نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
ورزش اولویت آخر است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ورزش حلقه مفقوده جامعه امروز ماست. جامعه‌ای که غرق در مشکلات عدیده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده و راه برون‌رفت از این همه معضلات را گم کرده است.

خبرورزشیسیدمهدی فاطمی؛ اکبر آقای عبدی در یکی از فیلم‌های سینمایی‌اش کلیدی‌ترین جمله در مورد ورزش را گفت. ایشان در سکانس مربوط به‌ ورزش کردن در زندان با همان زبان طنز و شیرین گفت‌؛ اگر این امکانات را بیرون از زندان داشتیم، کارمان به اینجا نمی‌کشید!

به‌واقع ورزش حلقه مفقوده جامعه امروز ماست. جامعه‌ای که غرق در مشکلات عدیده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شده و راه برون‌رفت از این همه معضلات را گم کرده است. چاقی مفرط در بین ایرانیان مشهودتر از هر پدیده دیگری است. در کنار این بی‌تحرکی و سکون، فشارهای روانی حاصل از گرانی، فقر و ‌تورم را اضافه کنید. نتیجه جامعه‌ای می‌شود مأیوس و مستأصل! جامعه‌ای خالی از نبوغ و نوآوری و مملو از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی!

نگاهی به بیمارستان‌ها، کلانتری‌ها و دادگاه‌های قضایی بیندازید؛ لحظه‌ای از جمعیت خالی نمی‌شوند! بخشی از این شلوغی و ازدحام را می‌توان حاصل بی‌توجهی به ورزش دانست. ورزشی که می‌تواند آمار بیماری و جرم و ‌جنایت در ‌کشور را به شدت کاهش دهد اما تمام انرژی و هم و غم مسئولان ورزش صرف رشته‌ای شده که سال‌هاست بر اثر بی‌تدبیری و سوء مدیریت جز زیان‌های کلان مالی و سرخوردگی هواداران عایدی دیگری برای ما نداشته است!

پروسه انتخاب کابینه وزرا را ببینید؛ آخرین و بی‌اهمیت‌ترین وزیر دولت، وزیر ورزش ‌و جوانان است! در حالی که باید مهم‌ترین و ویژه‌ترین باشد چراکه بخش عمده و فراگیری از جامعه را تشکیل می‌دهد اما اعتبار و جایگاه و حتی بودجه تخصیصی برای این وزارتخانه در تشکیلات حکومتی بسیار نازل و پیش پا افتاده است!

هزینه‌های ورزش گران و پرداختن به بعضی رشته‌ها به‌جز اقشار کم‌تعداد متمول ‌و پردرآمد تقریباً غیرممکن شده است! شهریه باشگاه‌ها بالا رفته و پرداخت آن در توان خیلی از خانواده‌ها نیست. سرانه ورزشی ما با استانداردهای جهانی فاصله‌ای بعید دارد. اینها ریشه در نگاه ساده‌انگارانه حاکمیت به مقوله مهم ورزش دارد! ریشه در انتخاب مدیرانی که نه ورزشی بوده‌اند و نه کمترین آشنایی با مسائل جوانان داشته و دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مسعود IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    امیدوارم این مقاله را تمام مسئولین تصمیم گیر و سیاست گذار در بخش ورزشی و غیر ورزشی به دقت بخوانند، برای نویسنده آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری دارم با یک نیم صفحه نمای کلی جامعه امروز ما ترسیم کرد. دمتان گرم و قلم تان استوار
  • خشایار IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    بسیار به جا و دقیق حق مطلب ادا شد.بخصوص پاراگراف اول که نقل قولی از آقای اکبر عبدی آوردید. در سالهای دور با کمتر از صد تا تک تومنی میشد بریم باشگاه ورزش قهرمانی بکنیم اما الان با جیب خالی سمت ورزش همگانی هم نمیشه بریم!
  • خشایار IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    ضمنا آقای سید مهدی فاطمی نویسنده محترم مقاله کاش به مساله کمبود دارو و بحرانی که در این زمینه بوحود آمده اشاره می کردین.جامعه ورزشکار کمتر مبتلا به بیماری داره و اگر به ورزش توجه میشد تقاضای دارو و درمان هم خیلی کاهش میداشت.سپاس از خبرورزشی به خاطر سوژه مناسب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی