نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
بی‌خیال فدراسیون فوتبال شوید؛ خودتان VAR را وارد کنید 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تنها راه حل کم کردن اشتباهات داوری در فوتبال ایران، وارد کردن تکنولوژی VAR است و فدراسیون فوتبال هم قادر به خرید این تکنولوژی نیست.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ باشگاه آلومینیوم اراک بعد از بازی با پیکان که با نتیجه مساوی بدون گل پایان یافت، بیانیه صادر کرد. در این بیانیه می‌خوانیم: «اشتباهات داوری تا چه زمانی؟ تا کجا و به چه قیمتی؟ جدا از مباحث فنی که تمامی کارشناسان بی‌غرض به آن پرداخته‌اند و آماری که آلومینیوم مقابل رقبایش در بازی‌های اخیر ثبت کرده را تحسین می‌کنند، بد نیست کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم نگاهی به عملکرد داورانش و سرنوشتی که آنها برای تیم‌ها رقم می‌زنند، داشته باشد.

در چندین صحنه دیدار مقابل پیکان، معلوم نیست به چه دلیل تا این حد راحت، از حق تیمی که شایسته کسب پیروزی و گرفتن ۳ امتیاز بود، عبور می‌کنند و از خطای شدید روی محسن ربیع‌خواه که موجب شکستگی استخوان نازک‌نی پای این بازیکن شد، ساده عبور می‌کنند. صحنه‌هایی در این بازی بود که داور مسابقه می‌توانست به سادگی با سوت‌های درست به رسیدن آلومینیوم به حقش کمک کند. آلومینیوم اراک همیشه مقابل مسئولان فوتبال ایران و تصمیماتی که می‌گیرند، موضع پذیرش را در دستور کارش قرار داده است، آیا حالا کسی هست که پاسخ این امتیازات از دست رفته نه تنها در بازی برابر پیکان بلکه در مسابقات دیگر لیگ را بدهد؟ آیا وقت آن نیست که پاسخ قانع‌کننده‌ای برای از دست رفتن ۲ امتیاز مهم تیم فوتبال آلومینیوم در این بازی داده شود؟»

این برای اولین بار در فصل جاری نیست که باشگاهی به خاطر اشتباه داوری بیانیه صادر می‌کند و آخرین بار هم نخواهد بود. تنها راه حل کم کردن اشتباهات داوری در فوتبال ایران، وارد کردن تکنولوژی VAR است و فدراسیون فوتبال هم قادر به خرید این تکنولوژی نیست به این خاطر که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و بهترین کار این است که باشگاه‌ها نسبت به خرید این تکنولوژی اقدام کنند. این تصمیمی است که باید به صورت مشترک از سوی باشگاه‌ها گرفته شود. 

در شرایطی که تیم‌های مدعی بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنند و هزینه برخی از تیم‌ها هم از ۱۰۰ میلیارد تومان عبور کرده، ۳ میلیارد تومان هزینه برای خرید تکنولوژی VAR عدد زیادی نیست و بدون شک اگر باشگاهی بخواهد از اشتباهات داوری خلاص شود، حاضر می‌شود این پول را هزینه کند. آیا اتحادیه باشگاه‌ها این کار را انجام می‌دهد؟ پرداختن به این موضوع بهتر از بیانیه‌نویسی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی