یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
۱۱ |
۴
چه خبر شده، حوصله کن آقای فکری!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال همین تیمی است که هر هفته در رقابت‌های لیگ برتر به میدان می‌رود. تیمی که فراتر از سطح متوسط نیست اما نتایجش قابل بررسی است.

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛ خیلی وقت بود که باید برای محمود فکری، ایده‌های او در مربیگری و حضورش روی نیمکت استقلال می‌نوشتیم. آنچه در مباحث فنی مطرح است، بازتابش را در بازی‌های استقلال می‌بینیم. استقلال همین تیمی است که هر هفته در رقابت‌های لیگ برتر به میدان می‌رود. تیمی که فراتر از سطح متوسط نیست اما نتایجش قابل بررسی است و جدول لیگ فعلاً به نفع این تیم شهادت می‌دهد اما درباره رفتارها و واکنش‌های محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال چه باید گفت؟

برای چندمین بار است که محمود فکری در مصاحبه‌ها، وجاهت و اعتبار نیمکت فنی یکی از قطب‌های فوتبال ایران را فراموش می‌کند. فکری بی‌حوصله است؛ در برنامه پخش زنده، عنان اختیار از کف می‌دهد و حرف‌هایی خارج از شان و اعتبار سرمربی استقلال می‌زند. تنزل نیمکت فنی استقلال به بحث‌های هواداری، نه در قاموس منصور پورحیدری و ناصر حجازی می‌گنجد (که روزگاری روی نیمکت همین تیم می‌نشستند و شخصیت آنها همیشه ورد زبان‌ها بود)، نه یک سرمربی جوان مانند فکری باید خودش را بازیچه چنین بحث‌هایی کند.

محمود فکری شأن سرمربیگری در تیم‌های بزرگ را بعضا فراموش می‌کند و جایگاه خودش و متاسفانه تیمش را با این ادبیات و حرکاتی که در نشسست خبری استقلال و سپاهان دیدیم تنزل می‌دهد. فکری توقع دارد بعد از شکست ۲ بر صفر استقلال مقابل سپاهان، رسانه‌های خبری برایش فرش قرمز پهن و عملکرد مشعشع او را ستایش کنند؛ در حالی که تاریخ فوتبال ایران، مربیانی را به یاد ندارد که در استقلال و پرسپولیس، یک نیشتر ولو کوچک در دایره نقادی نخورده باشند. 

ترک سالن کنفرانس به بهانه طرح سوالات بی‌مورد همان قدر در شأن و جایگاه سرمربی استقلال نیست که برخی نظرات پیش پا افتاده که در مصاحبه‌های محمود فکری می‌خوانیم بیش از پیش این جایگاه را تنزل می‌دهد. فکری اگر با همین منش و روش جلو برود اثر ماندگاری از او در استقلال به جا نمی‌ماند. ما جای او بودیم حتماً در در تفکرات خود تجدیدنظر می‌کردیم و با رفتارهای عصبی و بی‌منطق، مانند آنچه او همین امروز در فضای مجازی انجام داد و شائبه ها را تقویت کرد، تیم را به مسیری که انتهای آن مشخص نیست سوق نمی‌دادیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    سفسطه نکنید باخت به سپاهان تقصیر وزیر بود.
    • ارتش سرخ IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      خدا شفا بده
    • علی-1 IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      بدون شک باخت استقلال به سپاهان کار وزیر بود. مگه شفر پرقدرت ترین تیم استقلال رو در آسیا نساخته بود که با عدم تمدید قرارداد تیام، جبارف و امید ابراهیمی تیمی که ساخته بود رو نابود کردید و بعد به دلیل نتایج ضعیف از باشگاه بیرونش کردید. شفر همون استقلالی رو ساخته بود که 4 بار پشت سر هم الهلالی رو برد که پرسپولیس رو 6 تایی کرده بود. بعدا هم که استراماچونی اومد تیمی هجومی با سیستم 3 5 2 نوین ساخت و کولاک کرد و حتی علی پروین بعد از 3 قهرمانی پرسپولیس علنا گفت که استقلال فقط فوتبال بازی می کنه. همین مربی رو هم بعد از اینکه به صدر جدول اومد حتی با بازی های کمتر و بعد از 9 برد پیاپی و پرگل کله پاش کردند. بعدا نوبیت به فرهاد مجیدی رسید. فرهاد رو برای این گذاشته بودند که استقلال رو به فنا بده ولی فرهاد بسیار مربی باهوشی بود و نتایج بسیار خوبی گرفت و با همون سیستم هجومی استراماچونی بازی می کرد ولی با روش خودش. همینکه دیدند فرهاد مجیدی نتایج درخشانی گرفته با کمک احمد سعادتمند و قرار صوری با استراماچونی تیم رو به حاشیه بردند تا استقلال نتونه قهرمان جام حذفی بشه و به این ترتیب نسخه فرهاد هم پیچیده شد
    • علی-2 IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      بعد هم قانون منع جذب مربی خارجی رو گذاشتند تا استراماچونی نتونه برگرده و بعد رفتند محمود فکری لیگ یکی رو آوردند که هیچ چیزی از مربیگری نمی دونه. حالا همین مهندسین لیگ برتر و همین مافیای فوتبال ایران در کنفرانس ها و برنامه های ورزشی ایراد می گیرن محمود خان فکری شما که مربی نیستی!!! خوب اینو که از اول همه هواداران استقلال و حتی دشمنان استقلال هم می دونستند که نباید شفر و بعدش استراماچونی رو برکنار می کردند و همه پیش بینی می کردند استقلال به این روز بیفته. خودشون استقلال رو نابود کردند و حالا برای جنازه این تیم عزاداری می کنند.
  • :) IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    آقای زهرابی شاید این حرکت اینستاگرامی آقای فکری خبر خوش باشه و فهمیده باشه که واقعا ادامه مربیگری تو استقلال هم به تیم ضرر میزنه و هم به وجهه و آینده خودش! آقای فکری درخت پربار سرش همیشه پایینه و نیاز به این بلبشو نداره! اگر یک ذره شرافت در وجود شما هست پیشنهاد میکنم خودتان از استقلال کنار بروید، در غیر این صورت مطمئنم که روزهای بدتری هم برای شما و هم برای استقلال پیش رو داریم... کی گفته کادر حتما باید استقلالی باشه! اینهمه کادر استقلالی اومد چیکار کرد و شما چه چیزی دیدین اخه! دنیای امروز دنیای پول هسش و وقتی قراره پول بدیم کسی رو بیاریم که استقلالی نباشه اما در مورد روند تیم استقلال پاسخگو باشه! در واقع نه بخاطر محبوبیتش بلکه بخاطر لیاقتش مربی تیم باشه، ادامه این روند علی منصور فرهاد مجیدی و محمود فکری ارش برهانی صمد مرفاوی و... فقط تیم و پتانسیل تیم رو زیر سوال میبره
  • 6 IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    وزير پرسپوليسي نميخايم نميخايم...
    • 44444444444 IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      امروز که نبردین میدونیم جوابتو چطوری بدیم
  • محمدطاها IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    خب تو کنفرانس جواب نداشت بده دیگه..انتظار بیشتر از این نمیرفت وقتی تیم تاکتیک و برنامه‌ نداره چ جوابی میخواست بده؟! استقلال فکری صفر مطلق است تیمی بدون استراتژی تیمی بدون تمرینات مناسب تاکتیکی..تیمی بدون تحلیل درست از حریف..بازیهای پر انتقاد و کیفیت پایین تیم‌پشت حباب صدرنشینی پنهان شده بود تا آقای فکری در جواب منتقدان صدرنشینی پوشالی رو به رخ بکشد‌ و ضعف فنی و تاکتیکی تیم رو برنتابد..آقای فکری اگر بواقع عاشق استقلال است اگر منافع استقلال به منافع خودش ارجحیت دارد استعفا بده خووو..
  • امیرحسین نظری IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    عالی نوشتید جناب زهرابی، طبق معمول ،
  • ... IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    بنده هم موافق این هستم که استقلال تاکتیکی برای رسیدن به دروازه سپاهان نداشت ولی این هم در نظر بگیریم که سپاهان هم کارخاصی نکرد روی دو غافلگیری و خلاقیت بازکنان اش به گل رسید و البته بابت ترک کنفرانس بایستی فکری خویش تندارتر باشه ولی اینکه یحیی اصلا شرکت نمیکنه و همیشه مطهری می‌فرسته شأن پایین نمیاد
  • 4444 IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    دیگه نمیشه با لنگ به صورت فوتبالی در افتاد اینا خودشون دیگه همه جور کار برای قهرمان شدن بلد شدن از مربی های بازیکنای قدیمیشون و وزارت و داوری و فدراسیون و تضعیف حریف در موقع مناسب و بازیکنای اصلی تیم مقابل رو در مقبلشون محروم میکنند خداییش دیگه نمیشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی