نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
۵ |
۱
پرسپولیس – سپاهان؛ ال کلاسیکوی ایرانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هفتادوسومین تقابل پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر فردا به میزبانی قرمزپوشان تهرانی برگزار می‌شود.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ دو تیم پرسپولیس و سپاهان فردا در حالی در چارچوب دیدار معوقه هفته هفتم رقابت‌های لیگ بیستم به مصاف هم خواهند رفت که این دیدار سنتی، همیشه حساسیت‌ها و هیجانات خاص خود را داشته تا جایی که برخی این بازی مهم را "ال کلاسیکوی ایرانی" می‌نامند.

ایستگاه سی و هشتم در لیگ برتر
دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مجموع تا کنون ۷۳ بار با هم روبه‌رو شده‌اند که پرسپولیس با ۲۵ برد عملکرد بهتری نسبت به سپاهان داشته است. ۳۰ دیدار این ۲ تیم با نتیجه تساوی پایان یافته و سهم سپاهان ۱۸ برد بوده است.

همچنین ۲ تیم در لیگ برتر تا کنون در ۳۸ بازی به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن ۱۰ برد برای پرسپولیس، ۱۴ برد برای سپاهان و ۱۴ تساوی بوده است.

آنچه برحساسیت بازی می‌افزاید
دیدار برگشت و درواقع آخرین مصاف دو تیم در حالی ۳ بر صفر شد که زردپوشان اصفهانی حاضر به حضور در میدان مقابل پرسپولیس نشدند تا این بازی توسط کمیته انضباطی و به دنبال آن کمیته استیناف با نتیجه سه بر صفر به سود شاگردان گل محمدی اعلام شود. حالا با توجه به تمام حواشی ریز و درشت آخرین دیدار دو تیم در نقش جهان، این بار و بازی پیش‌رو ناگریز تحت الشعاع دیدار گذشته دو تیم برگزار می‌شود که البته همین مسئله بر جذابیت‌های بازی می‌افزاید.

گلزنانی که هنوز پرسپولیسی هستند
از بازیکنان فعلی، احمد نوراللهی (نیمه نهایی جام حذفی)، کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه (۲ بار) سابقه گلزنی به سپاهان با پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارند.

تقابل این ۷ نفر با تیم‌های آشنا
سیدجلال حسینی، میلاد سرلک، سعید آقایی، احسان پهلوان، محمدرضا خلعتبری، شایان مصلح و سروش رفیعی ۷ بازیکنی هستند که تجربه بازی در هر دو تیم را دارند؛ از میان بازیکنان نامبرده خلعتبری، مصلح و رفیعی در حال حاضر در سپاهان توپ می‌زنند. در ضمن ادموند بزیک با ۷ گل زده (۴ گل برای پرسپولیس و ۳ گل برای سپاهان) بهترین گلزن تقابل‌های این دو تیم در طول تاریخ است.

نگاهی به آخرین وضعیت دو تیم
در حال حاضر پرسپولیس با کسب ۱۰ امتیاز از ۶ بازی و بازی کمتر نسبت به تیم‌های دیگر در رده نهم رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد. ۲ برد، ۴ تساوی، ۶ گل زده و ۲ گل خورده حاصل تلاش سرخ‌ها در ۶ دیدار گذشته بوده است.

در آن سوی میدان شاگردان محرم نوید کیا با کسب ۴ برد، ۲ تساوی و ۲ باخت از ۸ بازی گذشته‌شان در رده چهارم جدول قرار دارند. آنها همچنین با ۱۴ گل زده و میانگین ۱.۷۵ گل زده در هر بازی، خطرناک ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. سجاد شهباززاده با ۸ گل زده، بیشتر از نیمی از گل‌های تیمش را به ثمر رسانده است. سپاهانی‌ها در ۸ دیدار گذشته‌شان ۱۱ گل دریافت کرده‌اند و هر چقدر در فاز تهاجمی به نظر قدرتمند هستند در خط دفاع، متزلزل نشان داده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تیم هندبال سپاهان IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    کسی خبر داره سپاهانی ها رسیدن تهران یا نه؟این سری حتما میرن اتوبوس تیمشون رو پنچر میکنن و شعار میدن بزنن که پنچر بشد غیرتمون له نشد
    • مجید IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      هیچ وقت فکر کردین ال کلاسیکوی ایران بین پرسپولیس و سپاهانه .... هیچ کس از استقالال هیج حرفی نمی زنه..........
    • علی مراد IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      تفاوت ال کلاسیکو و دربی در چیه؟
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    واقعا ال کلاسیکو ایرانی هست چون جنجال زیاد داشته و البته بازی های دوتیم همیشه جذاب بوده مثلا نیمه نهایی حذفی با اینکه گل نداشت توی نود دقیقه ولی بازی جذابی بود و خیلی بازی های دیگه که جذابیت این بازی رو دوچندان کرد ولی ای کاش هواداران سپاهان سر مسئله بازی برگشت پارسال احساسی عمل نمی کردند تصمیمات ناگهانی و شبانه در همه حوزه ها وجود داشته و ای کاش تصمیم بدون تماشاگر کردن اون بازی زودتر گرفته می شد ولی بازم سپاهانی ها قبول نمی کردند بدون تماشاگر بازی کنن اما بعدا معلوم شد این تصمیم درست بود چون خیلی ها شیوع ویروس کرونا در انگلیس رو از بازی اتلتیکو مادرید و لیورپول که با تماشاگر بود می دونن اما تا وقتی که استقلال و پرسپولیس زیر نظر وزارت ورزش اند تیم های شهرستانی اعتمادی به تصمیمات وزارت ورزش ندارن چون احساس می کنن وزارت ورزش قراره به استقلال و پرسپولیس کمک کنه امیدوارم دوتیم هرچه سریعتر وارد بورس شن تا اعتماد تیم های شهرستانی به وزارت ورزش و تصمیماتش برگرده
  • Retired IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    بنده مطمعن هستم كه اين بازى نسبت به بازيهاى قلبى دو تيم با حاشيه و جنجال بسيار كمترى دنبال خواهد شد چون امير اخراج شده و يك جنتلمن تمام عيار مثل اقاى نويدكيا سرمربى سپاهانه ، به اميد يه بازى خوب و برد تيم ما ارتش سرخ . ❤️❤️❤️❤️ ❤️

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی