نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
۵ |
۴
دراگان اسکوچیچ دوست دارد شبیه چه کسی باشد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی ایران در یادداشتی فاش کرد همیشه دوست داشته شبیه «ایویتسا اوسیم» باشد.

خبرورزشیتیم‌های ملی؛ سرمربی تیم ملی در یادداشتی از گفت‌وگوی تلفنی با ایویتسا اوسیم نوشت و آن را تجربه مهمی قلمداد کرد.

دراگان اسکوچیچ در این یادداشت نوشت: زمانی که به بوسنی و هرزگوین رسیدیم، خبرنگاران از من پرسیدند: دوست دارید کدام شخصیت اهل بالکان را به عنوان مهم‌ترین چهره فوتبالی ملاقات کنید؟» بدون درنگ پاسخ دادم: «ایویتسا اوسیم!». او که اکنون ۷۹ ساله است، سابقاً سرمربی تیم ملی ژاپن بوده و پیش‌تر در جام جهانی ۱۹۹۰ یوگسلاوی را به یک‌چهارم نهایی رسانده. فردای بازی، یکی از خبرنگاران بوسنیایی به سمتم آمد و موبایلش را باعجله به دستم داد و او، ایویتسا اوسیم، بزرگ‌ترین اسطوره فوتبالی آن منطقه، پشت خط بود. چهل دقیقه صحبت ما در چشم‌به‌هم‌زدنی گذشت، توصیه‌های فراوانی برای من داشت. در صدایش نوعی دلتنگی برای مربی‌گری و عشقی ابدی به فوتبال حس می‌کردم. همیشه دوست داشتم مثل او باشم – یک معلم – که صداقت حرف‌هایش ممکن بود به مذاق همه خوش نیاید و به دنبال راضی کردن عموم نبود؛ خصوصیاتی کمیاب و نادر در روزگاری که فریبکاران و متقلبان جولان می‌دهند. بعد از مکالمه، کاملاً تحت تاثیر قرار گرفته بودم. صدایش در گوشم بود و ممکن نبود خاطره هم‌صحبتی با او در ذهنم کم‌رنگ شود. وقتی که به فرودگاه رسیدیم، در یک کتاب‌فروشی چشمم به کتابی درباره اوسیم افتاد. انگار که خودش می‌خواست به نحوی مرا از سارایه‌وو بدرقه کند. عجب تجربه‌ای!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امین LT ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    نظری در مورد مربی گری ایشون فعلا نمیتونم بدم اما ظاهرا ادم جنتلمن و با شخصیتی هست.بنظرم میتونه برانکوی دوم باشه .ارامش خوبی تو چهرشونه
  • قلعه ژنرال IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    با شخصیت!؟ این بشر نرمال نیست کدام آدم نرمالی با کتاب یک نفر دیگر عکس میگیرد؟عکس میگیرد که چه کار کند؟ این حرکات در فوتبال طبیعی نیست ظاهربین نباشید
  • ابرام US ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    شبیهِ مارچلو ما سترویا نی از خا رجی ها ..... و علی رضا خمسه از داخلی ها . ......و از لژیونر ها هم ....... ؟ نمی دونم آدم باید راستشو بگه و فتی نمیدونه بگه نمیدونم . راستی تا یا دم نرفته بگم ٬ یه جا یی یه{ مصا فحه « .... با هِبِه اشتباه نشه»} ازش دیدم که میگفت من عا شق غذاهای ایرانی ام و به دیزی و کوبیده ایرانی هم وا بسته شدم . بخصوص چا یی « قند پهلو » که بعد هر دیزی میریزم تو خندق بلا٬ منو میبره به عا لمی که احسا س می کنم از اول خودم یه پا ( قندلی ) بودم . داداش منظور از « قند پهلو» اینه که ما اهالی بوسنی کرواتی اصلا چا یی شیرینی نیستیم و همون چا ی تلخ تهرونی ها رو با یه قند بغلش با دنیایی تا خت نمیزنیم . زنده باد قندلی یا قندعلی یا هر چی .
  • ابرام US ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    ادیتو ر عزیز و گرامی ٬ هر که هستی و هر جا که هستی جون اونی که خیلی دوستش داری منو راهنمایی کن ببینم( قندلی)یا « قند علی» در کدوم دائرة المعا رفی قدیمی و جدید ٬ فارسی انگلیسی عربی و ....٬ ـــ باور کن بهمشون دسترسی دارم ـــ٬ اومده که زشت و مستهجن هست و جزء کلمات ضالّه ا ست و ممنوع التحریر ؟.................... خب راهنما یی کن . با ور کن این علاوه بر وظیفه حرفه ای ٬ یک وظیفه فرهنگی اجتماعی هم هست . ما هم مخلص شما گوش میدیم و دیگه تا ابد الدهر نه قندلی از دهانمون خا رج میشه نه قندعلی و نه الن دلون و نه الویس پریسلی و یول براینر و خیلی ها ی دیگه که تو فرهنگ ها ی اشاره شده اومده با شند .
    پاسخ سایت:

    سلام دوست عزیز کامنت مورد نظر اصلاح و بازنشر شد

    • ابرام US ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      مخلصیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی