نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
از کارلوس کی‌روش عصبانی نباشیم، باغچه خودمان را بیل بزنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اگر مصیبت منتقدان همیشه حاضر در صحنه «کی‌روش» بود، او که دیگر در ایران نیست و خوشبختانه یا بدبختانه، ناکامی‌هایش در کلمبیا نیز تکمیل شد.

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛ دارسی کوین، خبرنگار رادیو «کاراکول» فاش کرد، کارلوس کی‌روش در حال مذاکره با فدراسیون فوتبال کلمبیا است و از طریق واتس‌اپ‌ با برخی از اعضای کادر مربیگری و بازیکنان خود خداحافظی کرده...

این خبر نشان می‌دهد که بر اساس نتایجی که کی‌روش در انتخابی جام جهانی گرفت، هر دو طرف به این نتیجه رسیده اند باید برای تغییر شرایط، به این جدایی خواسته یا ناخواسته تن بدهند.

منهای نتایجی که کی‌روش در کلمبیا گرفت و این دو دیدار آخر به دلیل تعدد گل‌های خورده و شکست‌های سنگین، کارنامه او در این کشور مخدوش شد، برخی منتقدان فوتبال ایران دست به کار شده‌اند و سرمربی کلمبیا را حسابی می‌نوازند. نوازش‌هایی آشنا برای همه ما که در فوتبال ایران نیز بی وقفه تدوام داشت و هر بار به بهانه‌ای، کی‌روش را از دم تیغ می‌گذراندند.

منتقدان، این روزها به تکرار مکرارت هم روی آورده‌اند و همچنان می‌گویند کی‌روش مربی نبوده و نیست و این، دقیقا همان وزنه‌های اشتباهی است که بارها به آن اشاره کرده‌ایم! آنها از ۸ سال قبل به این طرف می‌گویند کی‌روش مربی نیست و مدتهاست ادعا می‌کنند او یک کلاهبردار شیاد است که به طور ناگهانی وارد عرصه فوتبال جهان شد و روی نیمکت تیم‌های منچستریونایتد، رئال‌مادرید، پرتغال، آفریقای‌جنوبی، ایران و کلمبیا نشست.

این کلاهبردار به زعم آنها، در کلمبیا که قرار نبود مربی شود؛ پس چرا اخبار کی‌روش را دنبال می‌کنید؟ کی‌روش یک سال و اندی است که در فوتبال ایران تمام شده و در کلمبیا هم نتایج لازم را نگرفت اما چرا شما خوشحال نباشید که با رفتن کارلوس از این فوتبال، تیم ملی به ویلموتس و سپس دراگان اسکوچیچ رسید؟ اگر مصیبت منتقدان همیشه حاضر در صحنه «کی‌روش» بود، او که دیگر در ایران نیست و خوشبختانه یا بدبختانه، ناکامی‌هایش در کلمبیا نیز تکمیل شد. این همه حرص و جوش خوردن برای نتایج کی‌روش در شرایطی که فوتبال ایران باید در چند بازی بسیار مهم در انتخابی جام جهانی به میدان برود برای ما عجیب و غیرقابل تحلیل است.

از کی‌روش عصبانی نباشید؛ او در عالم مربیگری به هیچ کجا نرسید، هیچ قله‌ای را فتح نکرد و سرانجام هم به چهره‌ای مغموم در فوتبال تبدیل شد؛ حالا اگر ما باغبانیم، برویم باغچه خود را بیل بزنیم و ببینیم چگونه در این شرایط که فوتبال خود را به ویلموتس سپردیم و به این روز افتادیم باید به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کنیم؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • توفان DK ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    عالی! ولی کاملن دلیل این واکنش های مربیان و مدعیان وطنی مشخصه، اگر نمی تونی خودتو بالا بکشی ، دیگران را پایین بکش.. اینجا که دیگه بدتر شده.. مدعیان می گویند کیروش هم چنین ناکام بود، چه انتظارهای نابجایی از ما هست!!!! اخر سفسطه بازی اند این جماعت! فقط هم درگیر نوک دماغ و نتیجه اند و اصلن کاری به فرایند تیم سازی ندارند
  • پویا IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    در منچستر یونایتد فقط دستیار بود ، کما اینکه امروز نامی از دستیار مربیان بزرگی مثل گواردیولا و زیدان نمیبرد! در رئال مادرید بدترین نتایج تاریخ باشگاه رو با پر ستاره ترین تیم شامل زیدان ، فیگو ، رونالدو ، روبرتو کارلوس ، رائول ، میشل سالگادو و... گرفت. در تیم ملی پرتغال هیچ توفیقی نداشت و جز نفرت برای هواداران این تیم به ارمغان نیاورد از جمله درگیری های دایمی با کریستیانو رونالدو و ... در ایران هشت سال سرمربی بود و یکی از گرانترین دستمزدها رو بین مربیان ملی جهان گرفت. دستاوردش دو صعود به جام جهانی بود که در دوره اول کاملا به اما و اگر کشیده شده بود و قبل از بازی آخر کسی شانس زیادی برای ایران قائل نبود اما یک بُرد شانسی با تک گل قوچان نژاد ، بازی دفاع اتوبوسی و مقدار زیادی چاشنی شانس باعث صعود ایران شد. در مسابقات جام جهانی با تیم بدون زهر نیجریه با ارایه دفاع اتوبوسی مساوی کرد ، شکست مقابل آرژانتین با تیم رسانه ای که برای خودش ساخته بود تبدیل به حماسه شد و مقابل بوسنی با سه گل شکست خورد ، بوسنی که همیشه حریف مورد علاقه اروپایی ما بوده و همیشه خوب بردیمش!
    • کی روش IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      بوسنی رو کی با تیم اصلیش بردیم؟جام جهانی ۲۰۱۴فوتبال بوسنی بهترین تیم تاریخش داشت وستارگانیچون پیانیچ ،ژکو ،بگویچ و...تو اوج دوران فوتبالی شون بودن،
    • غضنفر IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      آقای پویا کسی که خوابه میشه بیدارش کرد اونی که خودشو به خواب زده ... این آرتین خان زهرابی خودش خوب میدونه چه خبره، خودش هم ول کن اخبار کی روش نیست، لالایی بلده ولی دلش نمیاد بخوابه، میخواد ببینه تهش چی میشه. وای که اگر اون گروه بد ذات نبودند و هروه رنار مربی ما شده بود اینا اینقدر ویلموتس را که دسته گل همون باندی بود که کیروش را هشت سال سرمربی ما کرد سر ما نمیکوبیدن. و اما بعد این آقای اسکوچیچ که ما مدافعش نیستیم با نهایتا هفت هشت درصد درآمد کیروش و پنج شش درصد درآمد ویلموتس شده سرمربی تیم ملی. پس مقایسه تون خطاست!
    • صادق IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      ما اونهایی رو که مثل کیروش و یا آویزون کیروش هستن یعنی کیروشی پورها که به دنبال ضربه زدن به منافع ملی ایرانیان هستند رو تا وقتی که پوشالی و زبون بودنشون رو بیشتر و بیشتر رسواشون نکنیم رها نمی کنیم ،ولی جناب زهرابی شماها چرا کیروش رو رها نمیکنی؟!!!!! مطمئن باشید اگه ادامه بده بیشتر و بیشتر رسوا میشه و پوشالی بودن ایشون آشکارتر میشه ، بای بای آقای یاوه سرای ، بزدل ، بی تربیت ،این شمای مزدور بودی که به مربیان و بازیکنان بزرگ و سرمایه های ایران زمین توهین میکردی ، حالا فوتبال ماهیت پوچت رو آشکار کرد. چیطوری کیروش؟!!!!
  • رضا IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    آقای زهرابی! تو رو خدا بی خیال کی روش بشو! تو مگه وکیل مدافع ایشونی؟!
    • امیرحسین IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      اینکه الان گفت کی روش مربی نیست حق با آدمایی مثه شماست دیگه چیکار کنه اردنگی بزنه به کیروش؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • رضا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      در جواب امیرحسین؛ منظورم اینه که چرا همه ش راجع به کی روش مطلب می نویسه، وقتی دیگه سرمربی تیم ملی نیست. اگه دقت کنی تو مطالبش همه ش می خواد به منتقدان کی روش طعنه بزنه! باشه بابا جان اصلاً کی روش بهترین مربی دنیا! از آقای زهرابی می خوایم بی خیال بشه و دیگه مطلب راجع به کی روش ننویسه و به مطالب دیگه بپردازه!
    • ارش IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      کارتهای هدیه وادار می کنه اگر چاپ بشه
  • امیرحسین IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    فقط یه چیزیو متوجه نمیشم الان حضرتعالی باید تعیین کنی خبرنگارا چی بنویسن چی ننویسن؟تو یه کاربری مثه ما دیگه!!!!!نکنه رئیس فدراسیون بولینگ هستی؟؟؟
    • رضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      خبرنگار برای مخاطب می نویسه، منم یه مخاطبم! هر بار مطالب این آقای زهرابی رو در مورد کی روش می خونم می بینم که با عصبانیت دنبال اینه که همه ی مخالفان کی روش رو بی سواد و ضد وطن و ... خطاب می کنه، الانم در ادامه مطالب 2 سال گذشته ش دنبال توجیه هست! هر بار کنجکاو میشم ببینم در مورد کی روش تغییر نظر داده می بینم نه! حاضر نیست بپذیره در برخی موارد اشتباه کرده و این بار هم دنبال کوبیدن مخالفان هست
    • امیرحسین IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      واستا لطفا.در نروووو...الان یک خط از این مقاله را نشون بده که گفته منتقدان کی روش وطن فروش و بیسوادن؟؟؟؟چرا از این حرفا میزنی دوست من بخدا زشته
    • رضا IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      تو این مقاله ننوشته، کل مقالاتش تو دو سال اخیر رو بخون دستگیرت میشه خط فکری ایشون!
  • آرمین AT ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    1-الان شما راجع به کیروش ننوشتید!!!! چطور شما حق دارید که بنویسید ولی دیگران نه!! جنابعالی وکیل وصی کیروش هستید!!! سالها طرفدار ایشان بودید و هر وقت که دلتان خواست راه و بیراه ازش طرفداری کردید و نیش قلم تان هم دایم و پیوسته علیه مخالفان کیروش به کار بردید! کافی نیست دیگر!! دست پیش را می گیرید که پس نیافتید انگار یک چیزی هم طلبکارید!! کدام مقام خوب را در آسیا با او کسب کردیم!! کیروش چه جیز به فوتبال ما داد؟؟ جز فوتبال ضد سیستم یا همان ضد فوتبال!! کیروش هشت سال دم دروازه ایران اتوبوس پارک کرد! و وقتی که برای اولین بار در مقابل ژاپن از پارک بیرون آمد بلافاصله پنچر شد!! و یکی از سنگین ترین و بدترین شکست ها را نصیب ایران کرد و دست آخر از طرف پروپاگاندای رسانه ای بویژه جنابعالی و فردوسی پور و ... ازش مثل یک شوالیه؛ مثل یک قهرمان استقبال شد!!! می توانید برای آخرین بار توضیح بدهید که چرا تیم ایران تحت رهبری کیروش در دو جام جهانی در جریان بازی فقط یک گل به بوسنی به ثمر رساند که آنهم آفساید بود!! در دور دوم در مقابل مراکش گل ایران توسط بازیکن مراکشی به ثمر رسید که آنهم صد در صد شانسی بود!!
  • آرمین AT ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    2- و نه به خاطر فشار مداوم حملات ایران! کل بازی در اختیار مراکش بود و ایران در یکی از معدود ضد حمله ها خیلی شانسی و تصادفی و نه از روی برنامه به گل رسید! آنهم توسط خود مراکشی ها!!! در بازی با پرتغال هم یک پنالتی صد در صد اشتباه نصیب ایران شد که آنهم شانسی و تصادفی بدست آمد و به گفته کارشناسان غیر ایرانی تنها اشتباه VAR درکل این مسابقات بود!! دیدیم که ژاپن چه فوتبال زیبایی ارایه کرد؛ به قول شماها ما که مربی ریال مادرید و منچستر را داشتیم!!!! پس چرا ژاپن فوتبال برتری را ارایه داد!!؟؟ البته کیروش در منجستر فقط یک دستیار بود و در رئال مادرید هم که تنها یک سال مربی بود و تبدیل به یکی از منفورترین و بدترین مربیان تاریخ مادرید شد!!
  • هوادار فوتبال IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    حالا که معلوم شده کی‌روش برای دعوت بازیکن ها به تیم ملی ازشون پول می گرفته بدترین بازی ها رو تو جام جهانی با دفاع اتوبوسی ارائه داد ولی فردوسی پوری وجود داشت که ازش قهرمان ملی ساخته بود و مردم رو مجبور می کرد برای باخت تیمش ایستاده تشویقش کنن و بریزن خیابون شادی کنن این آدم هم هیچوقت نتونست تیم ملی عراق رو شکست بده و هرگز با عربستان بازی نکرد یکبار با ژاپن بازی کرد که اون بازی رو هم مفتضحانه باخت بنابراین جای هیچ دفاعی نداره
    • حسین IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      خجالت بکش و از خدا بترس. اگر از کسی نفرت داری دلیل نمیشه بهش تهمت بزنی. مگه تو خدا رو بالا سرت نمی بینی که اینطوری داری آبروی یه انسان رو می بری. کجا ثابت شده؟ چرا از خودت حرف در میاری؟ کی روشی که بخشی از پولشو به خیریه میداده هیچ وقت همچین کاری نمیکنه.
    • ami US ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      where did you get that news from your backside tunnel , all T-melli players have positive views of mr. Qerose , shame on you..all losers in Iran specially mean coaches are jealous of Carlos
  • سرباز کوچولو IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    آقای زهرابی ما که بی خیال کی روش شدیم، شما چرا ول کنش نیستی؟!!
  • اس اسی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    کیروش هرچه که بود با شناختی که از بازیکنان فوتبال ایران بدست آورده بود ( (چه فرهنگی چه اجتماعی و چه فنی و فوتبالی ) به فرمولی دست پیدا کرده بود که میتوانست درنهایت ما را وارد لیست حضور در جام جهانی کند درست مثل یک پیمانکار که بابستن قرارداد کار را به شکلی که شما میخواهید تحویلتان میدهد
  • آرش666666 IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    قالَ برانکو (علیه السلام ): کیروش مربی قهرمانیست که هیچوقت قهرمان نشده (صدق اللله العلی العظیم )
    • کی روش IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      برات متاسفم که یک کروات را همشان معصومین علیهم السلام میدونی،
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      خجالت بکش الان باید بخندیم؟؟؟
  • اشکان IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    با احترام به نظر آقای زهرابی، ملاک خوب بودن کی‌روش رو نباید با ویلموتس سنجید. اومدن ویلموتس هم نحوه قراردادش، هم رفتنش و همه چیزش مشکل داشت.کلمبیا فقط همین دو نتیجه بد نداشت جام کوپا امریکا هم بد کار کرد. در رئال مادرید یکی از بدترین مربیان تاریخ رئال شد اواخر فصل به هیچ تیمی نه نگفت، در منچستر آلکس فرگوسن این مربی رو جانشین خودش نکرد. در ایران نه اینقدر بد که دوستان میگن و نه اینقدر شاهکار که جناب زهرابی میگن.در جام ملتها نهایتا تا نیمه نهایی رفت که بار اولمون نبود،جام جهانی رفتن هم بار اول نبود.در جام جهانی قبلی در گروه چهار تیمی، چهارم شدیم و در جام بعد با گل بخودی حریف سوم. اسپانیا و پرتغال تیمهای صاحب نامی اند ولی در این جام اصلا و ابدا خوب نبودن نتایجشون مشخصه، تیمهای حذف کنندشون براحتی در یک چهارم حذف شدن. ژاپن در فینال آسیا خیلی بد باخت اگه تو فینال اون‌جور افتضاح نباخته بود، میشد گفت تیم بدشانسی داشتیم، ولی سه گل خوردن از اون ژاپن و حتی یک حمله نداشتن؟! اتوبوس همیشگی کی‌روش،موقع حمله بد پنچر بود خیلی بد.بقول بزرگان فوتبال کی‌روش تیمشو برای یه نیمه زمین تمرین میده،نیمه خودی!!
  • سعید پرسپولیسی FR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    با اینکه طرفدار نوع بازی کیروش نبودم ولی دوست داشتم کیروش تو تیم ملی بمونه، با این حال جناب زهرابی مطمئن باشید اگه کیروش تو کلمبیا موفق میشد، الان خودتون داشتین باغچه‌ی اونا رو بیل میزدید.
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    به به جمع نمک نشناس ها جمه با آرزو باخت و بدبختی تو فینال مزخرف ترین تورنمنت باشگاهی جهان (لیگ بی ریشه آسیایی) برای تیمی که هواداراشون آرزوباخت تیم ملی رو تو جام جهانی داشتن چون یه تار موی آقای کی‌روش می ارزه به کل تیم بی ریشه ای مث پرسپولیس باز کی روش رو کل جهان میشناسه چون سرمبی رئال مادرید و تیم ملی پرتغال و مربی منچستر یونایتد اون زمان بوده و اگه سه فصل بیشتر صبر میکرد به جای سرالکس بزرگ سر مربی اونجام میشد ولی اومد ایران و تیم ملی رو از رده ۵۰ فیفا در اورد و بعد ۸ سال که می خواست از ایران بره تیم ملی رده ۲۰ فیفا بود و فقط عده ای نمک نشناس مث بعضی از پرسپولیسی ها جای تشکر اون رو با توهین بدرقه کردن و حتی آرزوی باخت تیم ملی رو تو جام جهانی داشتن ولی هر کاری بکنن بازم نمیتونن این مرد بزرگ رو تخریب کنن
  • عادل IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    بارها با خودم عهد بستم که ديگه دوران کی روش را فراموش کنم و به خاطر تيم ملی و بازيکنانش از اين به بعد فقط به موفقيت تيم ملی فکر کنم و کی روش را با تمام خوبی ها وبدی هاش فقط در خاطرات فوتبالی ام نگه دارم ولی رجز خوانی و نمک نشانسی يک عده باز منو به وسط اين دعوا می کشونه ! اراجيفی تکراری همچون کی روش در منچستر دستيار بود و در رئال بدترين بود و جام کسب نکرد و يا اينکه در ايران کاری نکرد و تيم دفاعی بود و به عراق باختيم و....! اگر يادتون رفته و يا اينکه به خاطر سنتون يادتون نمیاد يکبار ديگه ياد آوری می کنم ! ما در کل تاريخ فوتبالمان فقط 5 بار به جام جهانی رفتيم که دوبارش توسط کی روش اتفاق افتاد ! ما در جام جهانی گذشته در گروهی قرار داشتيم که قهرمان اروپا ؛ قهرمان جهان و قهرمان آفريقا در آن حضور داشتند و برای اولين بار 4 امتياز کسب کرده بوديم و تالحظه آخر شانس صعود داشتيم ! ما يک تيم يکدست و متحد داشتيم که درهر پست حداقل دو بازيکن آماده امکان حضور داشتند ونسل جديدی از بازيکنان به فوتبال ايران معرفی شدند . مخالفان کیروش درايران فقط وفقط مربيان سنتی و طرفداران نوجوان پرسپوليسی بودند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی