نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
برای کشتی‌فرنگی، هیچ‌کس دلسوزتر از محمد بنا نیست
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی اسبق تیمهای‌ملی کشتی‌فرنگی درباره عملکرد محمد بنا به خبرورزشی گفت: کرونا، شرایطی را به‌دنیا تحمیل کرده که دیگر نه مسابقه و تورنمنتی برگزار می‌شود که او بتواند مدعیان را امتحان کند و نه فرصتی تا مسابقات‌جهانی صربستان باقی مانده که بتواند بهترین نفرات را معرفی کند.

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ علیرضا لرستانی سرمربی اسبق تیمهای‌ملی کشتی‌فرنگی نوجوانان و مربی تیم‌ملی بزرگسالان به کرونا مبتلا شد. فدراسیون‌کشتی علیرضا لرستانی را همراه با بهروز یاری و علیرضا رضایی‌منش به‌عنوان اعضای کمیته مربیان انستیتو بین‌المللی کشتی انتخاب کرد. ضمن دعا برای بازیابی سلامتی کامل، بااین پیشکسوتان خوشنام کشتی به‌گفتگو نشستیم که قهرمان اسبق سنگین‌وزن کشتی‌آزاد و فرنگی‌آسیا به خبرورزشی گفت:

*یک هفته درمنزل بستری بودم. متاسفانه با تب شدید و عوارض بعدی، حالم بدتر می‌شد، تا این‌که بااعلام مثبت بودن جواب تست کرونا، شرایط بسیار بد و ضعفی که داشتم، با آمبولانس مرا به بیمارستان بردند.

*۱۱ روز در بیمارستان تحت درمان و مداوا قرار داشتم. متاسفانه هم ریه و هم دستگاه گوارش من درگیر ویروس کرونا شده بود، که با تلاش پزشکان و کادرمحترم پزشکی، بحران اولیه را پشت سر گذاشتم و بعد از کنترل گسترش بیماری، ترخیص و در قرنطینه خانگی دوران نقاهت و تکمیل درمان را انجام می‌دهم.

*خداراشکر الان شرایط خیلی بهتری نسبت به چندروز قبل دارم و امیدوارم هرچه زودتر با کسب بهبودی کامل بتوانم در خدمت کشتی باشم.

*فدراسیون همیشه به من محبت دارد، حالا هم مرا به‌عنوان عضو کمیته مربیان انتخاب کردند. همیشه دوست داشته و دارم به‌کشتی خدمت کنم. در علاقه‌ام برای خدمت به کشتی هم اصلاً این فدراسیون یا آن فدراسیون مدنظرم نیست فقط دوست دارم به کشتی کمک کنم. اگر کسی از من کمک بخواهد هرکاری از دستم برآید، حتماً انجام می‌دهم.

*باتوجه به شرایطی که دارم و مجبورم دوران نقاهت را در قرنطینه خانگی سپری کنم، متاسفانه هنوز موفق نشدم به‌فدراسیون بروم و راجع به شرح‌وظایف کمیته مربیان و مسئولیت خودم در قبال این ماموریتی که برعهده‌ام نهاده شده، سوال کنم. انشاءالله بعد از بهبودی، حتما باتمام وجود در خدمت‌کشتی هستم.

*محمد بنا عاشق و دلسوز کشتی‌فرنگی است. هیچ‌کسی نمی‌تواند بگوید برای کشتی‌فرنگی ایران بیشتر از او دلش می‌سوزد. اگر هم کسی چنین ادعایی داشته باشد، بزرگنمایی کرده و گزاف گفته است. قطعاً و بی‌شک محمد بنا عاشقِ دلسوز و پرتلاش کشتی‌فرنگی ایران است.

*محمد بنا هم برای انتخاب ملی‌پوشان روش، شکل و گونه‌ای خاص را مدنظر داشته و باهمان روش خاص خودش ملی‌پوشان را انتخاب می‌کرد. مثلا نفرات را در مسابقات بین‌المللی و تورنمنتها محک می‌زد و عملکرد آنها مقابل حریفان و نامداران خارجی را مدنظر قرار می‌داد. براساس همان نتایج و عملکردها، ملی‌پوشان را معرفی می‌کرد.

*اما الان کرونا، شرایطی را به‌دنیا تحمیل کرده که دیگر نه مسابقه و تورنمنتی برگزار می‌شود که او بتواند مدعیان را امتحان کند و نه فرصتی تا مسابقات‌جهانی صربستان باقی مانده که بتواند بهترین نفرات را معرفی کند. لذا بهترین‌ تصمیم، همین بود که گرفتند و قرار است روز پنج شنبه بارعایت پروتکلهای بهداشتی، مدعیان موردنظر با انجام انتخابی، تکلیف را روشن کنند و هرکسی بهتر بود، صاحب دوبنده تیم ملی شود.

*او بیشتر از هرکسی دلش برای تیم ملی و کشتی‌فرنگی می‌سوزد و الان هم به‌این نتیجه رسیده که شرایط مثل سابق برای بررسی عملکرد مدعیان تیم‌ملی فراهم نیست و بهترین کار دراین وضعیت همین است که هرکس در انتخابی بهتر بود، به جهانی اعزام شود.  

*امیدوارم هرچه زودتر کرونا نابود شود تا همه مردم دنیا بویژه هموطنان عزیزم در سراسر جهان، بتوانند روال عادی زندگی خودشان را ادامه دهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • افشين فرشچي زده IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    اتفاقا" تنها كسي كه براي كشتي اصلا" مناسب نيست همين آقاي بنا است. اين اقا انقدر در حاشيه است كه وظايف اصلي خودش را از ياد برده!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی