نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
انتقاد استقلال به کمیته اخلاق و تعیین وضعیت «وارد» است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استقلال مقابل صنعت‌نفت خوب بازی نکرد اما یکسری از حرف‌هایی که استقلالی‌ها در ماجرای محرومیت ۴ ماهه بابک مرادی و ماجرای رشید مظاهری می‌زنند، درست است و در واقع انتقاد آنها وارد است.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ رشید مظاهری حدود یک سال قبل که در تراکتور بود یک استوری گذاشته که کاری به متن آن نداریم و به آن ورود نمی‌کنیم اما اگر بپذیریم کار غلطی کرده، چرا همان موقع که گلر تراکتور بود محروم نشد؟ چرا همان موقع او را فرا نخواندند؟ استقلال که این همه پول برای جذب رشید داده چرا باید تاوان کار یک سال قبل و اصلاً ۳، ۴ ماه قبل او را پس بدهد؟ محمد کاظمی، مدیر رسانه‌ای استقلال می‌گوید: «۹۰ روز از عقد قرارداد بابک مرادی با استقلال می‌گذرد و در این مدت هیچ حرفی زده نشده و تازه دوستان یادشان افتاده که او نباید فسخ می‌کرده است! تازه ۶۰ روز بعد از قرارداد مرادی با استقلال لیگ برتر شروع شد و حالا استقلال باید تاوان پس بدهد. آیا اگر همان موقع می‌گفتند که او غیرقانونی فسخ کرده، باشگاه استقلال قراردادی با مرادی منعقد می‌کرد؟ چرا استقلال باید تاوان استوری یک سال پیش را پس بدهد؟»

به نظر می‌رسد حق در این دو مورد با باشگاه استقلال است. البته نه اینکه تعمدی در کار باشد اما بررسی یکسری از پرونده‌ها در کمیته‌های اخلاق، انضباطی و تعیین وضعیت زیادی طول می‌کشد و در نتیجه به جای آنکه تیم قبلی یک بازیکن تاوان پس بدهد، تیم جدیدش لطمه می‌خورد که این اصلاً منطقی نیست و طبعاً خود اعضای محترم کمیته‌ها که همگی آدم‌های سالم و شناخته‌شده‌ای هستند هم نمی‌خواهند چنین اتفاقی رخ بدهد و حق ناحق شود. اگر قرار به محرومیت ۲ جلسه‌ای یا حتی ۴ ماهه رشید مظاهری بود این اتفاق باید خیلی زودتر از اینها رخ می‌داد نه اینکه شب قبل از بازی با صنعت نفت، استقلالی‌ها ماجرا را متوجه شوند. بازیکنی هم که یکطرفه و غیرقانونی فسخ می‌کند اصلاً نباید مجوز قرارداد داشته باشد. استقلال البته سر ماجرای محمد بلبلی اشتباه کرد و تاوانش را پس داد اما سرعت عمل بررسی پرونده‌ها هم باید بیشتر شود. کسی به عدالت مسئولان کمیته‌ها شک ندارد و آنها مسلماً با آبرو و اعتبار خود بازی نمی‌کنند اما این وسط استقلال یا هر تیم دیگری نباید تاوان اتفاقاتی که به آنها ربط ندارد را پس بدهند. همین حالا اگر رشید محروم شود ماجرا به زمانی برمی‌گردد که او عضو تراکتور بوده و حتی اگر جای استقلال و تراکتور عوض می‌شد هم سزاوار نبود تراکتور تاوان کاری که رشید در استقلال کرده بود را پس بدهد.

این انتقاد استقلالی‌ها کاملاً به‌جا و «وارد» است اما اینها همه دلیل نمی‌شود چشم بر بازی ضعیف این تیم مقابل صنعت نفت آبادان ببندیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه کش متوهم IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    در خصوص رای کمیته تعیین وضعیت از لحاظ زمانی فقط برای بابک مرادی نبود و رای برای واسعی هم هم زمان با رای مرادی صادر شده هست کیسه کش هوچیگری شما تخلف کردید بازیکن تحت قرارداد ماشین سازی گرفتید توقع دارید کمیته تعیین وضعیت با جانبداری به نفع کیسه رای ناعادلانه به نفع کیسه کن؟!!! ماشین سازی قربانی رای ناعدلانه کیسه شود در مورد مظاهری با توجه اصل شخصی بودن تخلفات مظاهری در هر تیم چه در کیسه یا ترتر باشد باید حکم علیه او صادر شود با ماست مالی کردن محرومیت مظاهری در بازی نفت خوب باج خواهی می کنید آن زمان کیسه می دانست مظاهری پرونده در کمیته اخلاق دارد مظاهری جذب نمی کرد کیسه کش از همه طلبکار هستند همه مردم کشور دروغ می گویند الا باشگاه کیسه
    • فرزند آذربایجان همیشه قهرمان IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      واسعی هم اگر با لنگ قرارداد بسته بود اشکالی نداشت اما چون با تراختور یعنی اصیل ترین قرمز ایران و سرور لنگی ها قرارداد بسته محروم میشه و جریمه مالی،تیم کثیف حکومتی تو چهار سال اخیر انواع و اقسام قرارداد های غیر قانونی رو بسته و فقط سر طارمی اونهم توسط فیفا محروم شده وگرنه فدراسیون لنگی همون رو هم مقل سید جلال و امیری و بیرانوند و همین ۷تای امسال ماست مالی می کرد.چرا اینقدر بی منطق هستید و تازه در مورد هر چیز اظهار نظر می کنید
  • حسین IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    متاسفانه یک عده انسان بی وجدان در پست های مختلف برای خودشیرینی نزد وزیر لنگی اقدام به تضعیف تیم های دیگر در راستای حمایت از لنگ حکومتی می کنند و با این کارها علاوه بر خیانت به فوتبال کشور ، لذت فوتبال پاک رو از جوانان کشور می گیرند.
  • جادوگران سرخ IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    میگم این دیرحکم دادنها و رسیدگی نکردنهای سرموقع بخاطر اون کشوی جادویی نباشه یه وقت ؟ چون راه فدراسیون به پرسپولیس و بلعکس همواره باز و بدون ترافیک و مزاحمتی بوده
  • مجید IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    آقای سلطانی فر بس است دیگر، از آه مظلوم و نفرین ستمدیده بترسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی