نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۷
۲ |
۰
۴ نکته مهم از دیدار فولاد خوزستان - استقلال 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از همان شروع بازی فولاد و استقلال مشخص شد نکونام تیمش را برای بردن به میدان فرستاده و بازیکنان این تیم جوری توجیه شده‌اند که باید بیشتر توان خود را صرف بازی‌سازی در نیمه زمین حریف بکنند.

خبرورزشی/ محمدرضا شکوهی؛ در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته دوم لیگ برتر، استقلال به اهواز سفر کرده بود تا مقابل فولاد خوزستان قرار بگیرد، دیدار مهمی که از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت بود و در رأس آن تقابل دو کاپیتان سابق آبی‌های تهران یعنی محمود فکری و جواد نکونام قرار داشت. مسابقه‌ای که به دلیل اتفاقاتی که در فصل قبل و در بازی برگشت بین این دو تیم ایجاد شده بود، حساسیت‌ها را به شدت افزایش داده بود. مطلب زیر چند نکته از این بازی حساس است.

اندیشه‌های فکری برای آبی‌ها
همان‌طور که در اولین دیدار استقلال در لیگ بیستم به آن اشاره کردیم، محمود فکری اساس کار خود در هر مسابقه‌ای را (مثل زمانی که در نساجی بوده) بر مبنای بازی با حوصله و استفاده از اشتباهات حریف می‌گذارد و اصلاً تیمش را برای گل زدن تحت فشار نمی‌گذارد. او در بازی مقابل فولاد هم با همین اندیشه وارد میدان شد و سعی داشت با ارائه یک بازی باحوصله در زمان مقتضی زهر خود را به حریف بریزد. با این حساب او حتی حاضر شده بود شیخ دیاباته را از ترکیب تیمش خارج کند و از زوج قایدی- مطهری در خط حمله استفاده کند، بنابراین با توجه به آنچه در میدان اتفاق افتاد و اینکه در حملات استقلال زور چندانی وجود نداشت، کسی هم خیلی از شکست آبی‌ها متعجب نشد. 

تفکرات کادر فنی فولاد 
از همان شروع بازی مشخص شد نکونام تیمش را برای بردن به میدان فرستاده و بازیکنان این تیم جوری توجیه شده‌اند که باید بیشتر توان خود را صرف بازی‌سازی در نیمه زمین حریف بکنند؛ اتفاقی که افتاد و در بیشتر دقایق بازی دیدیم فولادی‌ها به اصطلاح فوتبالی‌ها «بالا بازی» می‌کنند و قصد دارند این خواسته کادر فنی خود را در زمین پیاده کنند اما در این روش از بازی آنچه کمی توی ذوق می‌زد ناتوانی قرمزپوشان اهوازی در ایجاد موقعیت گلزنی بود؛ البته برنامه اصلی این تیم برای گلزنی در دو کار خلاصه می‌شد؛ ابتدا دور زدن مدافعان کناری استقلال و ارسال‌ها و سپس استفاده از عمق فضای پشت‌سر مدافعان میانی آبی‌ها که البته تقریباً به‌رغم زدن ۲ گل می‌توان گفت اهوازی‌ها خیلی در این زمینه و استفاده از این تاکتیک‌ها موفق نبودند. 

گل‌های شروع مجدد و پنالتی‌های اعلام شده 
 در این بازی ۳ بار توپ از خط دروازه‌های هر ۲ تیم عبور کرد اما نکته جالب این بود که هر سه گل بازی هم از روی ضربات شروع مجدد زده شد تا همین موضوع نشان دهد در مجموع این بازی تا چه اندازه در زمینه خلق موقعیت فقیر بوده است اما این تنها نکته در رابطه با گل‌های به ثمر رسیده نیست و باید به ۲ پنالتی که سهم هر تیم از آن یک گل بود هم اشاره کنیم، پنالتی‌هایی که در همان نگاه اول به نظر مشکوک می‌رسید اما بررسی دقیق‌تر لحظه وقوع خطاهای اعلام شده نشان داد تصمیمات محمدحسین زاهدی‌فر به عنوان داور بازی تا چه اندازه خوب و دقیق بوده و جا دارد در این زمینه از او تقدیر به عمل بیاید. 

تنش‌های داخل و خارج از میدان
با توجه به حساسیت بسیار زیاد این مسابقه و البته تعداد بازیکنان اخطاری نسبتاً زیاد هر دو تیم در داخل میدان و همچنین اخطاری‌ها و اخراجی که روی نیمکت این دو تیم دیده شد، می‌توان این بازی را یک دیدار پرتنش به حساب آورد که چه در داخل زمین و چه روی نیمکت مشکلات زیادی داشته است، البته نکته مثبت ماجرا این است که از بازیکنان داخل زمین خوشبختانه کسی اخراج نشد و تنها این حسین‌ کعبی بود که به عنوان مربی از کادر فنی فولاد مجبور به ترک زمین مسابقه شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جواد آقائی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    آررررری شما راست میگی!! پنالتی کیسه خیلی خیلی پنالتی بود! !!!!!!
    • تاجی BE ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      خبر ورزشی با اینکه خیلی دوست داریم ولی انگار میخوای حاشیه بسازی واسه تاج . اگه پیروزی هم از گل گهر ۶ تا بخوره باز اینجوری مانور میدین روش ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی