نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
۱۴ |
۳
برنامه فوتبال برتر؛ شبه مناظره‌های نودی!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ما هنوز دچار آلزایمر نشده‌ایم تا فراموش کنیم پس از تعطیلی برنامه ۹۰، فوتبال برتر با چه شعارهایی وارد میدان شد.

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛ آنچه در برنامه فوتبال برتر در دوشنبه شب گذشته به نمایش درآمد، نیمچه مناظره‌ای میان مدیرعامل سابق و رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال بود.

در این پرده از نمایش اما طرفین دعوا هر چه دل تنگشان خواست گفتند. اتهام، تمسخر، توپ را به زمین هم شوت کردن و حتی پخش فایل‌های صوتی و کنایه‌هایی نظیر پفک آبی نیز چاشنی برنامه شده بود! این برنامه‌ای بود که شاید طیفی از بینندگان را پای تلویزیون نگه داشت اما مسئله این است که پیشتر گفته می شد فوتبال برتر قرار نیست احترام ها را از بین ببرد و بحث‌های حضوری یا غیر حضوری در آن، شکلی مناظره‌گونه پیدا کند.

ما هنوز دچار آلزایمر نشده‌ایم تا فراموش کنیم پس از تعطیلی برنامه ۹۰، فوتبال برتر با شعارهای خاص خودش وارد میدان شد و همین که گستره مخاطبانش به شهادت آمارهای صدا و سیما روند نزولی به خود گرفت، لابد دریچه مناظره‌هایی از این دست بار دیگر گشوده شد! از مصاحبه جنجالی با مهدی تاج بگیرید تا همین مناظره آخر سعادتمند و خلیل‌زاده، حرمت‌ها که هیچ بسیاری از وجاهت‌های مدیریتی زیر سوال رفت اما مگر کارکرد رسانه جز این است؟

آنچه در سال‌های گذشته در ۹۰ با حضور عادل فردوسی‌پور پخش می‌شد، تاباندن نور به تاریکخانه فوتبال ایران و مخازن غیرقابل شناسایی این ورزش بود. گاهی وقت‌ها مناظره‌های داغ، تا ساعات پایان شب، مردم را پای تلویزیون بیدار نگه می‌داشت و خیلی وقت‌ها نیز همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رفت. مسئله مهم در برنامه‌های پخش زنده، همین رویدادهای غیرقابل پیش بینی است که برخی اوقات رخ می‌دهد. از این واقعیت هیچ گریزی نیست و این برنامه‌های تلویزیونی با هر اسم و مشخصاتی روی آنتن بروند باید اصول اولیه را مراعات کنند.

رسانه جای بحث‌های دورهمی و تعارفات مرسوم نیست. در تلویزیون ما چه بسیار برنامه‌های ورزشی در طول این سال‌ها پخش شدند، مدتی به صورت منظم به خانه‌های مردم آمدند و سپس هم رفتند اما هیچ‌کدام جای برنامه پر شور و حرارتی را نگرفتند که همه قواعد یک برند نمایشی جذاب و پرمخاطب را رعایت می‌کرد و سرانجام نیز بدون توضیح واضحات به محاق رفت...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه اصل سوژه و خنده IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    کیسه کش ها واقع اصل سوژه و خنده هستند خلیل زاده همش به صبحت های سعادتمند می پرید می گفت پفک آبی خخخخخخخخخخخ جالب کیسه آبی کم بود پفک آبی بهش اضافه شد
  • مسعود IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    خودت فهمیدی چی گفتی ؟
  • آبی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    کاری با اسم و مجری برنامه و .... ندارم اما در جامعه تا چالش ایجاد نشه تا انتقاد صورت نگیره تا به حرفهای هم خوب گوش نکنیم جامعه درست نمیشه و رو به جلو نمیره تنها نکته قابل عرض اینه برنامه و مجری برنامه نباید از حق و انصاف خارج بشن و خدای ناکرده عمدا یا سهوا طرفداری از کسی نباید بکنن اجازه بدهند خود مردم قضاوت کنن
    • ایران IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      حرفات بحقه نمیدونم دوستان چرا رای منفی بهت دادن. دقیقا مشکل امروز ایران همین ترس از انتقاد کردن از برخیاس چون مقدسن
    • ناشناس IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      البته شرط اولش اینه که مجری خودش مورد اعتماد مردم باشه
  • Hl IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    فقط اینو بگم که خجالت بکشید هم سعادتمند هم خلیل زاده.
  • کامران IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    میثاقی اصلا نمیتونه فضای برنامه رو کنترل کنه تا به اصل موضوع بپردازن، خلاصه کلام؛ این کاره نیس
  • علی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    سعادتمند افراد هیت مدیره پول دادن حالا نزولش را میگیرن خلیل زاده درامد زایی شما پفک ابی بوده خیلی خیلی زشته نزول تو باشگاه فرهنگی ورزشی و ادمهای که ادعای دین اسلام دارن فقط اینا بگم که ادم گندم میکاره گندم درو میکنه نمیشه که جو بکاره گندم درو کنه این اتفاقات تا وقتی از حساب باشگاه پرسپولیس دزدی میشه و خرج استفلال میشه میفته این بار اول نبوده بار اخر هم نیست پولی که حق نباشه خیر خوشی برا کسی نمیاره حالا شما قرارداد چند برابر کنید تا وقتی سر هوادار پرسپولیس کلاه میزاره سامانه هواداری و با زد بند با وزیر و هیت مدیره استقلال پول پرسپولیس را خرج استقلال میکنن این تیم خوشی نمیبینه سر خدا را نمیشه کلاه گذاشت
  • محمدطاها IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    خب من که فوتبال برتر رو یک بار هم ندیدم ولی میثاقی اگر میخواد بیننده های برنامه فوتبال برتر به عدالت برنامش شک نکنند رسول پناه رو تو برنامش دعوت کنه و پشت پرده باشگاه پیروزی رو هم ریشه یابی کنه الان چ مدت از انتشار ویدیوی رسول پناه گذشته؟! ویدیویی که رسول پناه به صراحت از تخلفات در ثبت بازیکنان دلالی و درگیری‌های باندی در پرسپولیس صحبت کرد..فوتبال برتر هیچ آیتمی برای این افشاگری پخش نکرد و به نوعی روی حواشی پرسپولیس خاک پاشید ولی استقلال رو وارد حاشیه کرد..میثاقی اگر راست میگه هفته آینده رسول پناه و گل محمدی رو دعوت کنه و مشابه دیشب ماجرای پشت پرده پرسپولیس رو ریشه یابی کنه تا مردم به عدالت برنامش شک نکنند..
  • سعید IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    شخصا به هیچ وجه حاضر نیستم این برنامه با اون مجری تازه به دوران رسیده ی ناسپاس رو تماشا کنم حتی اگر مناظره بین مسی و بارتومئو باشه.
  • ناشناس IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    برنامشو نگاه نمی کنیم
  • م IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    اصلا یه خبر راجع به این ادم دورو میشنوم اعصابم خرد میشه خبر ورزشی لطفا از این اقا مطلب نذار
  • غریب اشنا IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    شما دوستان این را بدانید اقای رسول پناه نمیاید
  • مهدی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    مسخره به تمام معنا۹۰کجا این کجا پول الکی خرج این برنامه میکنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی