مهدی قایدی از گذشته تا حال؛ ستاره ای از بوشهر که در استقلال درخشید
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهدی قایدی از آن دسته فوتبالیست‌هایی است که فوتبال چشم‌نوازشان هرگز از یاد طرفداران این رشته پاک نمی‌شود.

خبرورزشیمحمدرضا مدنی؛ حتی آنهایی که با قاطعیت می‌گویند فوتبال چیزی جز تاکتیک و بازی دسته‌جمعی نیست هم زمانی که دیگو مارادونا توپ را برمی‌داشت و یک‌تنه به قلب خط دفاعی تیم انگلیس، آلمان و حتی برزیل می‌زد مسخ تماشای گام‌های ریز و درشت این ستاره آرژانتینی می‌شدند و زیر لب تحسینش می‌کردند. یا وقتی روماریو یا رونالدینیو در فوتبال باشگاهی اروپا در حالتی که سمت راست را نگاه می‌کردند به جناح چپ پاس می‌دادند و در نهایت با عبور دادن توپ از بین پاهای مدافع روبه‌روی‌شان تشویق طرفداران حاضر در استادیوم را برمی‌انگیختند ثابت می‌شود فوتبال تکنیکی هنوز که هنوز است جایگاه خودش را در فوتبال با قدرت حفظ کرده و نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود. مهدی قایدی هم یکی از همین دست بازیکنان است. یکی شبیه علی کریمی پرسپولیس یا خداداد عزیزی که فوتبال چشم‌نوازشان هرگز از یاد طرفداران این رشته پاک نمی‌شود.

متولد شهر موسیقی
مهدی قایدی متولد ۱۴ آذر ۱۳۷۷ در شهر بوشهر است. ۲۱ سال و ۱۰ ماه پیش لابه‌لای صدای موسیقی شاد بوشهری در این شهر ساحلی پسری سبزه‌رو دیده به جهان گشود تا سال‌ها بعد به چشم و چراغ مردم استانش تبدیل شود. این پسرک شیرین از همان دوران کودکی علاقه زیادی به توپ داشت و با ‌استعداد ذاتی‌اش حرکاتی دیدنی و تکنیک‌هایی جالب توجه را به نمایش می‌گذاشت.

جوان ولی باسابقه
او خیلی زود توسط معلمان ورزش در دوران تحصیل دیده شد و به سفارش آنها در مدارس فوتبال بوشهر مشغول شد. پیشرفت مهدی در سنین نوجوانی به قدری بود که در سن ۱۷ سالگی توانست در تیم دسته یکی ایرانجوان بوشهر با زدن ۱۰ گل به عنوان پدیده لیگ دسته اول از سوی سازمان لیگ فوتبال معرفی شود.

فوتبالیست بغلی
مهدی قایدی با جثه کوچکش خیلی راحت روی دست هم‌تیمی‌هایش به هوا بلند می‌شود. او به همان اندازه که راحت از یار روبه‌رویی‌اش رد می‌شود به همان اندازه هم پس از گلزنی در آغوش هم‌تیمی‌هایش جا شده و او را بغل می‌کنند. فوتبالیستی با ۵۷ کیلوگرم وزن و ۱۶۶ سانتیمتر قد، بین فوتبالیست‌هایی که متوسط قدی‌شان ۱۷۵ به بالاست و وزن‌شان از ۷۰ تا ۸۵ کیلو یا بیشتر متغیر است به واقع بازیکنی جمع و جور شناخته می‌شود.

منصوریان، قایدی را دید
علیرضا منصوریان در دومین فصلی که استقلال را آماده ورود به لیگ برتر (لیگ هفدهم) می‌کرد مهدی قایدی را از ایرانجوان به تهران و استقلال آورد و باشگاه قراردادی ۵ ساله با او بست! قایدی در آن دوران خیلی سعی کرد گل بزند ولی به رغم فرصت ۱۲ هفته‌ای که داشت هرگز نتوانست گلی برای تیمش در لیگ برتر بزند.

۲ روز در کمای تصادف
در همان سال مهدی قایدی خواسته یا ناخواسته وارد فاز تلخی از زندگی‌اش در دوران جوانی شد. او که برای مرخصی به بوشهر برگشته بود با نشستن پشت فرمان اتومبیلی که پر بود از دختران و پسران هم‌سن و سالش به دلیل سرعت زیاد از جاده منحرف شده و در نهایت در آن سانحه یکی از سرنشینان فوت شد. مهدی قایدی هم بر اثر خونریزی در ناحیه شکم (که به شدت دچار پارگی شده بود) پس از دو روز ماندن در حالت کما با انجام چندین جراحی پشت‌ سر هم ظرف دو هفته توانست کم‌کم سلامتی‌اش را به دست بیاورد و پس از حدود شش ماه بار دیگر کار با توپ را از سر بگیرد.

مشکلات قانونی
یکی از بزرگ‌ترین دردسرهایی که قایدی از ابتدای تولدش تا امروز با آن دست و پنجه نرم کرده موضوع فوت سرنشین ماشینی بود که مهدی بدون داشتن گواهینامه رانندگی موجب فوتش شده بود. ماجرایی نسبتاً طولانی که بیش از یک سال به‌طول انجامید.

ازدواج موفق
از جمله اقدامات مهم خانواده قایدی کمک به تشکیل خانواده او در همان دوران سخت بود. مهدی با ازدواجش راهی موفق را آغاز کرد که در نهایت به خوشبختی در زندگی و فوتبال منجر شد.

اوج‌گیری در لیگ هجدهم
قایدی در فصل هجدهم پس از مدت‌ها بدنسازی و تأیید کادر پزشکی وقت تیم (دکتر نوروزی و دکتر ستوده) به مسابقات برگشت ولی تنها در ۱۰ بازی فرصت پیدا کرد به میدان برود اما بالاخره طلسم گل نزدن‌هایش را شکست و ۳ بار در لیگ برتر گلزنی کرد. این گل‌ها باعث شد او اوج‌گیری‌اش را استارت بزند.

درخشش در لیگ نوزدهم
مهدی قایدی در ابتدای لیگ نوزدهم با استراماچونی دوباره متولد شد. تولد فرزند شهر موسیقی شاد بوشهری با پوست‌اندازی همراه بود. او از استرا یاد گرفت فوتبال را می‌توان سربالا هم بازی کرد و مرد ایتالیایی نگاه باشوی دوست‌داشتنی را به هم‌تیمی‌هایش متوجه کرد. همین امر به اضافه دادن پیراهن شماره ۱۰ به قایدی سبب شد تا او ضمن به ثمر رساندن ۱۰ گل در این فصل بیشترین تعداد پاس گل را بین همه بازیکنان لیگ برتری ارسال کند.

شادی گل مهدی قایدی در دربی

دربی‌باز
مهدی قایدی در فصل طولانی‌مدت نوزدهم (به خاطر کرونا) در دو دربی برگشت لیگ برتر و نیمه‌نهایی جام‌حذفی ثابت کرد یک سر و گردن بیشتر از همه ستاره‌های دو تیم سرخابی دربی‌باز است. بازیکنی که وسط دربی دو بار توپ را از بین پاهای بازیکنان پرسپولیس عبور داد، گلی به زیبایی هرچه تمام‌تر زد و پاس گل‌های دیدنی را به هم‌تیمی‌هایش داد این‌قدر خونسرد و باانگیزه در دربی به میدان می‌رود که گویی ساده‌ترین بازی سال برایش همان دیدار است!

باتجربه بین‌المللی
مهدی قایدی ۲۱ ساله در این مدت در سه فصل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، ۱۰ بار برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت تا با این سن و سال کم تجربه بین‌المللی بالایی هم داشته باشد. او همچنین در تیم‌های زیر ۲۰ سال (۲بازی)، زیر ۲۳ سال (۵ بازی، یک گل زده به کره‌شمالی) و بزرگسالان (یک بازی مقابل ازبکستان) در کارنامه‌اش دارد و بعید نیست امشب هم روبه‌روی بوسنی به میدان برود.

زوج مهربان مهاجمان
از جمله خصوصیات خوب این بازیکن چفت شدن با دیگر مهاجمان کنار دستی‌اش است. او که فصل قبل کنار شیخ دیاباته زوج فیل و فنجان را تشکیل داده بود در ابتدای فصل جاری با ارسال پاس گلی تماشایی زمینه‌ساز گل دیدنی ارسلان مطهری شد تا ثابت کند زوج مهربانی برای مهاجمان است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • باشوی آبی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    استقلال و هواداران فوتبال جهش یکباره مهدی قائدی را مدیون استراماچونی بزرگ هستند در جای جای ایران بخصوص جنوب کشور بازیکنانی خودجوش و تکنیکی دریبل زن و جادوگر بالفطره و ذاتی وجود دارند بسیاری به تیمهای مختلف سرازیر میشوند و خیلی ها هم در همان کوچه پس کوچه ها فراموش میشوند اما همه بازیکنانی که فرصت حضور در باشگاهها را پیدامیکنند شانس داشتن مربیانی سطح اول مثل استراماچونی را ندارند قائدی را خدا خیلی دوست داشت که در همان مدت زمان کم با استرا پرواز را یاد بگیرد
    • شکارچی تاریکی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      استرا بود که ازش بجا استفاده کرد وگرنه بنده خدا شفر اصلا کار باهاش رو بلد نبود
    • تاجی IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      عاشقتیم لعنتی . من مطمئنم تو منچستر سیتی یا لیورپول میبینیمت
    • کیسه ورزشی IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      کیسه ورزشی بازم داری سانسور میکنی،مگه دروغ گفتم درباره احمد شاکر؟؟؟
  • تاج IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    مهدی یادمه سال اولی که از ایرانجوان به استقلال اومدی ناشناخته بودی،ولی تو استقلال بزرگ شدی و الان بزرگی میکنی..امیدوارم چندسال با استقلال جام بگیری و ازاینجا به تیمای اروپایی بری..یادت باش بخاطر یه پیشنهاد قیمت بالا هوادارایی ک صدات میزدن براحتی نفروشی چون فرصت زیادداری باشو دوست داشتنی
    • عبده سوبله چوبله IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      قائدی از نظر سبک بازی مثل نیماره
    • علی تاجی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      بیاین خودخواه نباشیم. قائدی علیرغم سن کمش از خیلی از بازیکنان مدعی لحظات شاد بیشتری برامون رقم زده. پس اگر فرصت خوبی گردید داد که بدون دخالت دلال ها و مدیران فاسد بره یک تیم اروپایی و بدرخشه از جون و دل براش آرزوی موفقیت کنیم. این بازیکن اگر با این سن به تیم های سازنده اروپایی بره ستاره بین المللی میشه. این رو تجربه کار با استراماچونی ثابت کرد.
  • محمدطاها IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    ایووول به این نویسنده خوب با این مقاله زیبا..کیف کردم چقدر خوبه همیشه آقای مدنی در مورد استقلال و بازیکناش مقاله بنویسند دمش گررررم‌ ///داستان قایدی و استقلال خیلی قصه جذابیه ، روزهایی که تصادف کرد هواداران حامیش بودن جلوی تمام حرفهایی که پشتش میزدن وایستادن چون میدونستن که لیاقتش رو داره‌ الان حاشیه رو کنار گذاشت و داره تک تک اتفاقات تلخ رو جبران میکنه ///واقعا مهدی قایدی خیلی آماده ست استارت هاش بی نظیره ، یکی از تکنیکی ترین بازیکنای حال حاضر فوتبال است مهار کردنش چ تو بازی چ تو تمرین کار هر مدافعی نیست دریبل زدن براش راحت ترین کار دنیاست ///دمش گرررم پسر استقلال چقدر واسش خوشحالم امیدوارم همینطور بدون حاشیه بازی کنه و خوش بدرخشد:)))
  • آنالیزور FR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    واسه تاجیا که دوست داشتنی هست و ارزشمند اما واسه لنگیا که کلی تلاش کردن تو اون پرونده تصادف ، براش حاشیه سازی کنن و با جو سازی بتونن بضرر مهدی و باشگاهش کاری کنن یه جواب خوب تو دربی داشت !!! لایی به بشار و یه گل قشنگ تو خورجین لنگیا !!! امیدوارم مهدی قائدی یکی از اون لنگی سوزهای باشگاه تاج بشه .
  • کیسه ورزشی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    کیسه ورزشی چرا کامنت من چاپ نکردی فقط کامنت کیسه کش ها را چاپ می کنید چون از قایدی تعریف کردند چاپ کردید مگه حرف من دروغ بود که شما به دروغ قایدی چشم عسلی می گوید در حالی که قایدی چشم بادومی بود یا در مورد خانواده شاکری اصلا به خاطر قصور قایدی فرزندان شان فوت شد شما می گوید آن خانواده رضایت دادند در حالی که خاانواده شاکری شاکی از قایدی بودند رضایت ندادن کاش کمی افراط کنار بگذارید و همیشه در راستای حقیقت و عدالت مطلب و تحیل بگذارید و پیش بروید
    • آراک IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      اینقدر حسود نباش
  • صمدقلی IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    اگر فردا پس فردا یکهویی خبرورزشی تیتر زد که پیشنهاد دوازده میلیون یورویی برای مهدی قائدی . تعجب نکنید چون یک منبع دروغی برای پرداخت بدهی های استقلال به استراماچونی و پادوانی بتراشند تا با هوچی گری نگذارند که صدای اونهایی که می فهمند این پولها از حساب بیت المال واریز می شودبه گوش مردم برسد
    • شکارچی تاریکی IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      صمدگلی در ایام کرونا اینقد ما را نخندون
  • زلزله ۶ریشتری قرمز IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    مهدی قائدی متخصص لایی زدن به ما و تحقیر ما پرسپولیسیاست بسکه تو دربی ما را تحقیر کرده بدم میاد ازش اوا مامانمینا من یک دوشیژه پرسپولیسی دوسش ندارم
    • نادی الاستقلال السعودیه IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      هر کی تنها قاضی بره خوشحال بر میگرده ، حکایت ما طرفدارای الاستقلال همینه. جام گرفتن و فینال رفتن که حسرته، مجبوریم تو غار تنهایی خودمون با چیزای کوچیک خوشحالی کنیم
    • هفت تیرکش معروف IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      نادی الچرت و پرت برو دوغتو بنوش کفش قائدی به کل تیم ناپاک عبده میرزه
  • الکیسه IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    خخخ جو گیری هم عالمی داره. اسم چه آدمهایی هم اول گزارش اومده! قایدی تو فوتبال اروپا یه تنه بخوره پرت میشه بیرون استادیوم
    • هفت تیرکش معروف IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      مگه لیونل مسی هیکلی بود؟ یه تنه بارسا رو میبره جلو!!! نکنه قراره تو رو ببرن اروپا کنار مسی؟؟ آخه کی به تو اهمیت میده؟؟ هنوز داری از بازیاش میسوزی یه چیزی بگو که مرغ آب پز خندش نگیره
  • حسام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    عاشقتیم لنگی سوز
  • زندگی نامه‌م ننگینه چون لنگی ام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    بی تردید تک ستاره فوتبال اخیر تو این یکی دو دهه خودتی . پرچم خودت و تیمت بالاست
  • پارسا IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    دقت کردین لنگی ها اینجا نیومدن خخخخ یعنی مثل چی حساب میبرن از نیمارمون
    • شکارچی تاریکی IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      احسنت آقا پارسا سوزش ابدی دارن
    • تیم مظلوم لنگ IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      پارسا خان این بیچاره ها دو سه نفر بیشتر نیستن به صد تا اسم کامنت میزنن بعد از خودشون تشکر میکنن!! لایک های فیک هم که نگم برات آخرش میگن ما لنگیا بی شماریم خخخخ
    • کیسه حقیر IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      کیسه کش حرف مفت نزن ما پرسپولیس ها دلمان به قهرمانی لیگ و قهرمانی باشگاههای آسیا خوش کردیم کیسه کش دلشون به قایدی خوش کردند تفاوت را احساس کنید فرق عزت پرسپولیس و ذلت خواری کیسه کش ها را ببینید
  • کیسه {...} IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    چه جالب یه تیم چهار سال پشت سر هم قهرمان میشه ودوبار به فینال اسیا میره ویکی یکی رکوردهای باور نکردنی رو جابجا میکنه اما دریغ از یک حمایت از سوی مسئولین اما یه تیم دیگه مثل یه موجود ساده فقط پول حروم میکنه واخرشم هیچی به هیچی اونوقت این وسط دل یه مشت بچه ی دهه هفتاد وهشتادی ونودی خوشه که تیمشون تواین چند سال یه لایی زده به یه بازیکن!واقعا اگه پرسپولیس از یکی کشورهای عربی دورمون بود الان مجسمه ی همشون رو از طلا ساخته بودندو اگه یه تیمی مثل الاستقلال هم داشتن تا الان صددرصد به خاطره اون شیش تایی که از العین خورده بود منحلش کرده بودن {...} !زنده باد سروره کیسه وکیسه تن پرسپولیس قهرمان.
  • ناشناس IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    علی آقا کریمی کل تبار کیسه کش ها می ارزه
  • رستمی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    لایی که باپشت پا سید بهش زد دیدید کیسه های لایی خور دوپینگی
    • هفت تیرکش معروف IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      خواب دیدی؟؟ یا توهم زدی؟؟ وضعت خرابه رستمی
  • علی IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    علی آقا کریمی شما یه بازیکن تنبل با استعداد بود اما سرورت آقا مهدی قائدی صد برابر امثال کریمی انگیزه و پشت کار داره. شب بخیر
    • کیسه کش متوهم IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      کیسه کش کم جوک بگو و کم ما را بخندان قایدی با کریمی مقایسه می کنی خخخخخخخخخ مقایسه قایدی با کریمی مقایسه ژیان با بنز هست کیسه کش قایدی هرچقدر بازیکن خوب باشد انگشت کوچک علی کریمی نیست قایدی شاید درلیگ ایران خوب باشد ولی در لیگ آسیا بازیکن درجه ۲ بود و عیارش در بازی الشرط و پاختاکور دیدیم نخودی بود در بازی با الاهلی که با تیم جوانان خودش بود آن جا یک کم خوب بود ولی در بقیه بازی ها مثل الشرطه و پاختاکور در زمین نخودی بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی