نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
۲ |
۰
سرمقاله| بیچاره آنهایی که «علی دایی» نیستند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

خیلی از شهروندان عادی هستند که مال‌شان و جان‌شان تهدید می‌شود و هیچ‌کس هم متوجه نمی‌شود و متأسفانه پروسه اداری پیگیری یک سرقت گوشی آن‌قدر خسته‌کننده و زمان‌بر می‌شود که بسیاری از مردم اساساً عطای آن گوشی دزدی را به لقایش می‌بخشند.

خبرورزشیدر حاشیه؛ دختر مهراب قاسم‌خانی که مورد حمله سارقان قرار گرفت ماجرا کلی سر و صدا کرد و در نهایت سارق دستگیر هم شد. ماجرای علی دایی هم که بدجوری مورد تهاجم قرار گرفت کلی سر و صدا کرد و ان‌شاءالله سارقان به زودی دستگیر شوند. فیلم ماجرا را حتماً دیده‌اید که خب ترسناک و تکان‌دهنده است و مخاطب بیشتر از اینکه دلش برای گردنبند دایی بسوزد برای خودش و دخترش می‌سوزد اما بیچاره آنهایی که مورد هجوم قرار می‌گیرند و علی دایی هم نیستند که داستان‌شان این همه بازتاب پیدا کند.

پلیس البته همه تلاشش را می‌کند اما واقعیت آن است که این صحنه‌ها به شدت دلهره‌آور است و با هیچ متر و معیاری نمی‌توان از سارقان دفاع کرد. حتی اگر بگوییم که شرایط اقتصادی وخیم است و طرف می‌خواهد شکم زن و بچه‌اش را پر کند! این مدل کارها مصداق بارز و آشکار نان حرام درآوردن است که تازه در جامعه رعب و وحشت هم ایجاد می‌کند. اینکه جناب سرهنگ کالوسی، سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ هم گفته‌اند زنجیر علی دایی پیدا بود البته حرف غلطی نیست ولی خب همه ماجرا نیست چون الان هر شهروندی چه بخواهد و چه نخواهد با خودش یک گوشی چند میلیونی دارد که به هر حال یا آن را در کیف می‌گذارد یا در جیب خود. پس واقعاً باید با یکسری از این اراذل و اوباش برخورد جدی‌تر کرد که حتماً این مسئله در دستور کار مقامات قرار دارد اما در این یادداشت بحث ما این است که اگر علی دایی سرشناس است و حمله اوباش به او سر و صدا می‌کند، خیلی از شهروندان عادی هستند که مال‌شان و جان‌شان تهدید می‌شود و هیچ‌کس هم متوجه نمی‌شود و متأسفانه پروسه اداری پیگیری یک سرقت گوشی آن‌قدر خسته‌کننده و زمان‌بر می‌شود که بسیاری از مردم اساساً عطای آن گوشی دزدی را به لقایش می‌بخشند. حالا پول و کارت‌شناسایی و... این‌ها به کنار، مسئله مهمتر جان مردمی است که بی‌رحمانه مورد هجوم قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد تا قوانین سخت‌گیرانه‌تری را در این مورد شاهد نباشیم، اتفاق خیلی مثبتی رخ نخواهد داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • MGH IT ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    آی گفتی. شکایت و شکایت کشی اینقدر دردسر داره که مالباخته بیخیالش میشه. هم مورد تهاجم و دزدی قرار گرفتی و هم باید کلی علاف بشی و هزینه اضافی بپردازی که شاید یه کاری برات بکنند. اکثر مواقع مالباخته بیخیال میشه. مطمئن باشید که این زورگیر ها هم از چینن موانع حقوقی آگاهی دارند و با خیال راحت و مطمئن از اینکه پرونده ای براشون تشکیل نمیشه به کاراشون ادامه میدن. همین جمعه دو هفته قبل تو روز روشن گوشی دوست منو تو ماشینش با تهدید چاقو ازش گرفتن. دزده اینقدر خیالش راحت بود که با یک پژوه 405 این کارو کرد. این رفیق ما شماره ماشین برداشت رفت کلانتری، استعلام گرفتن گفتن آدرسی برای پلاک ثبت نشده!! به دزده تماس گرفت، راضی ش کرد با گرفتن 500 هزار گوشی پس بده. قرار گذاشت، قبلش به کلان گفت آقا دارم میرم سر قرار نمی خوای حرکتی بزنی؟ گفتن نه به ما مربوط نمی شه باید بری دادگستری!!!! هیچی دیگه رفت 500 داد گوشی پس گرفت. شکایت هم نکرد. اگر زندگی سخت شده دلار گرون شده مرغ گرون شده روغن نیست اما در عوضش ........... هیچی بیخیال.
    • کامران IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      دکست عزیز MGH اون جای جمله اخرتو کامل میکنم عزت و امنیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی