سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
۲۸ |
۰
چرا برنامه اینترنتی عادل فردوسی‌پور مجوز نگرفت؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر روابط عمومی ساترا در توضیحی به حواشی مجوز نگرفتن برنامه فردوسی‌پور از سوی ساترا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرورزشی، علی سعد (مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر «ساترا») در یک رشته توئیت نسبت به چرایی مجوز نگرفتن برنامه عادل فردوسی‌پور توضیحاتی ارائه کرد.

وی در این رشته توئیت نوشت:

۱. رویکرد ساترا حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر ایرانی و محتوای بومی بر روی آن‌هاست. تعداد ۱۵۰ مجوز صادره در ۲ سال اخیر موجب شده طیف متنوعی از رسانه‌ها به طور قانونی مشغول به فعالیت باشند.

۲. در اولین جلسه «شورای موافقت کلی انتشار» که ۹ مهر برگزار شد، به هر سه درخواست برنامه‌های ارائه شده از سوی رسانه‌های صوت و تصویر، پروانه انتشار اعطا شد. مجوز به برنامه‌های «همرفیق»، «واسخندیش» و «دیرین دیرین» که پیش‌بینی می‌شود اقبال مخاطبان را به خود جلب کنند، در این جلسه تصمیم گیری شد.

۳. شرط طرح برنامه‌ها در شورای موافقت کلی انتشار، عدم وجود موانع حقوقی، قضایی و امنیتی است که در مورد برنامه «۹۹» که به درخواست فیلیمو و کافه بازار مطرح شده بود به دلیل‌عدم دریافت مکتوب استعلام مراجع مسئول، عملاً موضوع قابل طرح و بررسی توسط شورای مذکور نبود.

۴. حیطه مسئولیتی ساترا فقط تصمیمات رسانه‌ای است. لذا در صورت وجود ملاحظات استعلامی، دعاوی حقوقی و یا پرونده‌های قضایی، ساترا امکان بررسی تقاضاهای رسیده را نخواهد داشت.

۵. اصل پایه‌ای حرکت ساترا، حمایت از رسانه‌ها و محتوای داخلی در کنار شفافیت و قاعده‌مندی تصمیمات است. ساترا در حیطه مسئولیتی خود به اعلان شفاف دلایل تصمیمات متعهد است.

بنابراین گزارش چند روز گذشته برخی از رسانه‌ها از مجوز نگرفتن برنامه عادل فردوسی‌پور که قرار بود بر بستر اینترنت ساخته و پخش شود، نوشتند. فردوسی‌پور از اسفند سال ۹۷ در پی اختلاف با مدیر شبکه سه از اجرا و تهیه‌کنندگی برنامه نود کنار گذاشته شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    عادل با مدیر اختلاف نداشت مدیر چشم نداشت عادلو ببینه عادل خان سریع جمع کن برو دیگه این جامعه نخبه کش جای تو نیست
    • تاجی IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      دوستان تاجی و طرفداران بقیه تیم ها نباید ناراحت باشن چون سیاست نود فقط حمایت از لنگ بود تمام من مخالف نود هستم
    • انا IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      در جواب اون تاجی هوچی باید بگم تیم شما لیاقت و عرضه نداره شخصیت یه تیم مردمی را نداره چرا گناهشو میندازی تقصیر زمین و زمان {...}
  • اسطوره شیس و نصرتی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    قشنگ دارم زوال و مرگ تدریجی کشورو با پوست و استخوان حودم حس میکنم بخاطر سیاست های غلطی ‌که در پیش گرفتن که متاسفانه تمومی هم نداره نمونش همین نامردی که بعد از این همه سال با عادل کردند. واقعا عجیبه!
  • MGH IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    قبلا هم گفته بودم، محبوب شدن در این کشور خطرناکه. حساب داره، کتاب داره. فقط اجازه داری که در راستای یک چارچوب مشخص و تعریف شده محبوب بشی. در غیر اینصورت محکوم به حذف شدنی.
  • MGH IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    راستی یادم رفت بگم، وقتی ایتم ایران۹۰ میساختی باید فکر عواقبش را هم میکردی. وقتی روز فینال جام حذفی گزارشگر میفرستادی تو خرمشهر تا نظر مردم درباره فینال بپرسن و اونا هم میگفتن توی این شرایط شهر اصلا به فوتبال فکر نمیکنند، باید فکر عواقبش را هم میکردی مرد.
  • رضا NL ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    واقعا متاسفم ، یک عده بی کفایت جمع شدن در راس امور ، انشالله که عادل مثل هزاران نخبه که از ایران رفتن ،از ایران بره و با یک برنامه جهانی به ما فرصت برنامه سازی و گزارشهای دلچسبشو بده
  • پرسپولیس عشقه IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    از زمانی که نود وعادل رفت حاشیه های فوتبال چندین برابر شد تو این روزا نخبه کشی عادت شده خیلی دلمون تنگ شده واسه عادل خان
  • ناشناس IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    برای اینکه باسواد وبرای اینکه مردو دوستش دارن وبرای اینکه پاک هستش پس جایی برای ایشان نیست.
  • ناشناس IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    دیگه خسته شدیم دلخوشی نداریم
  • ناشناس IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    خبر ورزشی خبرهات باتاخیره حال نمی کنم
  • مرصاد IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    چقدر مسخرست که نمیتونیم از نبوغ بی نظیر این مرد ساده، جذاب و بی ریا در برنامه های ورزشی لذت ببریم، بدون هیچ توضیحی، چقدر مسخرست
  • كيسه سوز IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    بالاخره انقدر اذيتش ميكنن،،تا به اين نتيجه برسه كه تصميم مزدك،تصميم درستي بود!!!
  • سعید IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    این تاوان طرف مردم بودنه. آقای فردوسی پور عزیز، اگر احیانا کامنتها رو میخونی، میخوام بهت بگم هیچوقت یادت از قلب مردم فراموش نمیشه. یه روزی که زیادم دور نیست برمیگردی.
  • تاجی IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    اقا قیافت به ورزش ایران نمیخوره تمام بدم میاد ازت
  • سهراب IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    من که هر چی خوندم چیزی نفهمیدم, لااقل به یه زبونی میگفتین که ملت هم بفهمن چرا بهش مجوز ندادین
    • Payam US ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      خیلی ساده و شفاف گفت، میتونم و بهش مجوز نمیدیم. نظر مردم اصلا مهم نیست فقط نظر خودمان مهمه بقیش....
    • MGH IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      از مراجع ذی صلاح! استعلام گرفتن و گفتن که مجوز ندهید. افتاد؟ حالا برو ببین مراجع ذی صلاح کیا بودن؟ گرفتی؟ همونایی که نمیذارند هر کسی محبوب بشه، دیده بشه و حرفش تاثیرگذار باشه. گرفتی سهراب جان؟
  • اس اسی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    اینا چی میگن ؟ بیست سال میکروفون و تریبون داشته این گل پسر ! طی بیست سال برنامه اگر آدم با دانش و دلسوزی بود (منظورم در حیطه ورزش و فوتباله ) میتونست قضیه حق پخش تلویزیونی رو با تکرار تکرار تکرار و حضور میهمانان و کارشناسان و وزرا و نمایندگان و...این مقوله رو به جای خوبی برسونه و لااقل ازخودش بعد از این همه سال یه نام نیکی در فوتبال باقی بذاره و کاری اساسی و ساختاری انجام بده اما فقط دنبال خاله زنک بازی و دوبهم زنی .....و همزمان حمایتهای پیدا و پنهان از پرسپولیس بود که هیچ کمکی به نسل جوان هوادار فوتبال نکرد اما بخاطر چهره و بیان خوبی که برای اجرا داشت واقعا شومن خوبی هست و البته مجری خوبی برای گزارش مسابقات فوتبال
    • انا IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      چراشما اینقدر حسود و پر از کینه و عقده هستید چرا با زمین و زمان بدید یه نگاه به تیم از هم پاشیدتون بکنید میفهمید مقصر نتیجه نگرفتن شما دیگران نیستند درون خودتون بگردید دنبال گناهکار
    • تاج آبى اهورايى IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      به كورى چشم تو و امثال تو هميشه استقلال مثل سرو راست قامت ايستاده! هرچند اون بابا مسعودتون هم مثل تو خيلى دلش ميخواست اين تيم محبوب و سمبل گذشته پر افتخار ايران از هم پاشيده بشه و به زمينش بزنه ولى شير هميشه شيره! شايد بواسطه تمام تبعيض ها و اتواع دسيسه ها و ترفندهاى وزير و عواملش و بقيه ساپورتر هاى حكومتى شما از اسب افتاده باشيم، ولى هرگز از اصل نيفتاده ايم و به زودى با سپرى شدن اين ايام تاريك و رفتن اين وزير و دار و دسته اش همچون ققنوس از خاكستر آتش ناجوانمردى و ظلم و دغل عوامل حكومتيتون برخواهيم خاست و دوباره به شكوه و عظمت گذشته و جايگاه مرتفع هميشگى كه همانا قله هاى افتخار ايران و آسياست خواهيم رسيد. لنگى فراموش نكن تاج اهورايى ايران با همين تيم به زعم تو از هم پاشيده هم هميشه خارى در چشم لنگ بوده و همين يحيى با اون همه مهره تو دو بازى آخر نتونست از پسش بربياد، يه بار كه از مساوى گرفتن جلوى استقلال از خوشحالى سر از پا نميشناختيد و بار دوم هم كه بازى رو تو پنالتى واگذار كرديد! بازى رفت هم شانس آورديد كه هفته چهارم بود و تيم استرا هنوز رو غلطك نيفتاده بود والا آبكش بوديد!
  • هادی IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    ۲۰سال آنتن زنده دستت بود...الآن به حضورت نیازی نیست فردوسی پور...اینترنتی هم بهت اجازه نمیدن برنامه اجرا کنی...اون موقع که تو آنتن زنده برنامه ورزشی برجام تبریک میگفتی...ظریف دعوت میکردی..تو برنامه جام جهانی قهر میکردی باید فکر این زمان میکردی...
  • ظلم پایدار نیست DE ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    توی کشور آزادی مثل جمهوری اسلامی ایران، هر فرد و گروه تحت سیستم رسمی کشوره (مثلا عادل که تحت سیستم نظارت صدا و سیما هست) حق داره از بین گزارش ها و اخبار و کلا کنداکتوری که بالا دستی ها بهش ارایه میدن ، یسری رو انتخاب کنه و روشون کار کنه، دیگه آزادی بیان ازین بیشتر؟!!!! آقای فردوسی پور ، اون کنداکتور و سوژه های شما اصن کذب محضه و برای دشمن شاد کردنه!!! چون این گزارشا و حواشی که تو بهشون می پردازی، وقتی توی سناریویی که بهت دادن وجود نداشته، حتما وجود نداشته دیگه، وقتی هوشیارترین مسولین دنیا ندیدن، تو میخوای بگی من دیدم؟! بالا دستیا وقتی گفتن مشکلی نیست، عادل هم باید مثل میثاقی و مجریای خبر بگه همه چی آرومه و ما چقد خوشحالیم ، تمام! اصن آقا عادل تو چرا اصرار داری حاشیه سازی کنی؟! حتمن غرض داری و از دشمن خط میگیری!!! اصن برای مصلحت ملی گذاشتنت کنار ، تو حق نداشتی بگی بی دلیل بوده!!! عادل خان تو باید به عنوان یه شهروند "آزاد" ایرانی، اگه مدیران و مسولین مخلص و جان برکف بهت گفتن بمیر، بگی چشم می میرم قربتا الا الله، تا جایگاهت بهشت برین باشه و بزرگان از راضی باشن و "افتخار ملی" بشی!!!
    • آسمان آبی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      برو دنبال یکی دیگه این اونی که فکر میکنی نیست !!!!!!
  • امیر شاملو IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    ای وای از این ظلم و توهین به شعور مخاطب! قابل توجه اینکه در ارتباط با استعلام از مراجع ذیصلاح جهتِ اعطای مجوز، مهلتی برای پاسخ استعلام وجود دارد که انقضای این مهلت و عدم دریافت پاسخ استعلام به منزله‌ی عدم وجود مانع برای اعطای مجوز مربوطه است.
  • ناشناس IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    یعنی الان عادل فردوسی پور وضع روحیش چطوره ؟! امیدوارم حالش خوب باشه
  • محسن IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    عادل خان برو جایی که قدروکار تورابشناسند
  • م ف IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    خبر ورزشی یه خبری از فردوسی پور به ما بده اطمینان پیدا کنیم حالش خوبه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی