نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
۳ |
۵
ملی پوشان ارزنده خود را به مسلخ نفرستیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اگرچه علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا را افرادی سالم و علاقمند برای کمک به فوتبال کشورمان می‌دانیم اما حمایت احساسی از آنها را به صلاح آنها و فوتبال و خود آنها نمی‌دانیم.

خبرورزشی/ مهرداد فرشیدی؛ ثبت نام داوطلبان احراز پست ریاست فدراسیون فوتبال با تمام اما و اگرهای خود و بر خلاف آنچه که تصور می‌شد، با حضور کم تعداد افراد شناخته شده در فوتبال ایران به انجام رسید تا در نهایت ۵ نفر برای کسب عنوان ریاست فدراسیون فوتبال قدم به میدان انتخابات بگذارند.

در این بین جز یک نفر، سایر مدعیان سابقه مدیریت عالی در ورزش و فوتبال ایران را ندارند و به واسطه سابقه مدیریت باشگاهی و یا تکیه زدن بر مسند هیات‌های فوتبال استانی، خود را برای احراز سمت ریاست بر فدراسیون فوتبال ذی‌حق می‌دانند. البته حضور علی کریمی در این بین یک استثنا است و او به واسطه حضورش در بالاترین سطح فوتبال ملی و باشگاهی و البته تجربه حضور در تیم‌های باشگاهی معتبر فوتبال در دنیا، خود را برای نشستن بر مسند رباست فدراسیون فوتبال محق می‌داند.

مصاحبه های انتقادی وی از مدیران سابق فدراسیون فوتبال و اشاره به فسادهای سازمان یافته در فوتبال (به زعم گفته ایشان) نگاه بسیاری از منتقدان فوتبال ایران را به سوی وی جلب کرده است و در این میان اظهارات بسیاری را هم در حمایت از نامزدی وی از سوی بازیکنان و مربیان قدیمی و حال حاضر فوتبال شاهد هستیم که علی کریمی را ناجی فوتبال ورشکسته ایران می‌دانند.

البته به نظر می‌آید که حمایت از علی کریمی یک حمایت احساسی در انتقاد از مدیران قبلی فوتبال ایران باشد وگرنه بر همگان روشن است که لازمه مدیریت بر فدراسیون فوتبال که دامنه مخاطبان آن به گستردگی کل جمعیت ایران و شاید فراتر از بسیاری از سازمان‌ها و دوایر دولتی باشد، آگاهی و تسلط بر علم مدیریت و با توانمندی‌های اقتصادی است.

با بررسی کارنامه و سوابق اجرایی رئیسان فدراسیون فوتبال بسیاری از کشورهای مترقی در فوتبال در می‌یابیم که پیشینه علمی و اجرایی آنها فراتر از بازیگری در میادین فوتبال و به واسطه توان مدیریتی و تفکرات اقتصادی آنهاست و کمتر اتفاق افتاده تا فردی به اعتبار و سابقه ورزشی‌اش بتواند بر مسند مدیریت فوتبال کشورش بوسه بزند و در انجام امور نیز موفق باشد.

اگرچه علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا را افرادی سالم و علاقمند برای کمک به فوتبال کشورمان می‌دانیم اما حمایت احساسی از آنها را به صلاح آنها و فوتبال و خود آنها نمی‌دانیم و برای حفظ اعتبار ورزشی این دو ملی‌پوش ارزنده و پر سابقه، بهتر است تا از دانش و تجربیات بین المللی آنها برای آموزش و تربیت نسل جوان فوتبال کشورمان استفاده کنیم کما اینکه مهدوی کیا مدت‌هاست قدم در راه سازندگی گذاشته و نشانه‌هایی از نبوغ و توانمندی‌های خود را که حاصل سالها حضور در میادین بین‌المللی و باشگاه‌های معتبر ایرانی و اروپایی است، به خوبی نشان داده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • وحید IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    من با شما مخالفم. به نظرم ورود علی کریمی و مخصوصا آقای مهدوی کیا (که شناخت کافی از ساختار فدراسیون آلمان رو دارند) می تواند یک دوران انقلابی برای اولا ساختار فدراسیون، بعد فوتبال پایه و نهایتا رده های بزرگسالان باشد. تنها نگرانی من اطرافیان آقای کریمی هستند و اینکه ایشان چقدر می توانند مقابل اعمال نفوذ دوستانشان مقاومت کنن چون همه ایشون رو یک فرد رفیق باز میشناسن.
  • معظم خزایی IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    سلام نظر شما بطور کلی درست است ولی افراد دبگر کاندید شده هم توانایی زیادی تدارتد بلی اگر افرادی ماتتد دکتر دادکان یا عابدینی یا صفایی فراهانی کاندید بودند بسیار موفق تر عمل میکردند حال با تعیین مشاوران قوی و دبیر کل شایسته این گروه به نظر من اصلح ترین هستند
  • Hesam IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    فکر نمیکنم علی کریمی و تیمش با در نظر گرفتن بی تجربگی در مدیریت کلان کشور، اوضاع فدراسیون و فوتبال رو از این افرادی که بودن و هستن از جمله تیم اقای تاج بدتر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی