۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لایپزیش و اتلتیکو با حذف فینالیست‌های فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا در یک‌چهارم نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

لایپزیش – اتلتیکومادرید‌‌؛ مهمان‌های ناخوانده به گزارش خبرورزشی، امشب از ساعت 23:30 در ورزشگاه خوسه آلوالاده شهر لیسبون، لایپزیش و اتلتیکومادرید به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیمی برگزار می‌شود که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد آنها به این مرحله برسند، چراکه هر دو با حذف فینالیست‌های فصل قبل اینجا هستند.

لایپزیش‌‌؛ تکمیل شگفتی
واژه «شگفتی‌ساز» برای لایپزیش دیگر کاربردی ندارد اما بیراه نیست اگر بگوییم برای تکمیل شگفتی‌هایی که چند سال پیش این تیم آلمانی شروع کرده، حضور در مراحل بالای لیگ قهرمانان اروپا نیاز است. لایپزیش حالا تیمی قابل احترام است که هم نتایج خوبی می‌گیرد هم سیاست‌هایش را علاقه‌مندان به فوتبال‌ دوست دارند. باشگاهی که در آلمان به‌دلیل نوع اداره‌اش مخالف کم ندارد اما اینکه به بازیکنان و حتی مربیان جوان تا این حد توجه می‌کند، تحسین‌برانگیز است. لایپزیش حالا یک بالانشین دائمی در بوندس‌لیگاست و هر فصل هم در لیگ قهرمانان مدعی صعود خواهد بود. پس از اینکه مسابقات از سر گرفته شد در بوندس‌لیگا نتایج پرنوسانی گرفتند و شاید به همین دلیل شانس‌شان برای حذف کردن رقیب باتجربه‌ای همچون اتلتیکو کمتر شده باشد.

اتلتیکومادرید‌‌؛ دوباره فینال
یاد باد آن روزگاران، یاد باد. اتلتیکو با دیگو سیمئونه همیشه مدعی صعود به مراحل بالای لیگ قهرمانان اروپا است اما بعد از حذف در نیمه‌نهایی سال 2017 به دست رئال‌مادرید دیگر نتایج خوبی نگرفتند و مورد توجه نبودند، تا اینکه 5 ماه پیش دست به کاری بزرگ زدند. در آنفیلد، لیورپول قهرمان بلامنازع لیگ برتر که مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان هم بود و تیمی شکست‌ناپذیر در خانه‌شان بوده‌اند را شکست داد. این نتیجه بزرگ توقع را از تیم سیمئونه بالا می‌برد. البته این مرحله حریفی کاملاً متفاوت پیش‌رو خواهند داشت. بعید است اتلتیکو مقابل تیمی همچون لایپزیش با دفاع و ضدحمله بخواهد نتیجه بگیرد. شرایط اتلتیکو حالا به گونه‌ای هست که برای‌شان شانس صعود زیادی در نظر بگیریم. شاید حتی آنها بعد از 4 سال باز هم فینالیست شدند.

آخرین جدال
این نخستین نبرد تاریخ دو باشگاه لایپزیش و اتلتیکومادرید خواهد بود.

آمار بازی
یک) لایپزیش در نخستین حضورش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا نخستین صعودش به یک‌چهارم نهایی را هم تجربه خواهد کرد. این تیم آلمانی اگر به نیمه‌نهایی برسد برای اولین مرتبه بین 4 تیم برتر یک تورنمنت اروپایی قرار خواهد گرفت.
5) اتلتیکومادرید برای پنجمین مرتبه در 7 فصل اخیر راهی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شده است.
یک) شاگردان ناگلزمن در 15 بازی آخرشان در بوندس‌لیگا فقط یک مرتبه شکست خورده‌اند. آنها تنها تیمی بوده‌اند که بایرن این فصل شکستش نداد.
18) قبل از اینکه مسابقات تعلیق شود، اتلتیکو شکست‌ناپذیری‌اش را شروع کرد و حالا در 18 بازی متوالی در تمامی رقابت‌هاست که شکست نخورده‌اند.
5) تیم مادریدی 5 مرتبه به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است. آنها 3 مرتبه هم فینالیست شده‌اند که 2 مرتبه با باخت مقابل همشهری‌شان دست‌شان از کسب جام کوتاه ماند.
6) اتلتیکو تیمی بود که موفق شد لیورپول را پس از 6 سال در آنفیلد شکست دهد و به رکورد 42 بازی خانگی اروپایی بدون شکست این تیم خاتمه دهد.
2) تیم سیمئونه در 2 نبرد قبلی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان موفق شده بایرن‌مونیخ و بایرلورکوزن را کنار بزند.

مصدومان و محرومان
یوسف پولسن و ابراهیما کوناته بازیکنان کلیدی لایپزیش بازی حساس با اتلتیکو را از دست داده‌اند. البته تیمو ورنر ستاره لایپزیش هم از این تیم جدا شد و به چلسی پیوست تا در این مرحله تیم آلمانی را همراهی نکند. شیمه ورسالیکو و آنخل کورئا هم به ویروس کرونا مبتلا شدند تا نتوانند در ترکیب تیم مادریدی قرار بگیرند.

ترکیب احتمالی دو تیم
لایپزیش: گولاشی، کلوسترمن، اوپامکانو، هالستنبرگ، موکیله، لایمر، زابیتسر، آنجلینیو، انکونکو، اولمو و شیک
اتلتیکومادرید: اوبلاک، تریپیه، ساویچ، خیمنس، لودی، یورنته، سائول، توماس، کوکه، فلیکس و موراتا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی