نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
۰ |
۵
پریا شهریاری: این افتخار به خاطر عملکرد خودم است
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ناظر زن ایرانی که از سوی فیفا جهت حضور در المپیک توکیو دعوت شده است می‌گوید همراه با دیگر داوران زن، قدرت فوتبال و فوتسال ایران را به دنیا نشان داده‌اند.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال نامه‌ای از پریا شهریاری، ناظر ایرانی مسابقات بین‌المللی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی جهت حضور در المپیک توکیو به عنوان ناظر برگزاری مسابقات فوتبال دعوت کرد. این برای نخستین بار است که از یک ناظر ایرانی جهت برگزاری مسابقات فوتبال المپیک دعوت می‌شود. پریا شهریار در این زمینه توضیحات لازم را می‌دهد:

*به نظرم اتفاقی جذاب و متفاوت است. به هر حال حضور در المپیک افتخار بزرگی است چون این بازی‌ها بزرگترین رویداد ورزشی جهان محسوب می‌شود. از اینکه به عنوان یک ایرانی سهم کوچکی در برگزاری این رویداد بزرگ داشته باشم، خوشحالم و امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای کشورم باشم.

*بعضی از تورنمنت‌ها و مسابقات آسیایی و جهانی که به عنوان ناظر به همراه داوران شایسته ایرانی از جمله گلاره ناظمی، انسیه مافی‌نژاد، مهسا قربانی و مهناز ذکایی حضور داشته‌ام، قدرت فوتبال و فوتسال ایران را به دنیا نشان دادیم و همچنان شاهد این هستیم که داوران زن ایرانی برای اولین بار کاندیدای مسابقات جام جهانی فوتبال می‌شوند، این نشان دهنده پتانسیل بالای فوتبال زنان ایران است.

*سال ۲۰۱۴ در آزمون دوره‌های نظارت کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کردم و با کسب امتیازات مورد توجه از همان سال اول، ابلاغ مسابقات بین‌المللی را از سوی AFC دریافت کردم و فعالیتم در این حوزه به عنوان اولین ناظر زن ایرانی آغاز شد. پس از آن AFC به تناوب از من برای حضور در مسابقات مختلف قاره به عنوان ناظر برگزاری رقابت‌ها دعوت کرد. از جمله مهمترین مسابقاتی که حضور داشتم زیر ۱۶ و زیر ۱۷ سال فوتبال آسیا، قهرمانی فوتسال آسیا، جام ملت‌های فوتبال زنان، مسابقات داخل سالن ترکمنستان و بازی های آسیایی جاکارتا بود. عملکردم در طول بازی‌ها باعث شد که مسئولان مسابقات، نظارت دیدار فینال مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا را که هر چهارسال یک بار برگزار می‌شود، به من بسپارند.

*آشنایی من با فوتبال ساحلی و تلاشم برای داشتن عملکردی قابل قبول همانند سایر تورنمنت‌هایی که در آن حضور داشتم، موجب شد که از بین ناظران حاضر در مسابقات، نظارت فینال جام جهانی را برعهده من بگذارند. به گمانم مجموعه عملکرد چند سال اخیرم باعث شد تا این بار افتخار حضور در معتبرترین رقابت ورزشی جهان را به دست بیاورم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی