نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در سال ۲۰۲۰ دیگر تیمی نبوده که بتواند باواریایی‌ها را شکست دهد و به نظر می‌رسد حالا حالاها باید منتظر باخت یا حتی توقف بایرن بمانیم.

یادداشت| جلوی این بایرن را می‌توان گرفت؟

خبرورزشی/ شهراد باغستانی؛ ۱۲۰ دقیقه نبرد در بوداپست، جایی که دوباره هواداران فرصت پیدا کردند بازی تیم‌های محبوب‌شان را از نزدیک ببینند. بایرن‌مونیخ توقف‌ناپذیر است و در سوپرجام هم هرطور بود موفق شد ۲ بر یک سویا را شکست دهد و برای دومین مرتبه قهرمان سوپرجام شود، اما آندلوسی‌ها باید به خودشان ببالند که پس از مدت‌ها اولین تیمی بودند که بایرن را در ۹۰ دقیقه متوقف کردند. نکاتی از نبردی که در نهایت جام آن بر فراز دستان کاپیتان مانوئل نویر آرام گرفت را مرور خواهیم کرد.

قاتل خونسرد
وقتی دقیقه ۱۳ آن خطا روی ایوان راکیتیچ در محوطه جریمه بایرن توسط داوید آلابا رخ داد و لوکاس اوکامپوس از گل کردن پنالتی به‌شدت خوشحال بود، باید به بازیکنان سویا می‌گفتند که راه درازی برای حفظ این گل در پیش دارند. برای بایرن که فصل قبل در لیگ قهرمانان اروپا به طور میانگین ۹/۳ گل در هر بازی زده بود، جبران این گل خورده دشوار به نظر نمی‌رسید. بازیکنان بایرن خیلی زود روحیه‌شان را نمی‌بازند و خونسرد پیش می‌روند. بار‌ها موقعیت ایجاد کردند تا اینکه به گل تساوی رسیدند. حتی دو مرتبه دیگر هم توسط روبرت لواندوفسکی و لروی سانه به گل رسیدند که یکی آفساید بود و یکی خطا. بازی که در ۹۰ دقیقه مساوی شد هم انگار نه انگار اتفاقی رخ داده. همان برنامه همیشگی بایرن پیش رفت تا اینکه سرانجام به گل برتری که می‌خواستند، رسیدند. دوام آوردن مقابل ضربات این قاتل خونسرد، ساده نیست.

۴ و بیشتر
در حال حاضر تیمی هست که بتواند این بایرن را مغلوب کند؟ نمی‌توان مدعی شد تیمی وجود دارد که شکست‌ناپذیر باشد، اما اینکه برای مدت طولانی تیم‌تان نبازد همین می‌شود که می‌بینید. در همان هفته‌های ابتدایی حضور هانسی فلیک به‌عنوان سرمربی بایرن که البته در ابتدا موقت هم بود، تیمش ۲ بازی را به بایرلورکوزن و مونشن‌گلادباخ باخت، اما بعد از آن و در سال ۲۰۲۰ دیگر تیمی نبود که بتواند باواریایی‌ها را شکست دهد. البته بعد از تساوی مقابل لایپزیش، سویا دومین تیمی بود که موفق شد در ۹۰ دقیقه با بایرن مساوی کند، با این حال نتیجه این بازی در ۱۲۰ دقیقه تعیین شد. ۳۸ بازی است که فلیک مربی بایرن شده، تیمش ۳۲ بازی است که نباخته و ۲۳ بازی متوالی اخیر را برده. در این مدت ۴ جام بایرن گرفته، یعنی به عبارتی در هر ۹.۵ بازی یک جام! آمار خارق العاده‌ای که نشان می‌دهد حالا حالا‌ها قرار نیست بایرن سیر شود. مانوئل نویر بعد از این قهرمانی نوشت: «چهارمی را گرفتیم و هنوز سیر نشده‌ایم.»

یادداشت| جلوی این بایرن را می‌توان گرفت؟

هیولا برگشت
مانوئل نویر، دیوارِ بایرن‌مونیخ که سال‌های گذشته با سبک دروازه‌بانی‌اش برجسته شد و افتخارات پرشماری کسب کرد، برگشته. بعد از مصدومیت سخت فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ و پس از آن آسیب‌دیدگی در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸، بسیاری دوران نویر را تمام‌شده تلقی کردند، اما او به تدریج نقطه قابل اتکای باواریایی‌ها شد. در ۳۴ سالگی هنوز اشتیاق برای درخشیدن دارد و به قول معروف ول‌کنِ موفقیت نیست. او در فینال لیگ قهرمانان موقعیت تک‌به‌تک را از نیمار گرفت و اجازه نداد بایرن خیلی زود از حریف قدرتمندش عقب بیفتد. در دیدار سوپرجام هم النصیری نتوانست ضربه کاری را به او بزند. نویر می‌دانست چه توپ ارزشمندی را گرفته. در واقع قبل از گل برتری خاوی مارتینس، نویر با گرفتن آن تک‌به‌تک یک گل زد. هیولا برگشته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی