نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
بارسلونا – اتلتیک‌بیلبائو؛ قهرمان آندلوس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بارسلونا در روزهایی که آرامش گرفته و اتلتیک‌بیلبائو در روزهایی که در پی بازگشت به روزهای خوب است، دوست دارند سوپرجام اسپانیا را به افتخارات‌شان اضافه کنند.

خبرورزشی/ سوپرجام اسپانیا؛ امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه کارتوخا شهر سویلِ ایالت آندلوسیا، اولین قهرمان فصل جدید فوتبال اسپانیا را خواهیم شناخت. بارسلونا که روزهای کابوس‌وار را سپری کرده به مصاف اتلتیک‌بیلبائو خواهد رفت که با تغییر مربی در پی خلق یک شگفتی است.

بارسلونا؛ اولین جام روحیه‌بخش
رونالد کومان می‌گوید سوپرجام مهم‌ترین جامی که تیمش می‌تواند بگیرد نیست و درست هم می‌گوید. اما آیا در روزهایی که بارسا تازه به آرامش رسیده دوست ندارد با یک جام روند خوب تیمش ادامه‌دار شود؟ این جام می‌توان روحیه کاتالان‌ها برای ادامه رقابت با رئال و اتلتیکو را افزایش دهد. بارسلونا در بازی قبلی متزلزل بود و درخشش مارک‌آندره تراشتگن باعث شد فینالیست شود. چه بسا اگر لیونل مسی بود اینقدر برای فینالیست شدن زجر نمی‌کشیدند. حالا شاید در فینال مقابل بیلبائو لئو بیاید تا خاطره تلخ فینال ۲۰۱۵ تکرار نشود.

اتلتیک‌بیلبائو؛ در ناامیدی بسی امید است
روزهای بد و ناامیدکننده اتلتیک رو به پایان است. مقابل رئال‌مادرید تیم مارسلینو نشان داد کم‌کم برمی‌گردد. در حالی که تصور می‌کردیم مقابل رئال بازنده باشند، اما همه معادلات را برهم زدند. تاریخ نشان می‌دهد برای بارسلونا هم برخی اوقات گربه سیاه می‌شوند. بیلبائو سابقه بدجور اذیت کردن بارسا را هم داشته. در یکی از بازی‌های فینال قبلی ۴ گل به حریف زدند. این مرتبه تاریخ تکرار می‌شود؟ فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و حتی در ناامیدی هم بیلبائو می‌تواند امید داشته باشد که حتی جام بگیرد.

آخرین جدال
۱۱ روز پیش در دیدار رفت این فصل لالیگا بارسلونا مهمان بیلبائو بود که ۳ بر ۲ پیروز شد. پدری و مسی (۲ مرتبه) برای بارسا و ویلیامز و مونیاین برای بیلبائو گل زدند.

آمار بازی
۱۳) بارسلونا با ۱۳ قهرمانی پرافتخارترین تیم سوپرجام اسپانیا است و شانس دارد به یک قهرمانی جدید برسد.
۲) اتلتیک‌بیلبائو ۲ مرتبه قهرمان سوپرجام شده که آخرین آن‌ها با برتری مقابل همین تیم بارسلونا به‌دست آمد.
۲) نبرد با اتلتیک‌بیلبائو در سال‌های اخیر برای بارسلونا کم‌دردسر نبوده. فصل پیش ۲ مرتبه (یک بازی در لالیگا و یک بازی در جام‌حذفی) بارسلونا به این حریف باخت.
۴) برد ۴ بر صفر بیلبائو در سوپرجام سال ۲۰۱۵ مقابل بارسلونا در کنار بردهای رئال‌سوسیداد مقابل رئال‌مادرید (سال ۱۹۸۲) و بارسلونا مقابل سویا (سال ۲۰۱۰) قاطع‌ترین بردهای سوپرجام بوده‌اند.
۹) پس از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان و شکست مقابل یوونتوس، بارسلونا ۹ بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها را نباخته.

مصدومان و محرومان
جرارد پیکه، سرژی روبرتو، فیلیپه کوتینیو و آنسو فاتی مصدومان بارسلونا هستند که قطعاً به فینال سوپرجام نمی‌رسند. اونای لوپس و پرو نولاسکواین هم مصدومان اتلتیک‌بیلبائو هستند. یوری برچیچه هم آسیب دیده، ولی احتمالاً به فینال خواهد رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
بارسلونا:
تراشتگن، دِست، آرائوخو، لانگله، آلبا، پدری، بوسکتس، دی‌یونگ، دمبله، مسی و گریزمن
اتلتیک‌بیلبائو: سیمون، کاپا، نونیس، مارتینس، برچیچه، مارکوس، ونسدور، گارسیا، مونیاین، ویلیامز و گارسیا
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی