نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
۰ |
۰
کورس صدرنشینی زیر برف و باران
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

عصر امروز شاهد برگزاری دیدارهای باقی‌مانده هفته پنجم لیگ برتر خواهیم بود.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ لغو دیدار نساجی - پرسپولیس و همچنین حواشی ایجاد شده برای دیدار ذوب‌آهن و شهرخودرو نشان می‌دهد فوتبال ایران دست‌کم از نظر رفتاری حرفه‌ای نشده و هر کسی از موضع منافع خود به اتفاقات نگاه و آن را تجزیه و تحلیل می‌کند. در حالی که در فوتبال حرفه‌ای فشردگی بازی‌ها و اهمیت به مسابقات داخلی به اندازه مسابقات خارجی تعریف و شاید بهتر است بگوییم حل شده است و از سویی همه تیم‌ها در دوران کرونا با اتحادیه برگزاری مسابقات همکاری می‌کنند تا فوتبال به حیات خود ادامه دهد. اینکه ما چه وقت به آن نقطه خواهیم رسید و آن بحث‌ها را تمام خواهیم کرد، مشخص نیست. می‌پردازیم به بازی‌هایی که قرار است امروز برگزار شود. 

آلومینیوم اراک - ماشین‌سازی‌ تبریز؛ خطیبی به تیم سابقش رسید
ماشین‌سازی تبریز آخرین تیمی است که رسول خطیبی پیش از حضور در آلومینیوم اراک در آن مربیگری می‌کرد. اتفاقاً نتایج خوبی به همراه این تیم گرفت که یکی از آنها شکست تراکتور بود که در ادامه مشخص نشد چرا به یکباره اردوی این تیم را ترک کرد. امروز او باید برابر تیم سابق خود بایستد و برای شکست آن تلاش کند و این یکی از خصوصیت‌های بارز فوتبال حرفه‌ای است. این بازی در حالی برگزار می‌شود که آلومینیوم و ماشین‌سازی تا به اینجای کار برد نداشته‌اند و برای کسب اولین سه امتیاز عطش دارند. با این وجود هر دو تیم در هفته‌های اخیر ارائه‌گر بازی‌های خوبی برابر حریفان بودند و حتی در بازی‌هایی می‌توانستند برنده میدان باشند. نمونه‌اش ماشین‌سازی برابر گل‌گهر که اگر سیوهای علیرضا حقیقی نبود به طور حتم ماشین‌سازی می‌توانست به ۳ امتیاز این بازی مهم برسد. جدا شدن از قعر جدول‌؛ این هدفی است که دو تیم دنبال می‌کنند و لازمه رسیدن به آن، ارائه بازی تهاجمی در این بازی و استفاده از موقعیت‌هاست. تماشاگری در استادیوم حضور ندارد که تیم میزبان را تهییج و تیم حریف را تحریک کند؛ این دو تیم هستند که باید برای کسب ۳ امتیاز با همه توان وارد میدان شوند و امید که متن این بازی پررنگ‌تر از حاشیه‌های آن باشد. 

تراکتور - فولاد؛ جنگ تاکتیک‌ها
تراکتور- فولاد یکی از مهمترین بازی‌های هفته پنجم است به این دلیل که هر دو تیم مدعی قهرمانی در این فصل بازی‌ها هستند و هر دو در فصل آینده جزو نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود. تراکتور در آخرین بازی اگرچه موفق شد مس رفسنجان را با تک‌گل محمد عباس‌زاده شکست دهد اما به دلیل بازی خوبی که حریف به نمایش گذاشت و همچنین امتیازات از دست رفته پیش از این بازی تحت فشار است و شاید ۳ امتیاز این دیدار شرایط را برای تراکتور نرمال کند. از این‌رو تیم علی‌منصور در این بازی تلاش گسترده‌ای برای کسب ۳ امتیاز خواهد داشت. فولاد هم در هفته چهارم و در مصاف با آلومینیوم اراک ۲ امتیاز حساس را از دست داد و بدون شک تلاش خواهد کرد با کسب ۳ امتیاز این دیدار خارج از خانه ۲ امتیاز از دست رفته را جبران کند. این بازی باید تبدیل به یکی از بازی‌های زیبای هفته پنجم شود به این دلیل که دو تیم در ترکیب از بازیکنان خوب و خلاق بهره می‌برند و اگر رها شوند و از پیله بازی دفاعی بیرون بیایند، می‌توانند موقعیت‌های زیادی را روی دروازه خلق کنند. به نظر می‌رسد علیرضا منصوریان برای این بازی تیمش را با ۴ دفاع ثابت به میدان بفرستد تا گزند کمتری به دروازه این تیم وارد شود. این بازی جنگ تاکتیک‌ها هم هست. دو مربی از نسل استقلال‌؛ که یکی مربیگری در استقلال را تجربه کرده و دیگری نه. شاید این بازی برای مربیان دو تیم بیش از یک بازی باشد. این موضوع اگر حساسیت‌های بازی را دو چندان کند، از جذابیت آن خواهد کاست. 

سایپا - مس رفسنجان؛ سایپا برد می‌خواهد 
سایپا به روند مساوی‌های خود در خانه حریفان ادامه می‌دهد و در ادامه تساوی‌های سریالی در هفته گذشته سپاهان را در اصفهان متوقف کرد. این یک سبک از بازی و قابل احترام است اما سایپا برای تبدیل شدن به یک تیم بزرگ و حضور در نیمه بالای جدول باید پیروزی کسب کند. هر چند این تیم در بازی با نساجی پیروزی را تجربه کرد اما اگر نیت این تیم ابتدا مساوی و بعد پیروزی باشد، شاید به تنها افتخاری که دست پیدا می‌کند، ماندن در جدول بازی‌ها باشد در حالی که توانمندی‌های سایپا بیش از این است. سایپا در بازی امروز دیدار با مس را تجربه خواهد کرد. تیمی که تا به اینجای کار با وجود ارائه بازی‌های خوب برابر حریفان تنها یک امتیاز کسب کرده است. طبیعی است مس برای جبران امتیازات از دست رفته تلاش گسترده‌ای برای کسب ۳ امتیاز داشته باشد و این سبک از بازی ممکن است تیم سایپا را هم به بازی تهاجمی وادار کند که این یک اتفاق خوب است. نکته جالب توجه در مورد محسن مسلمان اینکه در ترکیب سایپا جا افتاده و یا گل می‌زند و یا پاس گل می‌دهد. مساوی در این دیدار شاید برای سایپا جالب اما اصلاً برای مس رفسنجان اتفاق خوشایندی نخواهد بود. 

گل‌گهر سیرجان - پیکان؛ پیکان سخت گل می‌خورد
مصاف تیم مهدی تارتار و تیم امیر قلعه‌نویی جذابیت‌های خاصی دارد. البته آنها بعد از اتفاقات فصل گذشته با هم آشتی کردند. واقعیت این است که این بار هم پیکان با هدایت مهدی تارتار برابر گل‌گهر سیرجان دفاعی بازی خواهد کرد همان‌طور که هفته گذشته برابر استقلال دفاعی بازی کرد و یک امتیاز گرفت. این ایده مهدی تارتار است که تیم‌های تحت هدایتش را در مصاف با تیم‌های مدعی قهرمانی با شیوه دفاعی به میدان می‌فرستد تا یک امتیاز بگیرد. او بر این باور است که اگر تیمش در چنین بازی‌هایی باز بازی کند، چند گل خواهد خورد و نمی‌شود به این خاطر به او انتقاد کرد. هر تیمی با هر شیوه‌ای که دوست دارد بازی می‌کند. این گل‌گهر و دیگر تیم‌های مدعی هستند که باید بازی برابر تیم‌هایی که دفاعی فوتبال می‌کنند را یاد بگیرند. در این صورت نه تیم مدعی قهرمانی با چالش مواجه می‌شود و نه دعوایی بین مربیان دو تیم به وجود می‌آید. البته که تیم پیکان بعد از بازپس‌گیری توپ در منطقه یک‌سوم دفاعی حتماً ایده‌هایی برای انتقال توپ و استفاده از ضدحملات خواهد داشت‌؛ حتی دیدیم که یک بار تیم نفت مسجدسلیمان با هدایت مهدی تارتار در استادیوم آزادی با یک گل پرسپولیس را شکست داد. این بازی نه تنها برای پیکان بلکه برای تیم گل‌گهر هم جزو بازی‌های سخت به شمار می‌رود. حتی یک گل در این دیدار از سوی هر یک از دو تیم به سختی به ثمر می‌رسد و به نظر می‌رسد جزو بازی‌های کم‌گل هفته پنجم باشد. 

استقلال - صنعت نفت آبادان؛ بازی نفتی در هوای بارانی
استقلال در ۴ بازی اخیر مورد انتقاد بوده است. شاید به این دلیل که ۵ امتیاز تا به اینجای کار از دست داده و شاید به این دلیل که سبک بازی‌ای که این تیم ارائه می‌دهد چندان مورد توجه هواداران تیم نیست. آنچه مسلم است در ابتدای راه هستیم و استقلال محمود فکری برای رسیدن به هارمونی و هماهنگی لازم نیاز به زمان دارد. 
این تیم در بازی پیش‌رو مصاف با صنعت نفت را تجربه خواهد کرد. تیم خوبی که سیروس پورموسوی و امیرحسین پیروانی ساخته‌اند. دو مربی‌ای که پیش‌تر هدایت تیم ملی جوانان را برعهده داشتند. صنعت نفت در بازی با پرسپولیس بیشتر به دنبال ارائه بازی دفاعی و استفاده از ضدحملات بود اما به نظر می‌رسد با توجه به شرایط خوبی که این روزها پیدا کرده در بازی امروز کمی تهاجمی‌تر بازی کند و این بدین معنی است که استقلال باید مراقب حملات حریف هم باشد. استقلال در شرایطی این بازی را آغاز خواهد کرد که چند بازیکن خوب و تأثیرگذار را در ترکیب ندارد. از جمله شیخ دیاباته و وریا غفوری اما محمود فکری از جمله مربیانی است که در نساجی نشان داد به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد و به داشته‌هایش توجه می‌کند. این بهترین سیاست است. اگر قرار باشد به جای وریا غفوری،  احمد موسوی در ترکیب تیم آبی بازی کند، این اتفاق بدی نیست به این خاطر که موسوی هم جزو بازیکنان خوب لیگ به‌شمار می‌رود و به همین دلیل جذب استقلال شد. 
یکی از حواشی جذاب این دیدار بازی دادن سیروس پورموسوی به جوان‌ها خواهد بود. او بعد از حضور یک سال و اندی در تیم ملی جوانان حالا به این نکته پی برده که برخی از جوان‌ها می‌توانند در ترکیب تیم بزرگسالان به دلیل جوانی و انگیزه ارائه‌گر بازی خوبی باشند و تیم را به هدف نزدیک کنند. او در بازی گذشته که با برتری صنعت نفت همراه بود، از سه بازیکن زیر ۲۰ سال در ترکیب تیم بهره برد. آیا آبی‌ها از آتش نفتی‌ها عبور خواهند کرد؟ مصاف نفتی استقلال در هوای بارانی جالب توجه خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی