نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
۱۱ |
۳
آقای رونالدو! علی دایی در فوتبال نیست، رکوردش را بشکن!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رونالدو در دنیای فوتبال می‌کوشد به رکورد دایی برسد اما دایی در فوتبال ما هیچ‌کاره می‌شود و بابت گوشه‌نشینی او کسی غصه نمی‌خورد. متخصصان عرصه فوتبال که هر کدام برای خود جایگاهی دارند، امروز اغلب هیچ‌کاره اند.

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛ در دیدار دوستانه تیم‌های ملی پرتغال و آندورا، رونالدو از نیمه دوم وارد زمین شد و آن‌قدر تلاش کرد تا سهمی در این جشنواره گل داشته باشد.

پرتغال تا پیش از حضور رونالدو در این بازی، ۵ گل زده بود و رونالدو هم با ضربه سر، ششمین گل تیم ملی کشورش را به ثمر رساند. با این گل، مجموع گل‌های ملی رونالدو به عدد ۱۰۲ رسید. او حالا فقط ۷ گل دیگر با رکورد افسانه‌ای علی دایی که سال‌های سال سر جای خودش باقی است فاصله دارد.

امروز می‌دانیم عده‌ای می‌گویند گیریم رکورد علی دایی سر جایش محفوظ بماند، آن‌وقت آیا از مشکلات فوتبال ایران کاسته می‌شود؟ راستش هیچ ادعایی در این زمینه نداریم و اساسا همه رکوردها روزی شکسته خواهند شد. اینکه رونالدو به رویای آقای گلی علی دایی در فوتبال جهان پایان می‌دهد، به این معنا نیست که تاج گل از سر این فوتبال برداشته می‌شود. مسئله اصلاً چیز دیگری است.

رونالدو در دنیای فوتبال می‌کوشد به رکورد دایی برسد اما دایی در فوتبال ما هیچ‌کاره می‌شود و بابت گوشه‌نشینی او کسی غصه نمی‌خورد. متخصصان عرصه فوتبال که هر کدام برای خود جایگاهی دارند، امروز اغلب هیچ‌کاره اند. به دادکان پست مدیریتی نمی‌دهند اما مدیرانی که سابقه دو روز مدیریت در فوتبال را ندارند، باشگاه‌دار می‌شوند. فردوسی‌پور از میدان رسانه‌ای دور می‌شود، در عوض جای او را افرادی می‌گیرند که نیمچه تخصصی هم در کار گزارش و اجرا ندارند. علیرضا فغانی داور عرصه بین‌المللی و افتخار فوتبال ایران برای قرار گرفتن در لیست الیت، هزار بار می‌میرد و زنده می‌شود و کار به مداخله سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال می‌کشد؛ انگار بهتر از فغانی هم در این صحنه داریم که این‌قدر زمان را تلف می‌کنند و با اکراه، همه چیز را می‌پذیرند!

رونالدو برای شکستن رکورد علی دایی همه کار می‌کند. تلاش‌های او تحسین‌برانگیز و نیروی انگیزش این بازیکن در دنیای فوتبال بی‌نظیر است؛ خوشحالیم یکی مثل رونالدو رکورد دایی را می‌زند.

او رکورد دایی را می‌زند، ما هم دایی‌ها را در فوتبال ایران نمی‌بینیم. دادکان‌ها را بیش از یک دهه در کنج خانه رها و فردوسی‌پورها را از فوتبال دور می‌کنیم. این نهایت هنر ماست! حالا بگذارید رونالدو هم این رکورد را بشکند؛ آب از سر این فوتبال دیگر گذشته...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    جانا سخن از زبان ما می گویی..آقای زهرابی عزیز واقعیت محض و تلخ رو بسیار زیبا نوشتی واقعا دمت گرررم حق مطلب رو بیان کردی عین واقعیت رو گفتی این سخن دل همه مردم است اما کو گوش شنوا ///متاسفانه کار نه دست متعهد است نه متخصص، دایی افتخار فوتبال ایران و آسیاست فوتبال ما آدم‌های بزرگ رو نمیخواد/// آقای دایی و فردوسی پور جاودان هستند و خواهند ماند جامعه فوتبال به این بزرگان نیاز دارد نه آنها به جامعه فوتبال/// این دو عزیز افراد سالمی هستند چون فوتبال آلوده سیاست شده در حال حاضر آدمهای سالم نمی توانند با مدیران سیاسی کار کنند!
  • محمدطاها IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    یه چیز دیگه هم بگم شهریار همیشه شهریار است افتخار فوتبال ایران و آسیا:) هر وقت نام علی دایی به میان می آید احساس غرور می کنیم چقدر لذت بخش است که بازیکن بزرگی مثل رونالدو تلاش می کند که رکورد دایی رو بشکند واقعا این تلاش او ستودنی است..هم شکسته شدن رکورد توسط رونالدو غرورانگیز است چون او رونالدو است و هم شکسته نشدن آن چون او دایی است:)))
  • عشق خدا IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    رونالدو میرسه قولتون میدم اگه نرسید من به همه مردم ۳۰۰ دلار می دم
    • ارسلان IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      اون 300 رو بکن 600، بقیه اش رو من پرداخت می کنم :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • حسین IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    قیاس این دوعقلاکاردرستی نیست،خدایی مالدیو کجاواسپانیا،آلمان، فرانسه،هلند،ایتالیاو...چراخودمونوگول بزنیم،وقتتون حیف نیست مقایسه علی دایی باهم رتبه هاش اشکالی نداره اما مسی،رونالدو وپله،و...تکرارنشدنی هستن درحالیکه دنیای فوتبال علی دایی هازیادداره،خسته نباشید
    • ارسلان IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      چرا فکر می کنید با نوشتن از رونالدو، کسی خواسته او رو با دایی قیاس کنه؟از این مقایسه ها چرا بیرون نمیایم ما ایرانی؟یک سوژه ای بوده بهش پرداخته شده اخه کدوم عاقلی میاد دایی و ورنالدو رو باهم مقایسه کنه؟التماس تفکر التماس اندیشه!!!!!
    • الکیسه IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      آقا حسین، چقدر هم منظور و مقصود نویسنده مقاله رو فهمیدی!! شما هم واقعا خسته نباشی
    • Perspolis IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      مجید دل بندم اروپا کم کشور ضعیف نداره تو فوتبال ی نگاهی بندازی ب رده بندی کشورهای جهان میفهمی همه جا ضعیف و قوی وجود داره شما نمیتونی بگی دایی بده شاید اگه الا بود و هم دوره رونالده خیلی بیشتر از این گل میزد
  • ارش IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    اگه گل زدن به مالدیو راحته چرا اقای گل جهان پیشکش خانم گله محله ی خودتون هم نشدی حسین خانم.قدیمی ها خب گفتن که طرف رو تو ده راه نمیدادند سراغ خونه ی کدخدا رو میگرفت!اخه یکی باید بگه این قیاس فراقه که اقلا یه لگد به یه جای گربه زده باشه !
  • علی US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    دادکان که جز بدبختی و مدیریت افتضاح چیزی برای فوتبال ما نداشته. دادکان فقط بلده شعار تعهد بده و هیچ اعتقادی به تخصص نداره
  • کاوه IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    تو ایران اونایی که بالا نشینن بدون استتنا باس پایین باشه و اونی که پایینه باس بالا باشه. اما ایرانه، بوق رو سر و ته میزنن اینجا!! تو آمریکا مردم ی دوره ی خرده اوضاع از دستشون در رفت افرادی نالایق سر کار اومدن اما زود جبران کردن، حرفم اینه که اینجام ما باید دست به کار بشیم کسی نمیاد حقمون رو بده... همه پرسی چاره کاره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی