نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
۰
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مصاحبه چند ماه پیش صفی‌الله فغانپور نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد با مارک ویلموتس مرتکب یک گناه نابخشودنی شده است.

به گزارش خبرورزشی، در پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال فیفا به نفع سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران رأی داده است. اگر در دادگاه بین‌المللی ورزش تلاش‌های فدراسیون فوتبال برای احقاق حق جواب ندهد به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال با هزینه دیرکرد، دستمزد وکلا و دیگر هزینه‌های جالبی باید حدود ۱۷۹ میلیارد تومان پرداخت کند. بعد از صدور رأی از سوی فیفا خیلی‌ها این پرسش را مطرح کردند آیا فدراسیون فوتبال در تشکیلات خود افراد آشنا به حقوق بین‌الملل فوتبال و زبان انگلیسی نداشت که یک قرارداد محکم و جامع امضا می‌کرد تا در این نبرد بازنده نمی‌شد؟ بهترین پاسخ برای این سؤال مصاحبه چند ماه قبل صفی‌الله فغانپور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال است. او در این باره گفته بود: «نمی‌خواستم در این مورد حرف بزنم، اما الان که سؤال شد می‌گویم. کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال یکی از برجسته‌ترین کمیته‌ها بین تمام فدراسیون‌هاست و از هر جهت ادعای کارآمدی دارد. من به عنوان مسئول حقوقی فدراسیون چهار ماه پس از رفتن کی‌روش و قبل از انتخاب سرمربی جدید به رئیس فدراسیون نامه نوشتم که در خصوص انتخاب سرمربی جدید نه دخالتی دارم و نه صلاحیت اظهارنظر دارم، اما اگر مربی انتخاب شد قرارداد آن را در اختیار کمیته حقوقی قرار دهند تا این کمیته گروهی متشکل از کمیته حقوقی، امور بین‌الملل و امور مالی تشکیل دهد و قراردادی تنظیم کند تا آن قرارداد به امضا برسد، اما تا به امروز که با شما صحبت می‌کنم من در جریان قرارداد ویلموتس قرار نگرفتم.»

در ادامه مصاحبه او می‌خوانیم: «من به کسانی که ایراد می‌گیرند باید بگویم کمیته حقوقی چه تکلیفی دارد وقتی قرارداد در اختیار آن قرار نمی‌گیرد؟ من وظیفه ندارم بگویم قرارداد سرمربی را در اختیار من قرار دهید، اما این کار را کردم ولی باز هم قراردادی به ما داده نشد و در نهایت هم دیدیم چه اتفاقی افتاد. درباره شکایت ویلموتس کمیته حقوقی در جریان این شکایت نیست و فدراسیون مستقلاً یک وکیل انتخاب کرده است. تنها هنر من این بود که با سماجت توانستم در تنظیم قرارداد وکلای انتخاب شده دخالت کنم و از منافع فدراسیون فوتبال دفاع کنم.»

طبیعتاً فدراسیون فوتبال برای عقد قرارداد با مارک ویلموتس با اولین کمیته‌ای که باید مشورت می‌کرد کمیته حقوقی بود، اما این کار را انجام نداد و اکنون اصلاً جای تعجب نیست که گفته می‌شود قرارداد مارک ویلموتس مشکل گرامری هم داشت؛ همچنین رأیی که فیفا در این پرونده صادر کرده است. مصاحبه چند ماه پیش صفی‌الله فغانپور نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال در عقد قرارداد با مارک ویلموتس مرتکب یک گناه نابخشودنی شده و اگر قرار باشد رأی نهایی هم به سود مارک ویلموتس باشد باید مسببین این اتفاق تاوان اشتباهی که مرتکب شده‌اند را بدهند. به خصوص که این پرونده بار مالی زیادی را برای فوتبال ملی ایجاد می‌کند و حتی ممکن است موجب ورشکستگی فوتبال شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی