نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
ماجراهای دو دهه تقابل مهدی رحمتی با استقلال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در آستانه جدال مردان مهدی رحمتی با شاگردان محمود فکری بد نیست مهم‌ترین ماجراهای تقابل او با استقلال را مرور کنیم.

 خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ رویارویی استقلال و شهرخودرو در واقع تقابل مهدی رحمتی با تیمی است که بخش قابل ملاحظه‌ای از دوران بازیگری خود را در آن سپری کرد و افتخارات فراوانی را نیز طی آن مدت به دست‌ آورد. البته رحمتی در دوران فوتبال خود فرازونشیب‌های زیادی را متحمل شده و چند مرتبه به دلایل مختلف فنی و غیرفنی از استقلال جدا شد به همین خاطر رویارویی‌های جالب توجهی نیز با آبی‌پوشان پایتخت در معیت تیم‌های مختلف داشته است. جدال‌هایی که خاطرات قابل ملاحظه‌ای از آنها در ذهن اهالی فوتبال نقش بسته است. حالا در آستانه جدال مردان این مربی با شاگردان محمود فکری بد نیست مهم‌ترین داستان‌های مهدی رحمتی هنگام نبرد با استقلال را مرور کنیم.

نمایش با مس کرمان 
رحمتی پیش از پیوستن به استقلال در مرتبه اول (تابستان سال ۸۴) با فجرسپاسی و سپاهان به مصاف آبی‌پوشان رفته بود ولی تابستان سال ۸۶ از استقلال جدا شده و به مس کرمان پیوست. اتفاقاً در اواخر همان تابستان استقلال و مس در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند و مهدی رحمتی با مهار یک ضربه پنالتی و کنترل چند موقعیت بسیار خوب استقلال، به ستاره میدان بدل شد. البته بعضی از کارشناسان معتقد بودند یکی از دلایل مهم عالی بودن رحمتی در آن مسابقه، انگیزه بسیار زیاد او برای رقابت با وحید طالب‌لو بود. دروازه‌بانانی که آن مقطع در تیم ملی هم با یکدیگر رقیب بودند. 

در آستانه محرومیت 
سنگربان اسبق تیم ملی پس از سپری کردن دو فصل کاملاً موفق در مس کرمان، تابستان سال ۸۸ به سپاهان اصفهان پیوست تا بار دیگر زیر نظر امیر قلعه‌نویی فوتبال بازی کند. در آن مقطع رابطه این دو نفر با یکدیگر بسیار خوب بود و اتفاقاً عناوین ارزشمندی نیز همراه با هم کسب کردند. در همان تابستان پس از ناکامی سپاهان مقابل استقلال در هفته اول فصل ۸۹-۸۸، مهدی رحمتی ادعاهای تند و عجیبی را علیه وحید طالب‌لو مطرح کرد و بحث همراه داشتن یک‌سری وسایل و گذاشتن آنها داخل دروازه افشا شد که بازتاب بسیار زیادی داشت و پای دروازه‌بان سپاهان را به کمیته انضباطی باز کرد. ماجرا بالا گرفت و رحمتی در آستانه محرومیت قرار داشت ولی پس از عذرخواهی کردن او و اعلام رضایت طالب‌لو، داستان به طور کامل حل و فصل شد. در آن مقطع یکی از اعضای کمیته انضباطی فدراسیون مدعی شده بود اگر رحمتی عذرخواهی نمی‌کرد و طالب‌لو همچنان پرونده را دنبال می‌کرد، شاید دروازه‌بان سپاهان با محرومیتی حداکثر هشت جلسه‌ای مواجه می‌شد. 

داستان‌های قلعه‌نویی و منصوریان 
پس از اینکه مهدی رحمتی در تابستان سال ۹۰ مجدداً به استقلال بازگشت، رابطه او با امیر قلعه‌نویی به تیرگی گرایید و حتی کار به تقابل رسانه‌ای هم کشیده شد. البته امیر در اواخر بهار سال ۹۱ به استقلال بازگشت و میان این مربی و رحمتی صلح برقرار شد ولی اسفند سال ۹۲ اختلافات آنها در داخل رختکن مجدداً عیان شده و کار آن‌قدر بالا گرفت که این سنگربان در بهار سال ۹۳ استقلال را رها کرد و به پیکان پیوست. از آن تاریخ به مدت چند سال رابطه طرفین آن‌قدر بد بود که نه تنها سلام و احوالپرسی نمی‌کردند بلکه یک بار در بهار سال ۹۵ هنگام تقابل استقلال و تراکتور (رحمتی در تابستان سال ۹۴ به استقلال بازگشت و قلعه‌نویی نیز در پاییز همان سال سرمربی تراکتور شد) نزدیک بود اتفاقات تلخی میان دو طرف داخل زمین رخ دهد. البته در نهایت با وساطت یک دوست مشترک، این دو نفر با هم آشتی کردند. روابط مهدی رحمتی با علیرضا منصوریان نیز طی یک ماه آخر سرمربیگری او در استقلال به شدت سرد بود و حتی پس از آن نیز صحنه‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد منصوریان و رحمتی قبل از دیدارهای رسمی و دوستانه با همدیگر خوش‌وبش نمی‌کنند. البته پس از درگذشت پدر علیرضا منصوریان، سنگربان اسبق استقلال برای او در فضای مجازی پیام تسلیت منتشر کرد. 

دوران آرامش 
اتفاقاتی که فروردین ۹۸ در جریان بازی استقلال و پرسپولیس رخ داد، باعث تقابل طیف قابل ملاحظه‌ای از هواداران آبی با رحمتی شد و این دروازه‌بان باتجربه ترجیح داد سال‌های پایانی دوران بازیگری خود را در تیم دیگری سپری کند روی همین اصل راهی شهرخودرو شده و در اواخر فصل گذشته سمت سرمربیگری این تیم را نیز احراز کرد. رحمتی همراه با این تیم مقابل استقلال بازی کرد و اتفاقاً هر دو جدال رفت و برگشت نیز زیبا بودند ولی حاشیه چندانی نداشته و کار با آرامش دنبال شد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم بعد از ظهر یک‌شنبه این مربی جوان در مصاف

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی