پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
۶ |
۰
اولین فینال لیگ برتر در تبریز
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

ادامه هفته سوم با چهار بازی امروز پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین بازی در تبریز تراکتور میزبان سپاهان است.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ پرونده هفته سوم لیگ برتر عصر امروز با برگزاری چهار دیدار باقی‌مانده بسته می‌شود؛ برگزاری بازی‌ها در شرایطی که بیشتر شهرهای کشور به مدت دو هفته تعطیل شده‌اند، نشان می‌دهد فوتبال با کرونا کنار آمده و تلاش می‌کند با خاطرات خوبی که می‌سازد، آلام این ویروس را برای اهالی فوتبال و تماشاگران کمتر کند؛ هر چند گاهی بازیکنان، مربیان و حتی مدیران با اتفاقات بدی که بدان دامن می‌زنند، به جای اینکه خاطرات خوشی را در اذهان ثبت کنند، مولد حاشیه‌هایی می‌شوند که دردآور است.

فوتبال بدون شک در ماه‌های آینده رنگ و بوی بهتری به خود می‌گیرد. به خصوص که قرار است تیم ملی به مسیر مبارزه خود برای صعود به جام جهانی‌ ادامه دهد. آن هم ‌تیمی که با اسکوچیچ برخلاف دوران حضور مارک ویلموتس با اشتیاق فوتبال می‌کند و می‌کوشد صلابت دوباره فوتبال ایران را برگرداند. بدون شک کیفیت بازی‌های لیگ برتر در هفته‌های پیش‌رو می‌تواند یاری‌گر اسکوچیچ و تیم ملی برای صعود به جام جهانی‌ باشد. لازمه رسیدن به این مهم کم کردن از حاشیه‌های فوتبال است. حاشیه‌هایی که در غیاب تماشاگران روی نیمکت‌های دو تیم بیشتر به چشم می‌آید و این اتفاقات نشان می‌دهد در گذشته حاشیه‌ها از زمین به سکو منتقل می‌شود نه از سکو به داخل زمین.

بازی‌های امروز در شرایطی برگزار می‌شود که یحیی گل‌محمدی محروم است و حق نشستن روی نیمکت پرسپولیس را ندارد. به اتفاق نگاهی خواهیم داشت به بازی‌هایی که قرار است امروز برگزار شود.

شهر خودرو - صنعت نفت آبادان
بدون اتلاف وقت‌؛ بدون اعتراض به داور!
 
دو تیم در شرایطی رودرروی هم قرار می‌گیرند که از هفته دوم به امتیازی دست پیدا نکردند. هر دو در تهران با یک گل باختند، صنعت نفت با یک گل برابر پرسپولیس و شهرخودرو هم با جنجال برابر پیکان! در چنین شرایطی طبیعی است هر دو تیم با نیت پیروزی وارد میدان شوند. آنها می‌خواهند به سرعت باخت در هفته دوم را فراموش و جبران کنند.

صنعت نفت برابر پرسپولیس در تهران کمی عقب کشیده بود و با شیوه ۱-۳-۲-۴ بازی کرد اما به نظر می‌رسد در مشهد چهره تهاجمی‌تری به خود می‌گیرد و شاید به همان شیوه گذشته برگردد؛ ۴-۴-۲. در این صورت از هر دو تیم شاهد بازی تهاجمی خواهیم بود چون شهرخودرو معمولاً در مشهد رو به جلو بازی می‌کند. در چنین بازی‌هایی موقعیت‌طلبی حرف اول را می‌زند. در این بازی به نظر نمی‌رسد هیچ یک از دو تیم اهل اتلاف وقت باشند. کیفیت مطلوب زمین چمن استادیوم امام رضا(ع) مشهد به هر دو تیم اجازه بازی روی زمین را می‌دهد. اگر اعتراض به داور از سوی هر دو تیم کمرنگ باشد، بازی کیفیت بهتری به خود می‌گیرد. نه در این بازی، بلکه در همه بازی‌ها. بازیکن اگر توانی که صرف اعتراض به داور می‌کند در بازی خرج کند، مسابقه رنگ و بوی بهتری به خود می‌گیرد.

ذوب‌آهن - پیکان
 
از قهر تا تهدید؛ فوتبال ادامه دارد
 این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که صحبت از کناره‌گیری ذوب‌آهن از لیگ برتر به نشانه اعتراض به داوری‌ها بود. در هفته‌های اخیر اشتباهات داوری علیه ذوب‌آهن بوده همان‌طور که به ضرر دیگر تیم‌ها هم هست‌؛ هر چند اشتباهات داوری برای برخی تیم‌ها بیشتر و برای برخی تیم‌ها کمتر بوده است. البته که اشتباهات داوری بهانه قانع‌کننده‌ای برای کناره‌گیری از بازی‌های لیگ برتر نیست و خوشبختانه ذوب‌آهن اصلاً نامه رسمی در این باره به سازمان لیگ نداده بود. ذوب‌آهن در همین لیگ نایب‌قهرمان شد و به آسیا رفت و بر سکوی دوم ایستاد. اشتباهات علیه این تیم سهوی است و ذوب‌آهن باید اینقدر قوی شود که حتی اشتباهات داوری علیه این تیم به چشم نیاید.

و اما پیکان‌ با استعفای مهدی تارتار مواجه شد. او با اشاره به اینکه نمی‌تواند با این تیم ایده‌های تاکتیکی خود را پیاده کند، از پیکان استعفا کرد اما بعد از اینکه با استعفای او مخالفت شد دوباره به اردوی تیم برگشت. در چنین شرایطی اداره تیم پیکان از سوی مهدی تارتار شاید کمی سخت شود چون او در دلیل استعفایش توانمندی تیمی که توسط عبدا... ویسی بسته شد را زیر سؤال برد.

فوتبال ادامه دارد. چه ذوب‌آهن در لیگ برتر بماند و چه لیگ برتر را ترک کند. چه مهدی تارتار در پیکان بماند و چه از تیم جدا شود. تصمیمات غیرمنطقی بدون شک واکاوی و بعدها به دفعات مورد بحث قرار می‌گیرد. بنابراین بهترین تصمیم‌گیری رفتار بر مبنای عقلانیت است.

تراکتور - سپاهان
 اولین فینال لیگ بیستم

مهم‌ترین بازی هفته سوم در تبریز بین تیم‌های تراکتور و سپاهان برگزار می‌شود. این بازی جذاب اولین فینال در لیگ بیستم است. چراکه هر دو تیم در فصل جاری مدعی قهرمانی‌اند اما عملکرد آنها مدعی‌گونه نبوده است. سپاهان در هفته نخست بازی‌ها ۳ بر یک به گل‌گهر باخت و در هفته دوم هم تنها با یک گل از سد آلومینیوم گذشت. تراکتور هم برابر تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نساجی تنها ۲ امتیاز اندوخت و ۴ امتیاز را از دست داد. این بازی تا حد زیادی سرنوشت دو تیم را در مسیر قهرمانی مشخص می‌کند و به همه نشان خواهد داد که آیا سپاهان و تراکتور می‌توانند در فصل جاری قهرمان شوند یا نه.

انتظار می‌رود از هر دو تیم شاهد بازی تهاجمی باشیم. به خصوص از تیم میزبان که تاکنون پیروز نشده است. سپاهان هم ‌تیمی است که چه در خانه و چه در خارج از خانه رو به جلو بازی می‌کند. نتایجی که این دو تیم در دو هفته ابتدایی کسب کرده‌اند، نشان می‌دهد برای مدعی شدن تنها خوب حمله کردن کافی نیست و برای موفقیت همان‌طور که پردامنه و پرتعداد حمله می‌کنند، باید دفاع هم بکنند. تراکتور در دو هفته ابتدایی با ۳ مدافع روی یک خط بازی کرد و در هر دو بازی آسیب‌پذیر نشان داد. شاید تراکتور به بهانه بازی با سپاهان شیوه بازی‌اش را تغییر دهد و با ۴ مدافع بازی کند.

نفت‌ مسجدسلیمان پرسپولیس

پرسپولیس به دنبال اولین برد خارج از خانه

پرسپولیس بعد از دیدار با صنعت نفت آبادان حالا باید با نفت مسجدسلیمان بازی کند. البته نه در تهران بلکه در استادیوم شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان. تیمی که در دو هفته ابتدایی از بازی با تراکتور و سایپا ۲ امتیاز کسب کرده است. نفت مسجدسلیمان چه فصل گذشته که توسط مهدی تارتار اداره می‌شد و چه الان که توسط مجتبی حسینی راهنمایی می‌شود، در دفاع یک تیم خوب است و دفاع تیمی خوب نفت شاید پرسپولیس را هم با چالش گلزنی مواجه کند. پرسپولیس برابر صنعت نفت هم به سختی و با گل از روی نقطه پنالتی پیروز شد و این نشان می‌دهد زنگ خطر برای پرسپولیس به صدا درآمده و همه تیم‌ها می‌خواهند برابر تیم قهرمان با امتیاز از میدان خارج شوند. پرسپولیس یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت ندارد و توسط حمید مطهری هدایت خواهد شد. در بازی امروز اگر پرسپولیس تیم خونسردی نشان داد و روی تاکتیک از پیش تعیین شده اصرار داشته باشد، می‌تواند کار را پیش ببرد. از همه مهمتر باید مراقب ضدحملات حریف هم باشد.

نکته آزاردهنده در سبک بازی پرسپولیس در دو هفته ابتدایی از دست رفتن موقعیت‌های زیاد بود؛ مشکلی که اگر برطرف نشود، می‌تواند سرخ‌ها را از مسیر قهرمانی دور کند. مهدی عبدی یا هر مهاجم دیگری باید کمترین موقعیت را هدر دهند. در غیر این‌صورت پرسپولیس برای رسیدن به پیروزی بار روانی زیادی را روی دوش خود خواهد دید و در این صورت شرایط برای تیمی که چهار قهرمانی متوالی در کارنامه داشته، به چالش کشیده می‌شود.

در این دیدار به طور حتم نفت مسجدسلیمان نیم‌نگاهی به پیروزی خواهد داشت. البته نه روی بازی ترکیبی بلکه روی ضدحملات. این بدین معنی است؛ زمانی که تیم پرسپولیس در منطقه یک‌سوم تهاجمی توپ را از دست می‌دهد، باید به سرعت به دفاع برگردد تا روی ضدحملات غافلگیر نشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • دلاک ضد لنگ IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    پس فولاد و استقلال جزو تیم های پایین جدولن؟؟؟ البته حق داری خبر جان چون فولاد در حد استقلال کبیر نیست که بشه به این بازی گفت فینال
    • 000 IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      خوبه که همین فولادجوری گذاشت توکاسه تون که یرمربی تون تحریک شدوحرفهای بدبدزد.البته درمرام کیسه ازرورفتن نیست
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      به امید برد سپاهان مقابل تراکتور . سپاهان سرور استقلال هست . تراکتور سرور استقلال هست . پرسپولیس سرور استقلال هست
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      فولاد و پرسپولیس سرور استقلال هستند استقلال هیچی نیست
  • کی روش IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    به کوری چشم لنگی ها و کیسه کش امسال سپاهان قهرمان میشود
  • فولاد مردان خوزستان IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    استقلال کویر در حد فولاد کبیر نیست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی