نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
یوونتوس – اینتر؛ پای یک جام در میان است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اینتر بازی رفت را به یوونتوس باخته و در تورین در پی تلافی و صعود به فینال است، در حالی که بیش از ۸ سال است در خانه بانوی‌پیر پیروز نشده.

خبرورزشی/ جام حذفی ایتالیا؛ امشب از ساعت ۲۳:۱۵ یوونتوس به مصاف اینتر خواهد رفت تا اولین فینالیست جام حذفی ایتالیا مشخص شود. بازی رفت را بانوی‌پیر ۲ بر یک برده و شانس بیشتری برای صعود خواهد داشت.

یوونتوس؛ نزدیک به اولین جام
همین اینتر، یوونتوس را از کورس قهرمانی سری A عقب اندخت و حالا آندره‌آ پیرلو و شاگردانش در پی گرفتن یک جام از رقیب هستند. اگرچه یوونتوس هنوز امیدوار به لغزش میلان و اینتر در لیگ است، اما پیرلو نیاز به جام دارد تا حداقل اگر اسکودتو نبرد، باشگاه برای فصل بعد هم به او اطمینان کند. به نظر می‌رسد یوونتوس آماده این روزها با توجه به برد بازی رفت شانس خوبی برای فینالیست شدن دارد. شاید کوپا ایتالیا نخستین جامی باشد که پیرلو تحت عنوان مربی کسب می‌کند.

اینتر؛ کامبک بزن
۵ سال پیش در همین مرحله اینتر کار بزرگی کرد و یوونتوسی که توقف‌ناپذیر به نظر می‌رسید را با ۳ گل شکست داد تا جبران باخت ۳ گله بازی رفت را کرده باشد. با این حال برای صعود کافی نبود و در ضربات‌پنالتی شکست خوردند. تلافی کردن باخت ۲ بر یک آسان‌تر به نظر می‌رسد. اینتر هم تیم غیرقابل پیش‌بینی‌ای نشان داده و بعید نیست در تورین بتوانند باخت را جبران کنند. با این حال از آخرین بردشان در تورین بیش از ۸ سال و ۳ ماه می‌گذرد. آیا این طلسم شکسته خواهد شد؟

آخرین جدال
دیدار رفت نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا را یوونتوس ۲ بر یک از اینتر برد. رونالدو هردو گل یووه را زد و مارتینس تنها گل اینتر را به ثمر رساند.

آمار بازی
۲۵۳) در همه دیدارهای رسمی و غیررسمی ۲۵۳ دربی ایتالیا برگزار شده که یوونتوس ۱۱۳ بازی را برده و اینتر در ۷۸ بازی برنده شده. ۶۲ بازی هم مساوی شده است.
۳۲) در ۳۲ بازی کوپا ایتالیا، یوونتوس ۱۵ برد داشته و اینتر در ۱۰ بازی پیروز بوده. ۷ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.
۱۳) یوونتوس ۱۳ مرتبه قهرمان جام حذفی ایتالیا شده و در پی چهاردهمی است. این تیم پرافتخارترین تیم جام حذفی به شمار می‌رود. اینتر هم ۷ قهرمانی دارد.
۵) اینتر ۵ سال پیش در همین مرحله جام حذفی کامبک زد و باخت ۳ بر صفر بازی رفت را جبران کرد، ولی یوونتوس در ضربات‌پنالتی برد و فینالیست شد.
۱) در ۹ دربی آخر اینتر فقط یک مرتبه موفق شده یوونتوس را ببرد که دیدار رفت این فصل سری A بود.
۲) در فینال کوپا ایتالیا، یوونتوس ۲ مرتبه مقابل اینتر قرار گرفته که هردو فینال در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۵ را برده و قهرمان شده.
۱۲) در ۱۲ نبرد رفت و برگشتی بین یوونتوس و اینتر، یووه ۸ مرتبه صعود کرده و اینتر ۴ مرتبه.

مصدومان و محرومان
لئوناردو بونوچی تنها مصدوم مهم یوونتوس برای این نبرد است. الکسیس سانچس و آرتورو ویدال، ستاره‌های شیلیایی اینتر محروم شده‌اند و نمی‌تواند در این بازی تیم‌شان را همراهی کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر:
هاندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، باستونی، حکیمی، بارلا، اریکسن، گالیاردینی، یانگ، مارتینس و لوکاکو
یوونتوس: بوفون، کوادرادو، دی‌لیخت، دمیرال، دانیلو، برناردسکی، بنتانکور، آرتور، کیزا، کولوشوسکی و رونالدو
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی