حسین رضازاده‌: اول سهمیه، بعد مدال المپیک 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس اسبق فدراسیون وزنه‌برداری با انتقاد به بعضی‌ها که از حالا مدال ایرانی‌ها در توکیو را پیش‌بینی می‌کنند، معتقد است چهار وزنه‌بردار ملی‌پوش شانس سهمیه المپیک، اول باید به فکر امتیاز باشند.

خبرورزشیوزنه‌برداری؛ حسین رضازاده، رئیس اسبق فدراسیون وزنه‌برداری می‌گوید: «بعضی‌ها این روزها مدال وزنه‌برداران ایران در المپیک توکیو را پیش‌بینی می‌کنند که باید به آنها گفت حالا تنها فکر کادر فنی تیم ملی و علی داودی، علی هاشمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی باید جمع‌آوری امتیاز برای سهمیه باشد. چراکه هر چهار نفر آنها برای تصاحب سهمیه راه سختی دارند، ایران دو سهمیه المپیک دارد و این چهار نفر باید بعد از سهمیه با مدال المپیک تلاش کنند.»

به نظر قهرمان اسبق المپیک پنج ماه را فرصت خوبی برای آمادگی ملی‌پوشان تا قهرمانی آسیای ازبکستان می‌داند: «با این شرایط سرمربی و دستیارانش زمان کافی دارد تا ملی‌پوشان را برای این مسابقات و انتخابی المپیک، آماده کند. این رقابت‌ها آخرین فرصت چهار ملی‌پوش شانس سهمیه است تا بیشترین امتیاز را بگیرند.»

او به ملی‌پوشان بابت ناراحتی از پاداش‌های وزارت ورزش حق می‌دهد: «با گرانی در کشور، جایزه مدال‌آوران مسابقات جهانی و آسیایی خیلی کم بود، ملی‌پوشان وزنه‌برداری در ماه‌های اخیر با تمرین انفرادی، هزینه زیادی کردند، آنها حالا که برای قهرمانی آسیا آماده می‌شوند نیاز به انگیزه دارند و این انگیزه پاداشی است که وزارت ورزش برای‌شان در نظر گرفته است.»

تنها ایرانی عضو هیئت ‌رئیسه کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا درباره سفرش به تاشکند همزمان با قهرمانی آسیا می‌گوید: «اعضای هیئت رئیسه برای شرکت در جلسه کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا همزمان با مسابقات در تاشکند دعوت شده‌اند و در این جلسه درباره برنامه‌های آینده کنفدراسیون تصمیم‌گیری می‌شود.»

رضازاده حضور تیم نوجوانان در مسابقات جهانی آنلاین را به نفع وزنه‌برداران می‌داند: «به نظرم تیم ایران باید در این مسابقات بی‌نظیر شرکت کند.» او استفاده از مربیان ادواری در تیم‌های پایه را صحیح نمی‌داند: «استفاده از مربیان ادواری آن هم به صورت دو تا سه ماهه صحیح نیست. هر تیم نیاز به سرمربی و مربی دارد. استفاده از مربیان ادواری نشان داده برای تیم‌های پایه فایده‌ای ندارد. به نظرم هر تیم یک سرمربی و مربی می‌خواهد و مربیان شهرستانی هم گاهی با حضور در اردوی تیم ملی از تجربیات مربیان ملی استفاده می‌کنند.»

به گفته رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری جانبازان و معلولان، اردوی پارالمپیکی‌ها با تأخیر یک ماهه برگزار می‌شود: «با دستور ستاد مقابله با کرونا، اردوی تیم پاراوزنه‌برداری به جای مهر، با یک ماه تأخیر آبان ماه و با حضور ۶ ملی‌پوش برگزار می‌شود. البته کادر فنی تیم ملی برای پشتوانه‌سازی در مراحل مختلف اردو وزنه‌برداران جوان را هم به اردو دعوت می‌کند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی