سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۸
۰ |
۰
چرا بدنسازان باید ماهی بخورند؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در این مطلب به شما اطلاعات مفیدی در خصوص روغن ماهی و تاثیر شگفت انگیز روغن ماهی در بدنسازی ارائه می نماییم که قطعا مورد توجه تان واقع خواهد شد.

خبرورزشی/ ورزش و سلامتی؛ امروزه توجه به رژیم های خوراکی و مکمل های غذایی در بین همه مردم از اهمیت بالایی برخوردار شده است و این میزان اهمیت در میان ورزشکاران حرفه ای و خصوصا علاقه مندان رشته بدنسازی که در تمام برنامه های ورزشی خود به دنبال افزایش سرعت، قدرت، استقامت و در یک کلام ارتقاء سطح آمادگی جسمانی خود هستند؛ بیش از سایر اقشار جامعه احساس می شود. یکی از اصلی ترین مکمل های غذایی که بی اغراق هر مربی بدنسازی برای ورزشکار خود استفاده از آن را توصیه می کند، مکمل روغن ماهی (Fish Oil) است که حاوی مقادیر بسیار زیادی اُمگا ۳ و دیگر اسیدهای چرب چند اشباعی می باشد که متاسفانه بر خلاف توانمندی بدن ما انسان ها، این نوع از اسیدهای چرب در فرآیندهای داخلی بدنی ما تولید نشده و بایستی از طریق انتخاب درست منابع غذایی خود به آن دست پیدا نماییم. اکنون می خواهیم در ادامه این مطلب به شما اطلاعات مفیدی در خصوص روغن ماهی و تاثیر شگفت انگیز روغن ماهی در بدنسازی ارائه نماییم که قطعا مورد توجه تان واقع خواهد شد.

آشنایی با روغن ماهی 

روغن ماهی یا همان فیش اویل که هم بصورت مایع و هم بصورت کپسول در بازار مکمل فروشی ها و داروخانه های کشورمان موجود است، از بافت های چرب موجود در بدن ماهی ها بدست می آید که می توان آن را از ماهی های مختلفی همچون: ساردین، قزل آلا و غیره استخراج نمود. روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین خاطر معمولا همه متخصصان تغذیه برای سلامت جسمانی و رساندن میزان امگا ۳ مورد نیاز بدن ما انسان ها توصیه می کنند که حداقل بصورت هفتگی یک یا دوبار را از غذاهای دریایی و یا با توجه به شرایط سنی و بدنی خود از مکمل های این روغن ارزشمند جانوری که سبب کاهش انواع و اقسام دردها و التهاب های بدنی می شود، استفاده نماییم.

جالب است اگر بدانید مصرف درست و به اندازه روغن ماهی در علم بدنسازی نه تنها سبب از دست دادن توده های عضلانی تان نخواهد شد، بلکه به ایجاد هرچه سریعتر آنان نیز کمک فراوانی می کند. این قضیه در علم بدنسازی که مدام ذهن ورزشکار درگیر حجم عضلات و قدرت آن است بیشتر خود را نشان می دهد و به همین خاطر ما برآن شدیم تا در این مطلب شما را با تاثیر شگفت انگیر روغن ماهی در بدنسازی بیش از پیش آشنا نماییم.

حتما تاکنون متوجه این قضیه شده اید که یکی از رایج ترین مکمل های بدنسازی و همچنین منابع مقوی غذایی که همه ورزشکاران و ورزش دوستان زن و مرد از آن استفاده می کنند، روغن ماهی است که در این بخش از مطلب می خواهیم بطور مستقیم در خصوص تاثیر شگفت انگیز روغن ماهی در بدنسازی برایتان صحبت نماییم.

کمک به سلامت قلبی

اولین تاثیر شگفت انگیز روغن ماهی در بدنسازی، تضمین سلامت قلب شما ورزشکاران سختکوش و مستعد است. استفاده از مکمل روغن ماهی سبب می شود تا عضله قلب در بدن شما تقویت پیدا کند و شما را از خطراتی نظیر: نارسایی قلبی، حملات قلبی و همچنین سکته قلبی که نهایتا می تواند شما را از پای درآورد، مصون نگه دارد.

یادتان باشد برای شما به عنوان یک فرد بدنساز دوری از بیماری های قلبی و عروقی یک اصل مهم و ضروری تلقی می شود و بهتر است با استفاده از روغن ماهی چه بصورت بهره گیری از غذاهای دریای و یا مکمل های مربوط به آن، اسیدهای چرب امگا ۳ را وارد بدن خود کنید و با کم نمودن فشار خود و همچنین کاهش تولید پلاک خونی در شریان های منتهی به قلب از بروز بیماری های قلبی جلوگیری بعمل آورید.

راحتی بیشتر پس از اتمام تمرینات بدنسازی

یکی دیگر از تاثیر شگفت انگیز روغن ماهی در بدنسازی، کاهش التهاب و خستگی و درد ناشی از انجام تمرینات سنگین بدنسازی برای شما ورزشکاران است که سبب می شود با راحتی بیشتری در زمان به پایان رسیدن برنامه تمرینی خود همراه شوید و بتوانید از وضعیت سرحال خود برای انجام دیگر کارهای روزمرگی تان استفاده نمایید.

تقویت سیستم عصبی بدن

مغز سلطان بدن و مرکز سیستم عصبی موجود در آن است که شما می توانید با بهره گیری از روغن ماهی و یا مکمل آن که حاوی مقادیر سرشاری از امگا ۳ در خود می باشد، سبب بهبود قدرت فرماندهی و تجزیه و تحلیل نمودن آن در بازه زمانی به مراتب کمتری شود و در حقیقت بتوانید با آمادگی بهتری به انجام حرکات عصب - عضله که ارتباط مستقیمی با پردازش مغز و قدرت تصمیم گیری آن دارد، بپردازید.

کاهش وزن

ورزش کردن بطور کلی از دو هدف بزرگ برای ما برخوردار است که یکی افزایش سطح سلامت و دیگری کاهش وزن است. استفاده از مکمل روغن ماهی می تواند به شما برای هرچه سریعتر رسیدن به هر دوی این اهداف کمک نماید؛ در حقیقت باید گفت در روغن ماهی همانطور که می دانید اسیدهای چرب اشباع شده فراوانی وجود دارند که سبب کاهش اشتها و در نتیجه تجزیه چربی های اضافی بدن در سیستم متابولیسم (سوخت و ساز) خواهد شد و نهایتا کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام مورد نظرتان را میسر می کند.

بهترین ماهی برای بدنسازان کدام است؟

بهترین ماهی برای بدنسازان ماهی ای است که هم پروتئین و هم محتوای چربی مفید بالایی داشته باشد.ماهی تن(هوور) بالاترین پروتئین در بین ماهی ها را داراست و محتوای چربی آن نیز خوب است. هر ۱۰۰ گرم از این ماهی نزدیک به ۳۰ گرم پروتئین و ۲ گرم چربی دارد. علاوه بر آن ماهی شیر و انواع میگو نیز برای مصرف بدنسازان گزینه ی خوبی هستند.

کلام آخر

در تمام طول این مطلب سعی کردیم شما را با تاثیر شگفت انگیز روغن ماهی در بدنسازی آشنا نماییم و حال بد نیست توجه شما را به یکسری نکات مهم در خصوص مصرف روغن ماهی جلب نماییم. بطور معمول اگر از طرفداران غذاهای دریایی هستید و به اندازه یک یا دو وعده در هفته از ماهی های چرب در سبد غذایی خود بهره می گیرد، دیگری نیازی به استفاده از مکمل های روغن ماهی ندارید؛ زیرا به حد کافی امگا ۳ مورد نیاز بدنتان را با این رژیم غذایی تامین می نمایید.

اما اگر خیلی از غذاهای دریایی با توجه به اهمیت آن ها در طول هفته استفاده نمی کنید، یادتان باشد روغن ماهی در حال حاضر هم به صورت مایع در بازار یافت می شود و هم بصورت کپسول های یک گرمی از مواد حاوی امگا ۳ که شما می توانید با تهیه نمودن آن ها از فروشگاه های معتبر و اطمینان از عدم وجود ترکیبات شیمیایی در محصول مورد نظرتان به سطح سلامت خود کمک شایانی نمایید. لازم به ذکر است افراد مبتلا به بیماری های گوارشی و همچنین بانوان باردار بهتر است پیش از مصرف حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی