نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
علی دایی مردی برای همه چالش‌ها! 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی دایی حوادث زیادی در زندگی خود دیده که هر کدام از آنها می‌توانست برای هر ‌فرد چالش‌برانگیز و تبعات زیادی داشته باشد اما شهریار از همه این چالش‌ها سربلند خارج شد. 

خبرورزشیدر حاشیه؛ علی دایی شناسنامه فوتبال کشورمان، در هفته گذشته یک اتفاق تلخ را تجربه کرد؛ اتفاقی که متأسفانه هر روز در تهران برای افراد زیادی رقم می‌خورد و بسیاری از هموطنان و شهروندان قربانی این حادثه می‌شوند؛ زورگیری و سرقت آن هم در روز روشن و درست وسط خیابان. دایی گردنبند ۸۰ میلیون تومانی خود را از دست داد و چون یک چهره سرشناس به حساب می‌آمد، خبر سرقت وحشیانه از او، بازتاب گسترده‌ای داشت. البته او حوادث زیادی در زندگی خود دیده که هر کدام از آنها می‌توانست برای هر ‌فرد چالش‌برانگیز و تبعات زیادی داشته باشد اما شهریار از همه این چالش‌ها سربلند خارج شد. 

اولین سرقت 
زورگیری عصر چهارشنبه از دایی مقابل دفتر کارش در خیابان آصف محله زعفرانیه، اولین اتفاق از این دست برای سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان نبود. او حدود ۹ سال قبل نیز با چنین تجربه‌ای مواجه شده بود. در آن زمان، یک دعوای سوری بین چند نفر رخ داد و هنگامی که دایی برای جدا کردن افراد وارد معرکه شد، سارقان به او دستبرد زدند تا جواب کار ثوابش را با اقدامی باورنکردنی بدهند. این اولین باری بود که دایی با دسته سارقان مواجه شد. 

همیشه جنگجو 
شهریار فوتبال ایران همواره عاشق جنگ و مبارزه برای به دست‌ آوردن منافع و افتخارات بیشتر است؛ به همین خاطر از دوران فوتبال او نیز کلی زخم بر سر و صورتش به یادگار مانده و هر کدام از آنها، خاطره یک مبارزه را تداعی می‌کند. مرد همیشه جنگجوی فوتبال ایران که البته صابون این درگیری‌ها، حتی داخل اردو نیز به تن برخی همبازیانش خورده است! 

وقتی طحال دایی پاره شد 
در دقیقه ۶۳ دیدار ایران و بحرین در بازی‌های آسیایی هیروشیما ۱۹۹۴ (مهرماه ۱۳۷۳)، علی دایی با دروازه‌بان حریف تک ‌به ‌تک شد که گلر بحرینی با کف پا به شکم دایی کوبید. در آن لحظه، دایی به زمین افتاد. کادر پزشکی اصرار کرد که تعویض شود اما خودش خواست به بازی ادامه دهد. بازی که تمام شد، دایی نیمه‌جان به رختکن رسید و کار به بیمارستان کشید. او را فوراً به اتاق عمل بردند و پس از ۱۱ ساعت جراحی، طحالش خارج شد. شرایط به شکلی بود که بهزاد غلامپور گفت: «خدا دایی را دوباره به ما برگرداند.» امیر عابدینی هم می‌گفت تا صبح در کنار بستر دایی ماند و مراقبش بود. 

دعوای باورنکردنی 
علی دایی یک بار هم به طرز عجیبی مورد ضرب و شتم توسط یک بوقچی قرار گرفت. فردی که مقابل باشگاه کمین کرده بود تا زمانی که با دایی مواجه شد، او را زخمی کند و در نهایت به خواسته‌اش رسید. باور و هضم این اتفاق برای اهالی فوتبال سخت بود زیرا کسی فکرش را هم نمی‌کرد که در کشوری مثل ایران، با یک اسطوره چنین رفتاری صورت بگیرد. 

تصادف معروف 
یکی دیگر از داستان‌های عجیب پیرامون زندگی علی دایی، تصادف با اتومبیل شخصی بود. شب ۲۷ اسفند سال ۹۰، علی دایی به همراه برادر و دستیارش، پس از اتمام دیدار راه‌آهن مقابل سپاهان، از اصفهان با اتومبیل شخصی و شاسی‌بلند خود به تهران بازگشت اما در راه، تصادف کرد و ماشینش در حاشیه جاده متوقف شد. در آن تصادف شدید، سر و صورت دایی دچار آسیب شد اما شانس آورد که اتفاق بدتری برایش رقم نخورد و بعد از مدتی، با سلامت به زندگی بازگشت. 

گردنبندی که دزدیده شد 
و آخرین اتفاق هم، همین چهارشنبه گذشته رخ داد. دو سارق مسلح به سلاح سرد به سمت دایی رفتند و یکی از آنها با تهدید، زورگیری و ضرب و شتم اقدام به دزدیدن گردنبند گرانقیمت و ۸۰ میلیون تومانی دایی کرد و به همراه دیگر سارق حاضر در صحنه، با یک دستگاه موتورسیکلت از مهلکه گریخت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    fایشالله به امید خدا پلیس دنبالش است بزودی دستگیر خواهند شد
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      پلیس بارها اعلام کرده طلا و جواهرات خودتون رو در معرض دید دیگران نذارید فرقی هم نمی کنه چه کسی هستید. حتی اگه یک گردنبد ارزون باشه. اصلا چه نیازیه که یک انسان بخواد پز گردنبند 80 میلیونی خودش رو به دیگران بده. وقتی شما جواهرات خودتو علنی می کنی این شانس رو به دزدان میدی که برای سرقت اون برنامه ریزی کنند. مقصر اصلی علی دایی است چون به هشدارهای پلیس توجه نکرد.
  • بهروز IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    دایی همونی است که شما هم بعد از بازی ایران و استرالیا به او تاختید و در مقاله ای گفتید که او از نظر شما چیزی جز یک بچه روستایی نیست. و از آن موقع به بعد دایی مصاحبه با شما را متوقف کرد
    • مهراب IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
      دایی اهل پز نیست
  • ایرانی IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    علی دایی یکی از آذری‌های با اصالت هست که با مهارت و نابغه خودش برای پرچم وطنش و نه قومش جنگیده و باعث افتخار سرزمین کهن ایران بوده و برای همه اقوام ایرانی یک اسطوره هست واسطوره ها همیشه جاودان میباشند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی