نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
عبدالعلی چنگیز: تیم فکری محتاط نیست، منطقی بازی می‌کند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عبدالعلی چنگیز پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است بازی مقابل فولاد چالش جدیدی برای کادرفنی آبی پوشان است.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ عبدالعلی چنگیز در گفت‌وگو با روزنامه خبرورزشی به نکات فنی دیدار فردای استقلال و فولاد در اهواز پرداخت.

استقلال باید با فولاد مصاف بدهد. این دیدار چه ویژگی‌هایی دارد؟
اولاً که بازی در زمین حریف است. این برای تیم استقلال چالش جدیدی است که با کادر فنی جدید راهی یک شهر دیگر می‌شوند. از طرفی بازی در اهواز با شرایط استادیومی که دارد برای هر تیمی راحت نیست. البته در این دیدار هم تماشاگران نیستند و این می‌تواند به استقلال کمک کند.

اما استقلال که همه‌جا طرفدار دارد؟
به هر حال بازی در استادیوم فولاد آره‌نا برای هر تیمی راحت نیست. از طرفی فولاد هم به بازی در این زمین عادت دارد و این کار را برای استقلال سخت می‌کند.

تقابل دو مربی محتاط را چطور ارزیابی می‌کنید؟
اتفاقاً من معتقدم استقلال در بازی اول اصلاً محتاط نبود.

اما روی کارهای دفاعی تمرین شده بود.
این دلیل نمی‌شود که استقلال را تیمی محتاط بدانیم. تیمی که با دو فوروارد در زمین حضور پیدا می‌کند، یعنی می‌خواهد به گل برسد و دنبال کسب برد است. بهتر است در توصیف تیم فکری بگوییم استقلال منطقی فوتبال بازی می‌کند و بی‌گدار به آب نمی‌زند.

فولاد را چطور تیمی می‌شناسید؟
فولاد نکونام شبیه به تیم کی‌روش کار می‌کند و تیمی است پرمهره که همه راه‌های نفوذ را به خوبی می‌بندد و از این حیث درصدد است تا یک فرصت یا ضدحمله به دست بیاورد. این کار را برای حریفان فولاد سخت می‌کند. روحیه مبارزه‌جویانه نکونام هم در این تیم به وضوح دیده می‌شود و از این حیث باز هم کار برای حریفان تیم فولاد دشوار می‌شود. البته هنوز تا سه، چهار هفته اول نمی‌توان خیلی دقیق درباره تیم‌های لیگ برتری نظر داد و این خوب نیست که پیش‌داوری کنیم.

برد استقلال چقدر در این دیدار اهمیت دارد؟
خیلی زیاد. تیم‌هایی که در ابتدای فصل دو برد پیاپی به دست می‌آورند، روحیه‌شان می‌رود به سوی پیروزی و از آن به بعد هر کاری می‌کنند تا با امتیاز کامل زمین را ترک کنند. بنابراین خیلی مهم است که استقلال برنده زمین را ترک کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 4-3-3 سیستم غولها IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    تو دنیایی که غولهایش با 3 فوروارد بازی میکنند بازی کردن شما با 2 فوروارد به معنای اینه که شما دفاعی فکر میکنید و دفاعی بازی میکنید
  • کیسه کش منفور US ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    ولی تا جایی که من بیاد دارم استقلال در لیگ پانزدهم با پرویز مظلومی تا هفته ی ششم تمام بازیهایش را برد ولی در نهایت سوم شد همان سالی که از پرسپولیس چهار گل نوش جان کرد در فوتبال هیچ قانونی تا پایان لیگ وجود ندارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی