مثل آقایان دبیر و خادم نباشد و بااین اعتبار ارزشمند، پول و منابع‌مالی به فدراسیون نیاورند، قطعا ورزش‌اول‌کشور با مشکلات بسیار بیشتر و نگران کننده‌تری دست به‌گریبان می‌شود. امیدوارم همه به کشتی کمک کنند تا مشکلاتش کمتر شود. الان درایام کرونا، همه اعزام‌های کشتی لغو شده، اگر با نابودی کرونا، حضور اجباری در مسابقات قاره‌ای، جهانی و .. شروع شود، بدون‌شک مشکل‌مالی فدراسیون‌کشتی چندین برابر بیشتر می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی