نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
برنامه تمرینی ویژه بدنسازی برای روزهای کرونایی: تمرین با وزن بدن
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تمرین با وزن بدن اگر طبق یک برنامه تمرینی صحیح و اصولی دنبال شود می تواند نتایج شگفت‌انگیزی در عضله‌سازی و چربی سوزی نشان دهد.

خبرورزشی/ ورزش و سلامتی؛ تمرین و بدنسازی در خانه یکی از، یا بهتر است بگوییم تنها راه مقابله مشکل بسته بودن باشگاه های و اماکن ورزشی در روزهای کرونایی است. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا چند توصیه کارآمد برای تمرین در خانه و بالا نگه داشتن آمادگی بدنی در شرایط فعلی را در اختیارتان بگذاریم.

با وجود این همه ابزار، برنامه و قرص های شگفت انگیزی که هر روز تبلیغ شده و به بازار ارائه شده اند، آدم به راحتی از هدف و دست یابی به اندام ایده آل دلسرد و نا امید می شود. شعارهایی چون دستیابی به شکم سیکس پک یا ساخت بدنی عضلانی بدون چربی در کمترین زمان و بدون عوارض یکی از این دلایل می توان نام برد.

فراموش نکنید که ورزشکاران و نظامیان ارتشی یونان باستان به بدن عضلانی و حجیم خود که حتی در تاریخ نیز ثبت شده است، بدون کمک گرفتن از این روش ها دست یافته اند. البته، آنها به منابع نامحدود غذاهای فرآوری شده و ایکس باکس دسترسی نداشته اند. ولی با این حال آنها صاحب اندامی بودند که توانایی ورزشی، قدرتی و استقامتی بالایی داشته است.

راز آنها چه بود؟ چگونه اندام های اسطوره ای خود را با غذاهای کم، حتی بدون مکمل و مهم تر اینکه بدون هر گونه وزنه های امروزه می ساختند؟

تمرین با وزن بدن برای عضله سازی چیز جدیدی نیست، فقط به طور نا عادلانه به تمرینات دوران دبیرستان و آمادگی جسمانی ربط داده شده است.

تمرین با وزن بدن اگر طبق یک برنامه تمرینی صحیح و اصولی دنبال شود می تواند نتایج شگفت انگیزی در عضله سازی و چربی سوزی نشان دهد. بدنسازی در خانه می تواند عضله سازی کرده و با کاهش چربی شما را تبدیل به یک ماشین عملگر نماید. اینطور فکر نمی کنید؟ فکر می کنید تمرین با وزن بدن آسان، سبک و بدون آثار مفیدی هست؟ پس برنامه تمرینی زیر را یکبار امتحان کنید.

بدنسازی در خانه: نحوه اجرا

هر روز تمرینی را یک یا دو بار در هفته اجرا نمایید.

سوپر ست ها را بدون استراحت اجرا کنید، پس از اتمام هر سوپر ست یک دقیقه استراحت کنید.

گرم کردن قبل از تمرین فراموش نشود.

انجام هوازی بعد از هر روز تمرینی بلامانع است.

هر سوپر ست را مابین ۲ الی ۵ بار می توانید انجام دهید.

۱۰ الی ۲۰ تکرار برای هر حرکت کافیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی