یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
۰ |
۰
۴ نکته از دیدار استقلال مقابل صنعت مس رفسنجان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمود فکری در فصل گذشته و با تیم نساجی مازندران نشان داده بود که به بازی با حوصله و منظم بهای زیادی می‌دهد و توقع می رفت که در استقلال هم این سبک بازی را از تیمش ببینیم.

خبرورزشی/ محمدرضا شکوهی؛ استقلال لیگ بیستم را با برد مقابل تیم تازه صعود کرده صنعت مس رفسنجان  آغاز کرد تا در همین ابتدا لیگ نشان دهد که با کادر جدید خود و در راس آن محمود فکری اندیشه های بزرگی در سر دارد. مطلب زیر چند نکته از این بازی را در دل خود دارد...

بازی با حوصله و منظم استقلال مدل فکری
محمود فکری در فصل گذشته و با تیم نساجی مازندران نشان داده بود که به بازی با حوصله و منظم بهای زیادی می‌دهد و توقع می رفت که در استقلال هم این سبک بازی را از تیمش ببینیم، اتفاقی که افتاد و آبی ها زیر نظر او طی ۹۰ دقیقه بازی مقابل حریفشان همین گونه بازی کردند و با ۳ امتیاز لیگ را شروع کردند.

عملکرد مس رفسنجان
شاگردان محمود ربیعی از شروع لیگ بازی قصد داشتند تا بازی پایاپای را مقابل حریف پرآوازه خود به نمایش بگذارند و به همین دلیل این تیم سعی داشت در زمان مالکیت توپ برنامه های خود در این زمینه را به جلو ببرد اما تجربه بالای بازیکنان استقلال و البته بازی با حوصله این تیم دلیلی شد تا گردش توپ این تیم خیلی به ایجاد موقعیت گل منجر نشود و البته آنها بیشتر تمرکز خود برای رسیدن به گل را بر روی استفاده از ضربات ایستگاهی گذاشته بودند و انصافاً در این زمینه هم تیم نسبتاً خطرناک و با برنامه‌ای نشان دادند.

برنامه استقلال بعد از گل اول
استقلال بعد از آن که به گل اول بازی دست پیدا کرد به نوعی شکل بازی خود را تغییر داد و با استفاده از انتقال توپ در کمترین زمان ممکن به سمت راست دفاع حریف، یعنی جایی که مهدی قائدی حضور داشت قصد داشت تا با استفاده از تکنیک و قابلیت حفظ توپ این بازیکن، دیگر نفرات را به فاز تهاجمی اضافه کند برنامه‌ای که در زمین به خوبی اجرا شد و حتی زمینه ساز گل دوم آبی‌ها هم شد تا در نهایت این تاکتیک و برنامه محمود فکری و همکارانش به خوبی جواب دهد.

نقش مدافعان مس رفسنجان در گل دوم استقلال
 به غیر از برنامه خوبی که استقلال در به ثمر رساندن گل دوم داشت باید به اشکال غیرقابل بخشش مدافعان مس نیز اشاره کنیم، در این صحنه متوجه می‌شویم که این گل در شرایطی به ثمر رسید که مهاجمان استقلال دو نفر بودند و مدافعان مس رفسنجان ۳ نفر و با توجه به برتری عددی تیم میهمان نباید این گل تا این اندازه ساده به ثمر می‌رسید؛ اما اشکال در استقرار بازیکنان استقلال رفسنجان در خط دفاعی باعث شد تا سه بازیکن به طور همزمان نزدیک مهدی‌قائدی قرار بگیرند و از ارسلان مطهری غافل شوند تا پاس دقیق و ضربه خوب مطهری گل دوم استقلال را شکل دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی