نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پیشکسوتان فوتبال خوزستان: آقای سعید آذری! هیچ وقت خوزستانی‌ها را تهدید نکنید
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پس از اظهارات اخیر فرزاد جعفری و سینا مریدی درباره دلایل کنار گذاشته شدن از فولاد و پاسخ سعید آذری به این بازیکنان؛ این اتفاق با واکنش‌های بسیاری از سوی جامعه فوتبال خوزستان همراه بود.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ سینا مریدی و فرزاد جعفری در آخرین شب از دی ماه ۹۹ با قراردادن مطالبی در وضعیت اینستاگرام‌های خود، به اتفاقاتی در باشگاه فولاد اشاره داشتند که باعث کنار گذاشته شدن آن‌ها از این تیم شده بود. دوم بهمن ماه نیز سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد با حمایت از جواد نکونام، اظهارات مریدی و جعفری را پاسخ داد. این موضوعات در چند روز گذشته فوتبال خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است، به صورتی که بسیاری از اقشار مختلف ورزشی، غیر ورزشی و دانشگاهی با صدور بیانیه‌های مختلف، به کنار گذاشته شدن جعفری و مریدی از فولاد و اظهارات آذری، واکنش نشان دادند.

در ادامه بخش‌هایی از صحبت‌های سینا مریدی، فرزاد جعفری، سعید آذری و بیانیه‌های صادر شده از سوی جامعه فوتبال و دانشگاهی خوزستان را می‌خوانید.

سینا مریدی: سونا و جکوزی نرفتم، از فولاد کنار گذاشته شدم!
لازم می‌دانم یکسری توضیحات راجع به خودم و وضعیت کنونی ارائه بدهم. ۳۴ روز پیش به من گفتند که اجازه حضور در تمرینات را نداری، به دلیل این که بعد از تمرین به همراه تیم به سونا و جکوزی نرفتم. چهار پنج روز، صبح و عصر به صورت انفرادی به همراه آقای بداوی عزیز من را فرستادند تمرین، فقط و فقط هر بار ۳۰ تا ۴۰ دقیقه دور زمین دویدن و تمام. که بعد از پنج روز کمر درد گرفتم چون این سبک تمرین کردن نه اصولی و حرفه‌ای بود و نه بر اساس چیزی، به جز تنبیه. کمترین قرارداد را امسال من، فرزاد جعفری، صابر حردانی، مجتبی نجاریان، میلاد بدرقه، احسان مرادیان و به همراه ایوب والی بزرگ تیم داریم. اختلاف بین قرارداد ما با دیگر بازیکنان تیم از یک میلیارد شروع می‌شود تا چهار پنج میلیارد تومان (به جز بازیکنان خارجی تیم) که نوش جانشان. فقط می‌خواهم بدانم چرا من با ۹ سال سابقه در این باشگاه، فرزاد جعفری و ایوب والی و فکر کنم احمد عبدالله‌زاده باید از پارسال طلب داشته باشیم، آن وقت ابتدای سال برخی بازیکنان از ۴۰ تا ۶۰ درصد دریافتی داشته باشند که پولی باقی نماند که طلب پارسال من و امثال من را بدهند؟

فرزاد جعفری: عده‌ای در فولاد، خوزستانی‌ها را رو به روی هم می‌گذارند
 بنده و برادرم در این یک سال و خورده‌ای، بی‌غیرت و تبانی‌کار با تیم‌های پایتخت شمرده شدیم و انواع و اقسام توهین و فحاشی ناموسی به ما داده شد. تا الان به خاطر مردم و اینکه تیم برود و سهمیه بگیرد سکوت کردیم. حتی همین بازی که با پرسپولیس بود هم با وجود ظلمی که در خانه خودمان و در تیمم و جایی که خانه ما است، به ما شد، حرفی نزدیم تا تیم در آرامش نتیجه بگیرد ولی اگر قرار باشد از طرف دوستان (آقایان) با من و خانواده ‌ناموسم تماس گرفته شود (تهدید به مرگ بشویم) و بعد هم در خانه خودمان، ماهیت یکسری از افراد که دارند به این تیم و مردمش خیانت می‌کنند، رو نشود، مطمئن باشید منِ فرزاد جعفری در قبال شرف، ناموس و حق، از هیچ شخص و جایگاهی ابایی ندارم و تا جان دارم از ناموسم دفاع خواهم کرد. بنده اول فصل با وجود پیشنهاد از استقلال و مبلغ خیلی بالا به سیرجان رفتم اما بعد هم با وجود بیش از ۱۰ پیشنهاد از تیم‌های لیگ، به فولاد برگشتم و التماس کردم که من می‌خواهم به تیمم، به شهرم و به خود شما کمک کنم و همه را سرافراز کنم ولی یک عده نمی‌خواهند. یک عده، ما بچه‌های این شهر را روی به روی هم می‌گذارند و از سادگی و بی‌آلایش بودنمان به نحو احسنت استفاده می‌کنند.

سعید آذری: نگذارید چوب پایین بیاید
مدبرانه به شما نصحیت می‌کنم که دست از توطئه و مظلوم‌نمایی بردارید، چون گفتن حقایق در مورد شما عواقبی برایتان خواهد داشت که شاید جبران‌پذیر نباشد. هواداران واقعی فولاد یادشان نمی‌رود که چگونه شما با همین شعارهای پوپولیستی، فولاد را سال‌ها از آسیا دور کردید. یادشان نمی‌رود به مربی بومی و غیربومی، خارجی و داخلی رحم نکردید. سر شکستید و هزار داستان دیگر نوشتید، تا جایی که بازیکن‌سالاری، داستان‌های صغر سنی، کارت‌های تقلبی پایان خدمت، همه حاصل این تفرقه‌انگیزی‌ها شد و تاوان آن را فولاد داد. این بار آخر است که به همین حد بسنده می‌کنم. من اصول را فدای مصلحت نمی‌کنم. پس پیش از چوب، غش و ریسه نروید. چوب هنوز بالا است و پایین نیامده، نگذارید پایین بیاید.

صدای چند سینا مریدی خفه شده است؟
جمعی از پیشکسوتان فوتبال خوزستان در حمایت از مریدی و جعفری: 
بار دیگر یک شیرمرد خوزستانی در مقابل ظلم و ستم به خوزستان و جوانان آن ایستادگی کرد و با گفتن ذره‌ای از خیانت‌های وارد شده به فوتبال خوزستان و به جوانان آن نشان داد که شرافت در خوزستان هنوز زنده است؛ براستی در خوزستان چه خبر است؟ این همه بی‌مهری و بی‌مسئولیتی برای چیست؟ پس از ورود مدیر سفارشی وارداتی، چرا جوانان خوزستانی را رها کردیم؟ براستی چندین و چند سینا مریدی در خوزستان وجود دارد که صدایشان توسط مدیران غیربومی در نطفه خفه شده است و بدون آینده رها شده‌اند؟ آیا در خوزستان نماینده‌ها در خواب تشریف دارند؟ جناب استاندار کجا هستند؟ استدعا داریم از رئیس هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان جناب آقای طاهری که خود یک خوزستانی می‌باشد به موضوع مربوطه ورود کرده و از حق جوانان خوزستانی و آقایان سینا مریدی و فرزاد جعفری حمایت نمایند چون این خواسته همه مردم خوزستان است. همچنین یادآور می‌شویم به آقای طاهری ریاست محترم هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان که به سیاست‌های خصمانه آقایان نسبت به جوانان خوزستانی ورود کرده و نامه‌نگاری‌های انجام شده برای عدم تمرین در زمین‌های فوتبال صنایع فولاد در خاک خوزستان را لغو نمایند.

هیچ وقت خوزستانی‌ها را تهدید نکنید
جمعی از پیشکسوتان فوتبال خوزستان در واکنش به بیانیه سعید آذری:
 آقای سعید آذری هیچ وقت خوزستانی‌ها را تهدید نکنید؛ آقای آذری شما و کادر فنی‌ات چنان کاری کردید که فرزندان نجیب خوزستان و کارد به استخوان رسیده مجبور شدند قید فوتبال را بزنند. ببینید چه بر سر این جوانان آوردید. ابتدا همه خوزستانی‌ها را حذف کردید و بعد جلوی بازیکنان آکادمی را گرفتید که در بزرگسالان حضور پیدا نکنند. سپس اندک بازیکنان موجود خوزستانی را کاری کردید که دست به حرکات انتحاری بزنند و قید فوتبال را بزنند و در آخرین حرکت زشت و ناپسند شما، نامه زدید به حراست که هیچ بازیکنی حق ندارد به صورت انفرادی در زمین‌های فولاد خوزستان تمرین کند و فرزندان خوزستان را از تمرین کردن در خاک و وطن خود محروم کردید تا آنها را مجبور کنید که بیانیه بدهند برای دفاع از حق و حقوق شهروندی خود. براستی این همه بد اندیشی را چطوری با خود حمل می کنید از خدا نمی‌ترسید؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سیدرضا IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    خوزستان ، سرزمینی که هشت سال ایثارگرانه خون سرخ رگهای جوانانشو تقدیم ایران کرده و هشتاد ساله با دستو دلبازی خون سیاه رگهای زمینشو خرج کل ایران کرده ، به حق و راستی پایتخت فوتبال ایران هست ، من اصلیتم گیلکه و متولد و ساکن تهران و هوادار متعصب استقلالم ، اما باید قبول کرد در حق پیشکسوتان خوزستان در فوتبال ایران حتی در استان خودشون جفا میشه ، خوزستان اصلا احتیاجی نداره بازیکن غیر بومی ، مربی غیر بومی و مدیر غیربومی داشته باشه وقتی فوتبال تو خون این مردم هست . آذری مدیری هست در سطح همون ذوب آهن که وقتی قهرمانی رو در هفته ی آخر با خوردن پنج گل از فولاد میبازه به استقلال اون دوم شدن افتخار میدونه . تیمهایی که پول دولتو خرج فوتبال میکنن بدرد این مدیرها میخوره
    • تاج کبیر IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
      فقط خواستم بگم آذری حرف اشتباهی نزده اون دوم شدن افتخاره هوادار متعصب استقلال!!!!!
    • سیدرضا IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      بله افتخاره ولی برای مدیر ذوب آهن ، جناب تو استقلال بعداز قهرمان شدن در لیگ و آسیا که باشکست پرسپولیس و لیایونینگ در فینال و قهرمانی در آخرین دوره جام باشگاههای تهران بعداز کسب سه قهرمانی ارزشمند ، نایب قهرمانی سال بعد در آسیا و لیگ بعدز پاس و الهلال موجب اخراج کادر مدیریتی و فنی ما شد . آذری در حد همون اصفهان هست نه تیمهای قطب اصلی فوتبال ایران یعنی خوزستان و همینطور سرخابیها
  • توفان DK ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    به عنوان کسی که از بیرون به این دعواها می نگرم: 1 نکونام سال ها در فوتبال اروپا بوده و روش ان ها را اموخته است. شاید در ایران عدم همراهی تیم حتا به استخر و سونای مثلن تفریحی ( که دراینجا چنین نیوده و برنامه و دستور مربی است) اصولن مشکل به حساب نیاد ولی در اروپا و نظم انان گناه کبیره است و برخورد شدید می شود. 2 اقای اذری مدیر شناخته شده با سابقه کاملن حرفه ای است و در این دعواها نیز کاملن ار کادر فنی و تصمیم های ایشان پشتیبانی می کند . حرکتی صد و ده درصد درست که کاش الگوی دیگران شود 3. اگر نگرانی دیگر پیشکسوتان ان است که فولاد باید نگاه بیشتری به خوزستان داشته باشد و اعتقاد دارند اقای اذری و کادر فنی از کار بومی عافل شده اند حرفشان قبول و روی چشم، ولی اگر بر ان تکیه دارند که کسی از پوست و خون باشگاه است پس حق وتوی تصمیم مربی را دارد ... بی خیال! احرش به عنوان یک سرخ بگم اگر اذری را نمی خواهید اخراجش کنید
  • علیرضا سپاهانی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    آذری باید فورا از مدیریت باشگاه برکنار بشه
  • امین IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    بابا این اهوازی ها هم لیاقت ندارند یارو بهترین مدیر در حال حاضر سعید اذری باید میومد استقلال حیف که وزیر پرسپولیسی نزاشت
  • احمد ابی دل IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    ما که نمیدونیم اونجا چه خبره ولی این را تقریبا مطمئنم که اذری ادم سالم و خوشنامیه لابد باج نمیده بهشون ناراحتند
  • سعید IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    اقای آذری مدیر توانمندی هستن و کارنامه ی ایشان موجود هستش.مدیر خوبی دارید شما خوزستانیا رو کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی