نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
امیر عابدینی: یحیی گل‌محمدی نباید مقابل وزیر ورزش موضع بگیرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: باید انتخاب هیئتی و رفاقتی را کنار بگذاریم و مدرن و برنامه‌ریزی شده فکر کنیم. ببینیم چه کسی می‌تواند فوتبال را نجات بدهد.

خبرورزشی/ مدیریت فوتبال؛ امیر عابدینی درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال همیشه حرف برای گفتن دارد. او روزگاری از اعضای تعیین کننده مجمع فدراسیون فوتبال بود که داد و فریادهایش به نفع کفاشیان در یکی از این مجامع از یاد نخواهد رفت. حالا حرف‌های تازه عابدینی و همچنین بحث فرعی او پیرامون شرایط سرمربی پرسپولیس را در این مصاحبه می‌خوانید:

*برای اولین بار است که طبق قوانین فیفا انتخاباتی را برگزار خواهیم کرد. خوشبختانه این قوانین در اساسنامه اصلاحی هم آمده است. این بسیار خوب است و باید به فال نیک گرفت. کاندیداها با دیدگاه‌های مختلف وارد انتخابات می‌شوند. باید به کسی توجه داشته باشیم و مجمع باید «فوتبال شمول» فکر کند. انتخاب هیئتی و رفاقتی را کنار بگذاریم و مدرن و برنامه ریزی شده فکر کنیم. ببینیم چه کسی می‌تواند فوتبال را نجات بدهد و در شرایط موجود فوتبال را از این وضعیت بیرون بکشد.

* دوستانی مثل علی کریمی شجاعت دارند. این شجاعت است که یک نیروی جوان و محبوب ورزشی خودش را در بوته آزمایشی قرار بدهد که تجربه‌ای در آن ندارد. قطعاً او به گروهی فکر کرده است که می‌تواند راهگشا باشد. توصیه ام به دوستان جوان مثل علی کریمی این است که از یک جای دیگری شروع کنند یعنی از کمیته‌ها یا گروه‌های کارشناسی. اگر کریمی در گروه کارشناسی شرکت می‌کرد و رای می‌آورد، قطعاً برای منافع فوتبال ما بهتر می‌شد. شاید کریمی برای ریاست رای بیاورد و شاید هم رای نیاورد ولی کار برای کریمی بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

*بهاروند و عزیزی خادم بیشترین شانس را برای رای آوردن دارند چون هیات‌ها و مجمع اینها را می‌شناسند. البته کیومرث هاشمی، مصطفی آجورلو هم وارد گود شده‌اند اما بهاروند و عزیزی خادم شناخته شده هستند. بخصوص دیدم اینها از همین حالا تعامل را با لیست خود نشان داده‌اند. این نشان می‌دهد با برنامه و حساب شده می آیند و رای را می‌خواهند. فکر می‌کنم اقبال عمومی نسبت به این دو نفر بیشتر است.

*کیومرث هاشمی یکی از باتجربه‌ترین عناصر ورزش و آدم صادق و صالح است. به نظرم جزو پاکدستان ورزش بوده است اما او خیلی دیر آمده است. هاشمی کار سختی در این رقابت دارد. جامعه ورزش به او احترام می‌گذارد ولی الان او را غریبه می‌داند. با احترام به تمام کاندیداها باید بگویم شانس بهاروند و عزیزی خادم بیش از سایرین است.

*گفته می شود 30 عضو مجمع نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در صورت دخالت نهادهای دیگر مثل وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون، فیفا را در جریان بگذارند اما تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است. وزارت ورزش سرگرم استقلال و پرسپولیس است و آنجا برایش مهمتر از فدراسیون فوتبال است. دلایلش را نمی دانم ولی ببینید آنجا (پرسپولیس) سر یک مدیریت به چه جنجالی کشیده می‌شود.

*با تمام ارادت و علاقه‌ای که به یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس دارم باید بگویم در فوتبال نباید یک سرمربی برای مدیریت باشگاه تصمیم بگیرد. این زنگ وارونه است. اصلاً نباید این‌طور بشود ولی کار به کجا رسیده است که یک سرمربی مقابل وزیر ورزش موضع می‌گیرد و ضرب الاجل می‌گذارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حقیقت تلخه IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    چرا دائمأ تجربه تجربه میکنن؟ این افراد با تجربه ، چه تجربه «موفقی» داشتن؟! اینکه در جوانی با رانت بشی مدیر، بیست الی سی سال مدیر ،سرپرست و همه کاره یه مجموعه باشی ولی مجموعه روز بروز پسرفت کنه، شد تجربه؟! کسی با تجربه مشکل نداره ، بعله این افرادی که اسمشون مطرح شده تجربه دارن ولی تجربه به زمین زدن یک مجموعه اصلا نمیتونه ملاک خوبی برای انتخاب باشه، بهتره بجای صحبت از تجربه صحبت از عملکرد موفق بشه چرا صحبتشو نمیکنن؟چون عملکرد موفقی نداشتن که حرفشو بزنن . جوون بیست سی سال پیش که با رانت شده مدیر و حالا مدیر باتجربه بحساب میاد همون مدیر بی تدبیر همیشگی هست و تجربش بدرد خودش میخوره
    • حقیقت واقعا تلخه ها IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      اخه بچه ۱۴ساله هر کسی مدیر ۱جایی میشه باید از ابتدای اون کار شروع کنه اخه علی کریمی یا امثالش کجا کار مدیریتی کردن. چقدر بدم میاد از ادمایی ک همه جیزو رنگی میبینن.اه.
    • حقیقت تلخه IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      اولا کجا صبحت از رنگها بود؟! شما صحبتش رو کردی و رنگ رخسار خبر دهد از سر درون، ثانیا شما به کنه مطلب دقت نکردی، سوال مهم بنده اینه: اونی که از نظر آقایون باید کار مدیریتی کنه همون جوون سی سال پیشه که کار مدیریتی نکرده بود و دست برقضا فوتبالی هم نبود و مدیریت این مدت اون افراد دستاوردی که نداشته هیچ، خالی کردن خزانه بیت‌المال و بخشش اون به امثال ویلموتس هم بوده ولی الان از جنس همون افراد دارن صحبت از تجربه می‌کنن!! رابعاً همون طور که گفتم تجربه ملاک انتخاب اصلح نیست بلکه عملکرد موفق ملاک انتخابه که وقتی موفقیتی نیس پس ملاک تعیین نکنن سنگین تره ثالثا همون بچه ۱۴‌ساله هم میدونه انتخابات شده باند بازی و شمای باتجربه نمیدونی پس به جای اظهار فضل فقط نظرات رو بخونید
    • حمید علوی CA ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
      دوستان دقت کردین از وقتی علی آقا کریمی کاندید شده، تمام کسانی که سالهاست در مناصب مختلف فوتبال قرار داشته و دارن و تا تونستن به جیب زدن، به وحشت افتادن؟! میدونین چرا؟ چون میدونن اگه یک انسان سالم بیاد، بساط بخور بخورهای میلیاردی اینا نابود میشه.
  • مهدی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    این همه دم از تجربه می زنید تا الان این با تجربه های قبلی فدراسیون چه گلی به سر این فوتبال مملکت زدن ؟ بذارید اگه خطایی هم می خواد بوجود بیاد از سمت یه فوتبالی باشه که به قول شما تجربه ی این کار رو نداره
  • 4444 IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    یه جورایی همه رو با حرفاش و سیاستهاش بدست گرفته که مواقع لزوم بتونه از آب گل آلود ماهی بگیره این همونی نبود که میگفت اگه لابی نمیکردم لنگ قهرمان نمیشد معلومه که از الان تور انداختند برای تیم محبوبش
  • حقگو IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    ما بیشتر به یاد داریوش مصطفوی میافتیم که گفت با پرداخت رشوه AFC و درخواست داور مورد نظر سبب صعود کیسه شده بود و شاهد زنده اولیایی مدیر وقت کیسه کش ها
  • آنالیزور DE ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    امیر عابدینی ، یحیی گل محمدی ، سلطانیفر ! کوله باری پر از ...
  • صادق IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    دوستان عزیز در این چند دهه ی اخیر انتخابات در فدراسیونها و بویژه فوتبال همواره نمایشی ، فرمایشی و فرمالیته بوده و به تعبیر درستش جشنواره ی انتصابات بوده و مهمتر از همه ی اینها اینکه انتصاب افراد با دستور از بیرون از اون فدراسیونها که نه نامی از ایشان برده می شود و نه دیده می شوند و خارج از تخصصهای ورزشی و مدیریتی بوده انجام می یافته ، امروز فردی از تبار و جایگاه مردم اما چهره ی فوتبالی بین المللی با ادعای بحق برای بدست گرفتن سکان هدایت فوتبال کشورمان اعلام آمادگی کرده است شرافت حرفه ای ، رفتار مسئولانه در قبال فوتبال و بپاس چشم در چشم شدن با مردم حکم می کند کسانیکه حق رای دارند ،امانت مردم -ولی نعمت های خودشان - را به صاحب حق فوتبال یعنی کریمی واگذار کنند تا دینشان را به مردم ادا کرده باشند البته با احترام.به سایر کاندیداها، به امید ، سربلندی ،پیشرفت، موفقیت، پیروزی فوتبال کشورمان در عرصه های بین المللی .در خاتمه روی سخنم با جناب عابدینی ها ، کم نیستند اونایی که تشنه ی صندلی فدراسیون فوتبال هستند ،سختتون نباشه ، کریمی رو نفرست پی کاری در فدراسیون ، حتی در این مورد هم صادق نیستید .
  • صادق IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    جناب امیر خان این چه جور درب نوشابه واکردنه ؟! خطاب یحیی به وزیر محترم در جایگاه مدیریتی باشگاه پرسپولیس بوده و نه در مقام وزارتیش، گناه یحیی چی هستش که مدیریت باشگاه ، مقام وزارتی هم داره؟! بعلاوه ، در همه جای دنیا این تعامل بین مدیریت و سرمربی و بالعکسش وجود داره ، چیز عجیب و غریبی نیست ، مضافا اینکه مدیریت باشگاه _وزیر محترم_ چرا هیچ اعلام موضع نمیکنه ، چرا که سخن هریک از اعضا هیئت مدیره ی باشگاه بمثابه سخن و موضع مدیریت_ وزیرمحتدم _ هستش وقتی سکوت میکنه و واکنش نشان نمیدهد خود بخود این حرفها حرفهای ایشان (وزیر=مدیریت) محسوب می شود و این زیبنده و در شان مقام ایشان چه مدیریتش و چه وزارتیش نمی باشد باید پاسخگوی هواداران باشد. این نحوه ی رفتار یا بقصد تضعیف و تخریب باشگاهه یا ناشی از بی مسئولیتی در قبال باشگاه و هواداران هستش که هیچ یک از این دو اصلا و ابدا حرفه ای نیستش.
  • ایرانم آرزوست IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    واقعا گل گفتی.اونایی ک چشم بسته بخوان ب کریمیرکم تجربه رای بدهند واقعا دارن ب کشورشون ظلم میکنند.سوای ازاینک علی اقای کریمی بازیکن خوب ودوستداشتیه اما ایشون تا حالا یک ماه هم مدیریت ورزشی درکارنامه ندارد واین یعنی فاجعه ک بخاد بشه رئیس فدراسیون.پس عاقلانه تصمیم بگیریم
    • نکو IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      کارنامه ناموفق تجربه دارا رو دیدن که می‌خوان به کریمی بی تجربه موفق رای بدن
  • gaber IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    در لفافه صحبت کردن دیگه بس است . هر کدام از پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها رئیس بشوند .دشمنی‌ها را زیاد کرده و سوظنها و شک و تردیدها را نسبت به رؤسا بیشتر می‌کنه . نباید فوتبالیستهای مخصوصا رنگی وارد شوند گر چه بقیه فوتبالیستها هم یک طرف ایستاده آمد .دو تیم رنگی چقدر به فوتبالمون آسیب رساندند کم نیست
  • محمد زمانی IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    آقای عابدینی شما که استاندار بودی اومدی پرسپولیس . اینقدر بهاروند و عزیزی خادم هم نکن .فوتبالی ها راه درست فوتبال رو با کمک مشاوران خبره در حوزه مدیریت پیدا می کنن . از شماها که غیر فوتبالی بودید غیر از آقای صفایی فراهانی فراهانی ، آبی گرم نشد . شما هم مثل آن چیزی که در مورد آقای کیومرث هاشمی گفتید ، دیگه دیر شدید . لطفا جای هیات ها و افکار عمومی تصمیم نگیرید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی