بایرن‌مونیخ – الاهلی‌؛ باواریایی‌ها در خاورمیانه شکار عقاب می‌شوند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بایرنی‌ها امشب کارشان را در جام جهانی باشگاه‌ها در مصاف با الأهلی تیم محبوب و پرافتخار مصری آغاز خواهند کرد.

خبرورزشی/ جام جهانی باشگاه‌ها؛ امشب از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه احمد بن‌علی شهر الریان قطر، بایرن‌مونیخ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا به مصاف الاهلی قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا خواهد رفت تا دومین فینالیست جام جهانی‌ باشگاه‌ها را هم بشناسیم. 

بایرن‌مونیخ‌؛ قهرمانی یا ناکامی
همیشه در جام جهانی‌ باشگاه‌ها این باور وجود دارد که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شانس اول قهرمانی است و اگر این اتفاق رخ ندهد یعنی ناکام بوده‌اند. برای بایرن در این دوره هم بیش از تیم‌های قبلی ذهنیت قهرمانی وجود دارد، چراکه در سال ۲۰۲۰ هرچه جام بوده را برده‌اند. بایرن مثل همیشه آماده است و کمتر تیمی توانایی رقابت با آنها را دارد. تیم فلیک به‌ندرت می‌بازد و اگر هم ببازد بازی‌های بزرگ و مهمی نیست. در ۶۶ بازی قبلی که این مربی روی نیمکت بایرن حضور داشته، فقط تیمش ۴ بازی را باخته و ۵۶ بازی را برده. آیا انتظار دارید الاهلی مقابل باواریایی‌ها مقاومت کند؟

الاهلی‌؛ تیفوسی‌ها
الاهلی به نوعی در آفریقا و مصر شرایط مشابه با بایرن‌مونیخ را دارد. تیمی که معمولاً در اوج است و کمتر سالی را بدون جام به پایان می‌رساند. در فصل جاری لیگ برتر مصر نباخته‌اند و همین نوامبر ۲۰۲۰ جام قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا را بعد از ۷ سال به ارمغان آوردند که نهمین جام‌شان بود و جام شماره ۱۲۰ در ویترین افتخارات‌شان. عقاب‌های مصری با یک مربی اهل آفریقای‌جنوبی به نام پیتسو موسیمانه در پی شگفتی‌سازی است، کاری که البته این دوره مقابل بایرن دشوار به نظر می‌رسد. شاید سومی هم برای این تیم ایده‌آل باشد. در هر صورت تیفوسی‌های پایتخت مصر چشم انتظار موفقیت تیم‌شان در قطر هستند. 

آمار بازی
۱) بایرن‌مونیخ یک مرتبه در سال ۲۰۱۳ در جام جهانی‌ باشگاه‌ها شرکت کرد و همان یک دوره هم با ۲ برد و قهرمانی به کارش خاتمه داد. فینال را هم از حریف آفریقایی یعنی راجا کازابلانکای مراکش بردند. 
۵) سابقه الاهلی در این تورنمنت از بایرن خیلی بیشتر است. پیش از این تورنمنت در ۵ دوره شرکت داشته‌اند و بازی قبلی دوازدهمین بازی‌شان بود. بهترین عملکرد الاهلی سومی در سال ۲۰۰۶ بوده است. 
۷) نکته جالب و مشترک بایرن و الاهلی این است که هر دو بعد از ۷ سال قهرمان قاره‌های اروپا و آفریقا شدند. قهرمانی قبلی‌شان به سال ۲۰۱۳ برمی‌گشت. 
۱۲۰) الاهلی به عنوان «پرافتخارترین تیم جهان» می‌نازد. این تیم محبوب مصری ۱۲۰ مرتبه در تاریخ قهرمان شده است. 
۲) عقاب‌ها در ۱۲ بازی قبلی در جام جهانی‌ باشگاه‌ها فقط ۲ مرتبه کلین‌شیت کرده‌اند، یکی مقابل اوکلندسیتی در سال ۲۰۰۶ بوده و یکی بازی قبلی مقابل الدحیل در همین دوره. 
۵) هانسی فلیک از زمان حضورش به‌عنوان سرمربی در بایرن همه جام‌ها را برده. او پس از کسب ۵ جام به ششمی می‌اندیشد. آمار بردهایش هم ۸۵ درصد را نشان می‌دهد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی