سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۹
۰ |
۰
۶ اشتباه تاثیرگذار در تمرین جلو بازو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در این مطلب به ۶ اشتباه رایج در تمرین جلو بازو در بدنسازی اشاره کرده‌ایم که دانستن آن به انجام صحیج این حرکت در باشگاه بدنسازی کمک می کند.

خبرورزشی/ ورزش و سلامتی؛ بسیاری از افراد مبتدی که در آغاز راه انجام تمرینات بدنسازی قرار دارند، علاقه زیادی به دو مضووع جذاب دارند؛ اولی حجیم کردن بازوان و دومی سیکس پک کردن شکم!  تمرین جلو بازو زدن بدون دمبل و هالتر تقریباً غیرممکن است؛ اما ورزشکاران در باشگاه ها در اجرای حرکات مختلف جلو بازو با اشتباهات زیادی این حرکت را انجام می دهند که خروجی مد نظر در نهایت به دست نمی آید و بعضاً منجر به ایجاد ضایعه در بدنشان می شود؛ در ادامه به ۶ اشتباه انجام تمرین جلو بازو در بدنسازی اشاره کرده ایم که به انجام صحیج آنها در باشگاه بدنسازی کمک می کند.

۱- قفل نکردن آرنج

اشتباه اول ورزشکاران این است که آرنج خود را قفل نمی کنند و با جلو دادن آرنج حود در بالا آوردن دمبل یا هالتر، در واقع عضلات دیگری را نیز درگیر ی مکنند که این عامل که به عضلات جلو بازی برای بالا آوردن وزنه ها کمک می کنند، باعث وارد نشدن فشار لازم به عضلات جلو بازو می شود. اگر قادر به قفل کردن آرنج خود نیستید می توانید به دیواری تکیه دهید و با ستون کردن آرنج خود به دیوار، این حرکات را انجام دهید.

۲- بالا بردن شانه ها

 یکی دیگر از اشتباهات رایج در انجام حرکت جلو بازو، بالا بردن شانه ها در هنگام وزنه زدن است و این در حالی است که می بایست شانه های خود را در حالت عادی و آزاد قرار دهید  و با بالا بردن شانه ها، فشار زیادی به کول های خود نیاورید.

۳- قفل نکردن مچ دست

 برخی نیز در هنگام بالا آوردن هالتر، مچ دست خود را به سمت داخل می شکنند که این حرکت نیز در اجرای صحیح تمرین جلو بازو، اشتباه محسوب می شود.

۴- بالا نیاوردن کامل وزنه

برخی از ورزشکاران نیز به دلیل اینکه تصور میکنند با نیمه بالا آوردن وزنه، فشار بیشتری به جلو بازوهای آنها وارد می شود، این حرکت را به طور ناقص انجام می دهند و به جای اینکه وزنه را تا بالای سینه خود بالا بیاورند، در میانه راه، آن را به پایین بر می گردانند، تحقیقات نشان داده، در صورت انجام کامل حرکت، جلو بازیو افراد تا ۲۵ درصد بیشتر رشد می کند و حجیم می شود.  

۵- عدم هماهنگی عصب و عضله

برخی نیز بدون اینکه به عضله ای که بر روی کار روی آن هستند، حرکت را انجام می دهند و در واقع هماهنگی بین عصب و عضله آنها برقرار نمی شود. این اشتباه موجب می شود تا مغز ورزشکار، بر روی عضله مورد نظر تمرکز نکند و نتیجه عمدتاً با جلو بازوی مورد نظر فرد تفاوت خواهد داشت. 

۶- انتخاب وزنه سنگین

برخی ورزشکاران تصور می کنند انتخاب وزنه سنگین تر به معنای سریعتر رسیدن به جلو بازوی مورد نظر است و این در حالی است که این اشتباه بزرگ ممکن است به قیمت آسیب به عضله جلو بازو منجر شود و هرگز رشد مورد نظر ورزشکار را نکند. در نتیجه وزنه ای را انتخاب کنید که جلو بازوی شما توان مدیریت آن را دارد و اگر از هالترهای سنگین استفاده می کنید که به سختی آنها را بلند می کنید، از میزان وزنشان کم کنید.  

  لازم به ذکر است در صورت مداومت در انجام حرکت جلو بازو، پس از ۸ هفته، تاثیرات آن را در بازوان خود خواهید دید؛ پس برای بزرگ کردن جلو بازوهای خود عجله نکنید و سعی در درست انجام دادن آن داشته باشید تا از عوارض بد و صدمه زدن به نقاط دیگر بدن خود، جلوگیری کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی