رحمان رضایی: تفاوت ذوب‌آهن و پرسپولیس را از مسئولان بپرسید
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: صحبت من در مورد قانون ۵+۱۱ است. کدام مرجعی این قانون را گذاشته؟ آیا با فوتبال آشنایی دارند؟

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ رحمان رضایی پس از دیدار ذوب آهن و شهرخودرو اظهار داشت: در مورد بازی صحبتی ندارم. صحبت من در مورد این قانون ۱۱+۵ است. کدام مرجعی این قانون را گذاشته؟ آیا با فوتبال آشنایی دارند؟ می‌دانند فوتبال با چه «ت» ای نوشته می‌شود؟ آیا آن ها درک و شعوری از فوتبال دارند؟، حاضرم با آن ها بحث کنم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن افزود: چگونه آمده‌اند این قانون را وضع کرده‌اند. خیلی برایم جالب است که این قانون را گذاشته‌اند آنها چه می‌دانند تمرین چیست؟  اینها هیچ آشنایی با بازیکن، اردو، هتل رفتن و کنار هم بودن بازیکنان ندارند. آنها هیچ آشنایی با ناهار و شام خوردن بازیکنان و جلساتی که برگزار می‌شود، ندارند. آنها هیچ چیزی نمی‌دانند. باید آدم‌های فوتبالی اینها را وزن کنند. هیچکدام از اینها نمی‌دانند که یک هفته مربی با ۲۰ بازیکن کار می‌کند اگر تیم ۳۵ بازیکن هم داشته باشد نمی‌تواند با ۱۰-۱۵ تای دیگر با این شرایطی که وجود دارد کار کند.

رضایی گفت: از دیروز ظهر که ما ساعت ۳ بعدازظهر تمرین داشتیم بعد از تمرین تا امروز ظهر ۱۲ بازیکن‌مان که در اردو بودند و این هفته با ما کار کردند کرونا گرفتند. اینها اصلاً نمی‌فهمند فوتبال چیست. دلیل من این است که آنها چه می‌دانند یک بازیکن باید در ۴-۵ جلسه باقیمانده با مربی کار کند تا بداند تاکتیک چیست و مربی از او چه می‌خواهد. آنها در خانه‌شان نشسته‌اند و این قانون وضع کرده‌اند. هیچ درکی از فوتبال ندارند. متأسفم برای ورزش‌مان که عده‌ای غیر ورزشی برای آن تصمیم اینچنینی می‌گیرند. 

وی اضافه کرد:‌ می‌گویند بازیکنی که در خانه است را روز بازی بیاور؛ از دیروز ۵ بعدازظهر تا ۹ صبح امروز ۱۲ بازیکن من مبتلا شده‌اند. اصلاً‌ به اردو هم نرفتیم برای اینکه حتی بازیکنانی هم که امروز بازی کردند مشکوک بودند. می‌خواهند تست راستی‌آزمایی انجام بدهند خنده‌دار است، بازی انجام شد چه تستی؟ برای چه کسی؟ اگر می‌خواستند تست بگیرند باید امروز صبح می‌آمدند. باید دیشب می‌آمدند که ما ۱۱ کرونایی داشتیم. 

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن  تصریح کرد: من می‌خواهم جلوی اینها بنشینم و ببینم آیا می‌فهمند فوتبال با چه «ت»‌ایی نوشته می‌شود. واقعاً متأسفم که می‌گویند بازیکنانی که در خانه هستند را صدا بزنید، بیایند. براساس آن قانون ۱۱+۵ ممکن است در تیم چهار گلر منفی باشند. از ۱۲ تا چهار بازیکن دروازه‌بان باشند، اینها می‌دانند هر پستی باید چند بازیکن داشته باشد؟ آیا می‌دانند در یک تیم چند پست داریم و برای یک پست چند بازیکن باید باشد؟ از ۱۱+۵ اگر چهار نفر گلر باشند که در همه تیم‌ها هست آن وقت چه جوابی باید بدهیم و چه کسی باید بازی کند؟

رضایی افزود:‌ یک گلر بازی می‌کند، سه نفر آنها خارج هستند و یک نفر تعویضی می‌ماند. اینها فوتبال را نمی‌فهمند. جالب این است که باشگاه‌ها این قانون را قبول کرده‌اند. می‌توانند تجدیدنظر کنند. شجاعت داشته باشند بگویند ما اشتباه کردیم این قوانین را بد وضع کردیم. جسارتش را داشته باشند. روی اشتباه خودشان مصر هستند و می‌خواهند بازی دوباره انجام شود. این خیلی جای حرف دارد. واقعاً می‌توانم بگویم فقط متأسفم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: نماینده سازمان لیگ و فدراسیون می‌آید می‌گوید همه چیزهایی که می‌گویید درست است، ولی قوانین وضع شده، آیا این قوانین وحی مُنزل هستند که قابل تغییر نیست؟ قوانین باید بنا به مقتضیات زمان فرق کنند. قانون اساسی کشورها پس از یکی دو دهه تجدیدنظر و اصلاح می‌شوند ولی شما هشت ماه تا یکسال پیش این قانون را گذاشتید نمی‌توانید روی آن تجدیدنظر کنید؟ یا وقت‌شان را می‌گیرد، یا به آن فکر نمی‌کنند! برای کشور محکم‌تر از قانون اساسی هیچ چیز دیگری نیست. 

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن  افزود: چهار قانون وضع کردید، تجدیدنظر کنید و ببینید آیا اینها برای فوتبال ما مناسب هست؟ واقعاً مانده‌ام، اسمش را هم قانون گذاشتند و می‌گویند نمی‌توانیم کاری بکنیم. 

پس از پایان صحبت‌های رحمان رضایی علی دادفر مدیر رسانه‌ای ذوب‌آهن برای ادای پاره‌ای توضیحات عنوان کرد: یک تبریک ویژه به زحمت‌کشانی که برنامه‌ریزی لیگ را انجام می‌دهند و تحت هر شرایطی و با هر امکانی مصرند و به صورت منظم برخی از بازی‌های لیگ را انجام می‌دهند و برخی را که به صلاح است لغو می‌کنند، عرض کنم به برگزارکنندگان  مسابقات لیگ تبریک می‌گویم که روح بازی جوانمردانه امروز رعایت شد، یک بازی کاملاً جوانمردانه را شاهد بودیم. یک تیم ۱۳ نفره که کاش رحمان رضایی خودش توضیح داده بود.

دادفر افزود:‌ دو بازیکنی که روی نیمکت تیم ما بودند تا دو روز پیش دوران قرنطینه کرونا را سپری می‌کردند حدود ۲۰ روز هم با ما تمرین نکردند. علی دشتی مصدوم بود، ۱۸ بازیکن کرونایی داشتیم و سه بازیکن ما هم در اردوی تیم ملی جوانان بودند با این شرایط بازی‌مان برگزار شد. از کسانی که زحمت می‌کشند و بازی‌ها را منظم برگزار می‌کنند، تشکر می‌کنم.

مدیر رسانه‌ای تیم ذوب آهن تصریح کرد: سؤال پرسیدند که آیا باشگاه ذوب‌آهن شکایت می‌کند ما همه کار کردیم نمی‌دانم چه اتفاقی دیگری باید بیفتد تا به حق و حقوق‌مان برسیم. ظاهراً‌ صحبت‌های باشگاه ذوب‌آهن غیرقانونی و غیرمستند است. اما کاری که دوستان انجام می‌دهند کاملاً قانونی است و ما ظاهراً راه را اشتباه می‌رویم. 

پس از این اظهارات دادفر، سرمربی ذوب‌آهن در پاسخ به این سؤال که با وجود اشتباهات داوری و اتفاقات چند روز اخیر ادامه کار در مسابقات لیگ را چطور می‌بیند، گفت: همین‌طوری می‌بینم، فرقی نخواهد کرد و همین‌طور ادامه پیدا خواهد کرد. ظاهراً اینطور که پیش می‌رود قرار نیست فرقی کند.

رضایی در مورد اینکه تفاوت ذوب‌آهن با پیکان و پرسپولیس چیست که بازی‌های آنها لغو می‌شود، عنوان کرد: این را باید از مسئولان بپرسید.

سپس دادفر توضیح داد: نامه‌ای از فدراسیون فوتبال آمده برای راستی‌آزمایی تست کرونای بازیکنان ما، این اصلاً توهین به باشگاه ذوب آهن است به خاطر اینکه بر فرض مثال ما در مورد همه این ۱۸ نفر دروغ گفته باشیم ما که بازی کردیم و نتیجه را هم واگذار کردیم، چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ راستی‌آزمایی برای بازی مقابل پرسپولیس است؟ بازی که کادر فنی پرسپولیس اعلام کرده می‌خواهد یک بازی تدارکاتی داشته باشد. می‌خواهند مطمئن شوند ما کرونا نداریم بعد بازی تدارکاتی را برگزار کنند. اگر قرار بود راستی‌آزمایی انجام شود باید طی یکی دو روز گذشته انجام می‌شد و زمانی که ما اعلام کردیم کرونایی‌های‌مان رو به افزایش است. امیدوارم مسئولین باشگاه موضع مناسبی را در این مورد بگیرند ولی نامه‌ای که برای راستی‌آزمایی فرستادند توهین به باشگاه پرافتخار ذوب‌آهن است. اگر قرار بود در مورد کرونایی‌های‌مان دروغ بگوییم، امروز با ۱۳-۱۴ نفر بازی نمی‌کردیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدم IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    فرق شما و پرسپولیس اینه که تیم مردمی پرسپولیس نماینده ایران در آسیست و آبروی فوتبال ایران رو توی این چند سال بیمه کرده و همه باید برای موفقیتش از جون مایه بزارن . . .اصاصالت ینی پرسپولیس//اصالت خریدنی نیست
    • شاهین DE ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      انصافا حق ذوب را خوردند. تیمی را می شناسم که با دو کرونایی مصلحتی بازیش را لغو کردند. وپارس جنوبی سقوط کرد!!
    • آرش IN ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      اینی که تو گفتی یعنی قانون کشک ها دوست عزیز. یعنی قانون رو به نفع یه تیم یا یه فرد خاص هعی چرخوندن. البته که تو مملکت ما کلا قانون کشک هس که اوضاع اینقد داغونه. به هر حال امیدواریم پرسپولیس قهرمان بشه.
    • محمدم IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      اقا ارش..من نگفتم نباید به ذوب اهن کمکی میشد//////منظورم اینه اگه به پرسپولیس کمکی میشه باید این کمک ها باشه . . .
    • حسن پرسپولیسی قوژد IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      چرا تفاوت ذوب آهن استقلال از مسولان نپرسیم؟ ها؟ اگه نه به پرسپولیس چه ربطی دارین وداشتین! پرسپولیسی فینالیست فهمیدی یا....
    • Amir Perspolisi IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      من فقط در عجبم اون کسی که ۱۹۸ تا منفی فیک به کامنت محمدم زده آیا خودش خنده ش نگرفته؟؟؟؟ مرد یا خانوم حسابی حداقل شصت هفتاد تا منفی میدادی که انقد تابلوو نباشه و زحمتت بره زیره سوال خخخخخخ بعدشم جناب رحمان خان رضایی شما چرا مغلطه میکنی برادر؟؟؟؟؟ چرا حرف زبون یحیی و باشگاه بزرگ پرسپولیس میزاری؟؟؟؟ پرسپولیس بخاطر بزرگی و بزرگمنش بودنش همیشه به تمومه تیما حتی تیمای دسته پایین تر احترام گذاشت و یحیی هیچوقت نگفته بازی ذوب آهن یه بازی تدارکاتیه و اصن به یحیی و پرسپولیس چه ارتباطی داره که شما کرونایی دارین یا ندارین؟؟؟؟ در آخرم بگم استاد شرایط پرسپولیس با هیچکدوم از تیمای لیگ قابل مقایسه نیست و پرسپولیس مجبوره بخاطر حساس ترین بازی دو سال اخیر ایران (بعد از فینال دو سال پیش خودش) از سفر به شهرهای دیگه تا بعد از انجام مسابقه ی فینال خودداری کنه همین!!! این رفتار تیم های باشگاهی در ذهن باشگاه پرسپولیس خواهد ماند که همتون بجای فراهم کردن شرایط روحی و روانی مناسب برا نماینده ی کشور شمشیرو از رو بستین براش
    • محمد IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      کدوم تیم مردمی؟؟ بهتر تو بگی تیم ح ک م تی بجای مردمی بازی های مهندسی شده و..
  • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    ما قهرمان ایران و قهرمان غرب آسیا و فینالیست آسیا هستیم فهم سخته ؟؟؟ رضایی چرا حرفی از تست و راستی آزمایی کیسه کشا نزدی که کرونا گرفتن و در عرض 24 ساعت خوب شدن؟ در ضمن میتونی از کیسه کشا مشاوره بگیری تا شما هم 24 ساعته خوب بشین
    • حامد IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      دقیقا نکته همینه. چرا هرکی میخواد دیده شه از پرسپولیس صحبت میکنه؟؟ چرا نمیگن یه تیم با کرونا نمایی سه تا بازیکنش بازیش لغو شد و تیم مقابلش سقوط کرد لیگ یک؟؟
  • ارتش سرخ IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    چرا تفاوتشو با استقلال نمی پرسین که فصل قبل بازیش با پارس جم ( به بهانه کرونا )لغو شد در صورتی که مصدوم و محروم داشتن تیم حکومتی به با لابی سهمیه گرفت
    • دکل نوردان سرخ IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      داره فرق ذوب و پرسپولیس رو میپرسه چرا از دکل استقلال بالا میرین خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • مجهول الهویه IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    البته من به ذوباهن حق میدم وشاید بهتر بود بازی نمیکردن شما جناب رضایی فراموش کردن که طرف مقابلشون (رحمتی و نوازی) کی بودن و این که فرق ذوب اهن با تیمی که کرونانمایی کرد و بازی را به هم زد در چیست و از کی باید پرسید؟!
  • کیسه آل سعود IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    جالب نوع سوال عوامل خبرگزارهای کیسه هست بحث تفاوت ذوب آهن پیکان با پرسپولیس چیست؟!!! عوامل ناپاک با انحراف سوال سعی دارند خواسته ناپاک و کثیف خودشان وطن فروشی ادامه دهند
  • کیسه کش متوهم IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    بهتر بود خبرنگار راجع بع تفاوت ذوب آهن پیکان با پرسپولیس در چیست سوال این طوری مطرح می کردند تفاوت کیسه با ذوب آهن در چیست کیسه با ۶ بازیکن کرونا تقلبی دستور لغو به سازمان می دهد اجرا می شود ولی ذوب آهن با ۱۶ بازیکن کرونا درخواست لغو اجرا نمی شود تفاوت کیسه با ذوب آهن فقط حکومتی بودن کیسه هست
  • شیش ۶ IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    یعنی اقای دادفر میفرمایند هر وقت من گفتم کرونا داریم یعنی داریم واگه فرداش تست گرفته شد و کسی کرونا نداشت یعنی ما معجزه کردیم وخوب شدند!حالا خوبه کرونا هنوز در دنیا دارو نداره والا دروغ که حناق نیست ودیوار حاشا بلند!استاد دوران کرونا نمایی وحیله ونیرنگ تمام شده هنوز نفهمیدی!از اون مهمتر وقتی بازیکن دفاع تیمت می ایسته که به داور توضیح بده ومهاجم حریف از ۵۰ متر عقبتر میاد واز بین چهار بازیکن گل میزنه این از اثرات کروناست!!!
  • پرسپولیس FR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    حالا که پرسپولیس رفت فینال آسیا کل ایران همقسم شدن با ایجاد حاشیه برای پرسپولیس نگذارند قهرمان آسیا بشود آب یخ بخورید و بمالید
  • پیمان IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    همه این حرفها بنظرم فرافکنیه.انگار حالیشون نیس تیمی که اینقد نفراتش حرفه ای فکرنمیکنن که ۲۰ نفرشون درگیرکرونا میشن باید جریمه هم بشه.الهلال رو یادتون نیس حتی شایعه اس بخاطر عدم رعایت پروتکلها ممکنه دوسال هم ازلیگ قهرمانان حذف بشن.چقدجالبه که طلبکارهم هستند.آقای رضایی مقصرشماوتیمت هستی که اینقد بزرگ نشدین که بفهمین عدم رعایت پروتکل خودش جرمه وتاوان داره.کی مقصره که تیم شما ۲۰ نفرکرونایی داره؟غیر ازخودشماوبازیکنانتون کسی دیگه رو مقصرندونید.چرا هیچکس به این موضوع حتی اشاره هم نمیکنه.بنظرمن تیمی که بیشتراز ۵نفرکرونایی داشته باشه باید بازی تا رفع کرونا توی تیم ۳بر. بسود حریفش بشه تا یه مقدار فرهنگ وشعور به اجبار یادبگیریم.حالا اون تیم میخوادذوب آهن باشه یا پرسپولیس یا استقلال.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی