نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس به خبرورزشی گفت: برای انتخاب دروازه‌بان جدید، وسواس زیادی داریم و چند گزینه است که با توجه به شرایط فعلی، باید روی آن‌ها کار کنیم و بهترین انتخاب را داشته باشیم.

خبرورزشی/ کاوه علی‌اسماعیلی؛ داود فنایی مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس همراه یحیی گل‌محمدی به کادر فنی سرخپوشان اضافه شد و جمعه شب همراه بازیکنان این تیم، جشن قهرمانی در فصل نوزدهم را پشت‌سر گذاشت. با او گپ کوتاهی زدیم که می‌خوانید.

قهرمانی‌تان را تبریک می‌گوییم. فکر می‌کنید بعد از لیگ، توانایی قهرمانی در جام‌حذفی را هم داشته باشید؟
جواب دادن به این سؤال کمی سخت است، اما مطمئن باشید همه تلاش‌مان را می‌کنیم. بالاخره پرسپولیس یکی از معروف‌ترین برند‌های ایران است و شاید معروف‌تر از آن نداشته باشیم زیرا بیش از ۴۰ میلیون نفر همه اخبارش را پیگیری می‌کنند و هوادارش هستند. من معتقدم DNA این باشگاه با قهرمانی درآمیخته است. حتی خود من هم قهرمانی با این تیم را تجربه کرده‌ام.

در زمان فوتبال‌تان، چند قهرمانی با پرسپولیس آوردید؟
خدا را شکر می‌کنم که در دوره‌ای، یک راهی باز شد تا بتوانم به پرسپولیس بیایم و خودم را نشان بدهم. در آن دوره ۴ قهرمانی لیگ و یک قهرمانی حذفی کسب کردیم و ۲ بار هم در جام باشگاه‌های آسیا سوم شدیم. یک دوره اش که مقابل سامسونگ کره‌جنوبی باختیم و به فینال نرسیدیم. حتی یک بر صفر هم جلو بودیم؛ چه فصلی بود و چقدر بازیکن خوب داشت، اما نسبت به حریف، بضاعت‌مان کمتر بود. از طرف دیگر، بازی‌ها متمرکز برگزار می‌شد و فشار زیادی روی تیم ما بود. اگر آن سال قهرمان آسیا می‌شدیم، زندگی همه ما تغییر می‌کرد مثلاً خودم می‌توانستم لژیونر شوم و به آلمان بروم. واقعاً حیف شد؛ هر وقت یاد آن روز‌ها می‌افتم، حسرت می‌کشم.

بگذریم. چرا قبل از جشن قهرمانی، بازی با ذوب‌آهن را باختید؟
اول اینکه باید از بچه‌ها تشکر کنیم، چون همه تلاش‌شان را کردند و بازیکن کم‌کار در زمین نداشتیم. از سوی دیگر ذوب‌آهن هم تیم خوبی است. خودم آنجا مربی بودم و دو قهرمانی جام حذفی و سهمیه آسیایی گرفتیم. آن‌ها امکانات فوق العاده‌ای دارند ولی برخی اوقات در فوتبال این اتفاقات و نتایج پیش می‌آید.

قبول کنید رادوشویچ هم گل بدی دریافت کرد!
این‌طور گل خوردن برای هر دروازه‌بانی پیش می‌آید. خوشبختانه عملکرد این دروازه‌بان کاملاً معلوم است. او در یک صحنه پایش لغزید و به زمین خورد. جلوی دیدش را هم گرفته بودند و به هر ترتیب گل خورد. من این بازیکن را مقصر نمی‌دانم و معتقدم اگر مشکلی وجود داشته باشد، از جانب من است. باید از این گلر حمایت کرد.

اما هواداران می‌گویند ممکن است جدایی بیرانوند باعث افت رادو شود.
بگذارید همین‌جا از علیرضا بیرانوند هم تشکر کنم. او برای این قهرمانی واقعاً تلاش کرد و در بسیاری از بازی‌ها گلر ما بود. جای خالی‌اش در جشن قهرمانی احساس می‌شد. دیدم که مصاحبه کرده و گفته در زمان جشن قهرمانی، نامش برده نشده و گلایه داشت که من معتقدم مسئولان برگزاری جشن، باید حواس‌شان به همه چیز باشد. بالاخره من خوش‌شانس بودم که توانستم از طریق فوتبال، رفقای خوبی پیدا کنم. علیرضا یکی از این رفقای خوب من است که هنوز هم با یکدیگر ارتباط داریم و از هم مشاوره می‌گیریم. همین دیروز (عصر روز شنبه گذشته) با بیرانوند صحبت کردم و می‌دانم مصدوم است و امیدوارم هرچه زودتر خوب شود تا بتواند تیمش را همراهی کند. با این حال، هواداران نباید نگران این وضعیت باشند.

خودتان به عنوان مربی تیم نگرانی بابت افت رادو ندارید؟
رادوشویچ همین حالا جزو بهترین‌های ماست. او از نظر آمادگی هیچ مشکلی ندارد. وقتی نفر اول یک تیم می‌شوی، فشار‌ها افزایش می‌یابد. این فشار‌ها را باید از رادو دور کنیم. من هواداران را درک می‌کنم، اما قبول کنید وقتی دروازه‌بان بزرگی را از دست می‌دهی، آن هم کسی در حد بیرانوند که جزو گلر‌های تاپ آسیاست، فشار‌ها روی نفر بعدی چندبرابر می‌شود. ما باید باز هم با رادو کار کنیم و به او زمان بدهیم تا اعتماد به نفس خود را بهتر کند.

در ادامه فصل، دروازه‌بان جدیدی به لیست تان اضافه می‌شود؟
بله، در همین روز‌ها یک گلر دیگر به تیم‌مان اضافه می‌شود.

فقط بگویید این دروازه‌بان، قبلاً شاگرد خودتان بوده یا نه؟
نه، همه بازیکنانی که قبلاً با آن‌ها کار کردیم، با باشگاه‌های فعلی خود قرارداد دارند و نمی‌توانستند به پرسپولیس بیایند. برای انتخاب دروازه‌بان جدید، وسواس زیادی داریم و چند گزینه است که با توجه به شرایط فعلی، باید روی آن‌ها کار کنیم و بهترین انتخاب را داشته باشیم.

مذاکره با برخی دروازه‌بان‌ها که نام‌شان مطرح می‌شود، واقعیت دارد؟
الان از لحاظ حرفه‌ای درست نیست که نامی از گزینه‌ها ببرم. ان‌شا‌ءالله بعد از پایان دو، سه دیدار باقی‌مانده از فصل نوزدهم، همه چیز مشخص می‌شود و با دروازه‌بان جدید در کنار رادو به لیگ قهرمانان آسیا می‌رویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی