نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ذوب‌آهن بدون رحمان‌؛ هدف فرار از قعر 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از هفته پایانی دور رفت لیگ برتر دو دیدار دیگر هم به جز نبرد پرسپولیس و پیکان برگزار می‌شود که سایپا و مس میزبان تراکتور و ذوب‌آهن خواهند بود.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ بازی سایپا برابر تراکتور و مس برابر ذوب‌آهن. هر دو بازی اهمیت ویژه‌ای دارد. تراکتور نمی‌خواهد بیش از این از صدر جدول فاصله بگیرد و می‌کوشد ۳ امتیاز این دیدار را از آن خود کند و در رفسنجان هم ۳ امتیاز بازی برای ذوب‌آهن حائز اهمیت است به این خاطر که تیم اصفهانی به قعر جدول نزدیک است و خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کند. در این بازی ذوب‌آهن با مربی خارجی‌اش گام به میدان می‌گذارد و دیگر رحمان رضایی سرمربی تیم نیست. هیچ هم بعید نیست در صورت نتیجه‌گیری مربی خارجی، تیم همچنان با او به کار ادامه دهد و حضور مربی جدید در دیار نصف جهان منتفی شود! هر چند باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرده مشغول مذاکره با سرمربی جدید است و روز سه‌شنبه سرمربی جدید را معرفی خواهد کرد. نگاهی خواهیم داشت به دو مسابقه‌ای که قرار است امروز برگزار شود. 

سایپا - تراکتور 
عملکرد سینوسی و دور از قهرمانی 

سایپا این فصل همانند فصل گذشته سینوسی نتیجه گرفته است. در بازی با استقلال شاهد برتری سایپا بودیم اما این تیم، تیم سیزدهم جدول به‌شمار می‌رود و این نشان می‌دهد مجموعه تلاش‌های سایپا در این فصل منجر به کسب یک جایگاه خوب در جدول رده‌بندی نشده است‌؛ با اینکه ابراهیم صادقی دومین فصل حضور خود را در تیم سایپا سپری می‌کند و به اندازه کافی فرصت برای القای تفکراتش در اختیار داشته است. سایپا این هفته جدال با تیم تراکتور را تجربه خواهد کرد. تیمی که پیش از آغاز بازی‌های هفته پایانی دور رفت ۷ امتیاز با صدر جدول اختلاف داشت و شاید اکنون که این مطلب را می‌خوانید، این اختلاف بیشتر شده باشد. این نشان می‌دهد کار تراکتور برای قهرمانی سخت شده و اگر قرار به تکرار این روند باشد، بخت قهرمانی تراکتور کاملاً از بین خواهد رفت و در ادامه حتی کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای تبریزی‌ها سخت‌تر خواهد شد. این در حالی است که هنوز هم مسعود شجاعی مصر است به عنوان سرمربی تراکتور به کار خود ادامه دهد. شاید او باید در تصمیم خود تجدید نظر کند. به خصوص اگر در بازی با سایپا ۳ امتیاز را کسب نکند. 

مس رفسنجان - ذوب‌آهن
فوتبال بی‌محابا در رفسنجان ممنوع 

مس رفسنجان بعد از شکستی که برابر پرسپولیس داشت، حالا دیدار با ذوب‌آهن را تجربه خواهد کرد. تیمی که بعد از دربی اصفهان سرمربی‌اش را کنار گذاشت و حالا با دستیار خارجی به کار ادامه خواهد داد. یکی از بزرگ‌ترین ایرادات ذوب‌آهن این است که به خاطر از دست دادن امتیازات حساس بی‌محابا حمله می‌کند و همین موجب آسیب‌پذیری در دفاع می‌شود. این درست که ذوب‌آهن برای خروج از این وضعیت نیازمند ارائه بازی تهاجمی است اما این نباید منجر به ارائه بازی احساسی شود. در این صورت ممکن است در دیدار با مس رفسنجان همانند دربی اصفهان آسیب ببیند. مس به نیمه پایین جدول آمده است. البته حضور در رده نهم جدول برای تیمی که اولین فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند کارنامه قابل دفاعی است اما مس برای اینکه این روند را دنبال کند، باید در ارائه بازی تهاجمی تیم موفق‌تری نشان دهد. تعداد موقعیت‌هایی که مس برابر حریفان خلق می‌کند، باید چشمگیرتر باشد؛ در غیر این‌صورت قادر نخواهد بود در جدول رده‌بندی پیشرفت کند. این موضوع مهمی است که باید مورد توجه شاگردان محمد ربیعی باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی