نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
حرف آخر| چرا ضریب اشتباهات بازیکنان ایرانی بالاست؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چرا ضریب اشتباهات فوتبالیست‌های ایرانی این‌قدر بالاست و چرا آنها در میادین بین‌المللی تا این حد اشتباه می‌کنند؟

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ یحیی گل‌محمدی در جام ملت‌های ۲۰۰۴ مقابل چین پنالتی را چیپ زد. مهدی مهدوی‌کیا در جام ملت‌های ۲۰۰۷ پنالتی خراب کرد و حذف شدیم. جواد نکونام در جام جهانی ۲۰۱۴ دقیقه ۹۱ توپ را لو داد و... مهرداد پولادی در بازی با عراق در جام ملت‌های ۲۰۱۵ اخراج شد و... از این دست مثال‌ها تا دلتان بخواهد هست. در بازی پرسپولیس و اولسان کره جنوبی هم مهدی شیری اشتباهی انجام داد که واقعاً عجیب بود و هنوز توجیه مناسبی برای آن پیدا نشده است. 

سؤال اینجاست که چرا ضریب اشتباهات فوتبالیست‌های ایرانی این‌قدر بالاست و چرا آنها در میادین بین‌المللی تا این حد اشتباه می‌کنند؟ در بازی ایران و ژاپن در جام ملت‌ها ناگهان ۵، ۶ بازیکن ایرانی توپ را ول کردند و به سمت داور رفتند تا گل اول چشم‌بادامی‌ها به راحتی آب خوردن رقم بخورد. اشتباه مضحکی که از آن همه بازیکن باتجربه بعید بود و معلوم هم نیست تا کی باید شاهد این قبیل اشتباهات باشیم و وظیفه کادر فنی تیم‌ها در این میان چیست؟ حتی همان شادی گل عیسی آل‌کثیر در بازی با پاختاکور یک اشتباه بزرگ بود که عیسی انجام داد و هیچ کس به او تذکر نداده بود که مراقب شادی گل‌هایت باش.

در فوتبال اشتباه اجتناب‌ناپذیر است و اصلاً اگر اشتباهی نباشد گلی رد و بدل نمی‌شود اما یکسری اشتباهات واقعاً جای توجیه ندارد و نمی‌توان گفت فوتبالی است. مثلاً هند مهدی شیری در بازی با اولسان واقعاً عجیب بود و در حالی که تیم تازه برای شروع نیمه دوم از رختکن راهی زمین شده بود و فشار چندانی هم روی بازیکنان حداقل در آن دقایق نبود، نمی‌توان گفت خون به مغز نرسید و....

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir perspolisi IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    بخدا اون توپ اولا احتمال گل شدنش ۲۰ درصد بود و حتی گل هم میشد تا این اندازه که شیری پنالتی داد دلمون نمیسوخت و میگفتیم آقا قدش کوتاه بوده و نتونسته سر بزنه توپ از روی سرش رد شده،بازیکنی که میدونه در این بازی war وجود داره و به هیچ عنوان امکان نداره خطایی از دست تیمه داوری در بره با چه منطقی توپو با دست میزنه؟؟؟؟ یا همون خطای نورالهی اوج بی تجربگی نورالهی بود!!! هیچوقت قهرمانی لیگ قهرمانان تا این حد به یه تیمه ایرانی نزدیک نبوده و نخواهد شد و بخاطر آقای شیری از دستمون مفت مفت پرید
    • کامران5 IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      مطمئن باشید هیچ بازیکنی نمیخواد همچین اشتباه مهلکی انجام بده ولی مشکل اینجاست که همین تفکر نزدیک ‌بودن جام ‌و قهرمانی استرس و فشار زیادی به بازیکنا وارد می‌کنه در جام ملتها هم ‌همه‌ میگفتن ایران امید اول قهرمانی هس، این صحبت‌ها قبل از هر بازی از سم بدتره. حالا بعضی بازیکنا میتونن فشار و استرسی ناشی از اون رو تحمل کنن بعضی نه، اینقدر استرس اشتباه نکردن دارن که بخاطر همین استرس زیاد مثل آب خوردن اشتباه میکنن. بنظر من صحبت بیش از حد از قهرمانی باعث شد قهرمانی مفت از دست بره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی