کارهای فدراسیون ‌کشتی ارزشمند ولی نگرانی از غیبت‌های ‌فنی است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با اینکه احتمال می‌رود بسیاری از این غیبت‌ها و عدم اعزام به مسابقات بین‌المللی به دلیل مشکلات ناشی کمبود بودجه و گرانی سرسام‌آور ارزی باشد، لازم است مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را توجیه و مجاب ساخت.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ فدراسیون کشتی از زمان آمدن علیرضا دبیر، اقدامات خیلی خوب، ارزشمند و بعضاً تاریخی و ماندگاری انجام داده است. تعمیر، بازسازی، نوسازی و تجهیز خانه‌های کشتی شهیدان ابراهیم هادی و مصطفی صدرزاده، بخش اداری و محل دفاتر کمیته‌های مختلف فدراسیون و... برگزاری مسابقات لیگ برتر در روزهای کرونا و تزریق مبالغی ارزشمند به توان مالی و معیشتی کشتی‌گیران و قهرمانان، برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌های ملی و... را می‌توان از جمله این اقدامات ارزشمند نامید اما متأسفانه عدم حضور و غیبت در مسابقات بین‌المللی و برون مرزی، یکی از مسائل و مشکلات نگران‌کننده برای آینده تیم‌های ملی و نتایج آنها به‌ویژه قبل از شرکت در انتخابی المپیک و بازی‌های المپیک است.

اگرچه بعضی از مسئولان تیم‌های ملی یا اعضای کادر فنی، بعضی غیبت‌ها را به دلیل عدم حضور حریفان مستقیم قهرمانان و نامداران کشتی کشورمان می‌دانند ولی متأسفانه گویا دلیل این عدم اعزام‌ها فقط این موضوع نیست. حالا آزادکاران ما باید در اوزان 65، 74 و 97 کیلو، همچنین فرنگی‌کاران هم در اوزان... برای سهمیه المپیک کشتی بگیرند. محمد بنا حداقل حسین نوری و محمدهادی ساروی را در اوزان 87 و 97 کیلو برای محک به جام جهانی‌ انفرادی فرستاد اما غلامرضا محمدی هیچ‌یک از شاگردانش در روزهای کرونایی، محک نخورده‌اند و تنها رحمان عموزادخلیلی در وزنی که سهمیه المپیک داریم در مسابقه بین‌المللی کشتی گرفته است. قطعاً حضور در مسابقات بین‌المللی ارزش و اعتباری خیلی بیشتر از چندین جلسه تمرین و حضور در اردوها دارد.

با اینکه احتمال می‌رود بسیاری از این غیبت‌ها و عدم اعزام به مسابقات بین‌المللی به دلیل مشکلات ناشی کمبود بودجه و گرانی سرسام‌آور ارزی باشد، لازم است مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را توجیه و مجاب ساخت که تا قبل از اینکه بیش از این دیر شود، زمینه تأمین ارز مورد نیاز برای حضور در مسابقات بین‌المللی را فراهم کنند تا خدای نکرده در المپیک، حسرت این ایام از دست رفته را نخوریم. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی