سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
۱۸ |
۴
اتفاق باور نکردنی در فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فوتبال ما از این همه تکرار خسته نمی‌شد و به دنبال کشف و شهود هم نبود. انگار نه انگار که قرار است تحولی در این فوتبال رخ بدهد و نسلی از مربیان تازه و جوان مانند محرم نویدکیا فرصتی برای ابراز وجود داشته باشند.

خبرورزشی - آرتین زهرابی؛ نسل تازه‌ای از مربیان فوتبال ایران در حال شکوفا شدن است. در واقع همان اتفاقی که سال‌هاست همه به دنبالش بودیم و چنین روزهایی را در ذهنمان مجسم می‌کردیم.

فراموش نکردیم روزهایی که لیگ برتر در در تمام سال‌های گذشته روی کاکل چند مربی می‌چرخید. مردانی که حضورشان در هر تیمی به تکرار مکرارت رسیده بود؛ فوتبالی که در حصار اسم‌هایی مانند فیروز کریمی، فرهاد کاظمی، شادروان محمود یاوری، اکبر میثاقیان، رسول کربکندی، غلامحسین پیروانی و ده‌ها مربی دیگر بود. فوتبال ما از این همه تکرار خسته نمی‌شد و به دنبال کشف و شهود هم نبود. انگار نه انگار که قرار است تحولی در این فوتبال رخ بدهد و نسلی از مربیان تازه و جوان فرصتی برای ابراز وجود داشته باشند.

در شرایطی که فوتبال ایران در آن قرار گرفته بود و به ندرت مدیرانی پیدا می‌شدند که قدرت ریسک و ایجاد تحول را داشتند، پدیده ای در عالم مربیگری کشف نمی‌شد و همه چیز بر مدار تکرار می‌چرخید و هرگز کاشف به عمل نمی‌آمد که نسل جوان و جدید مربیانی ایرانی سرانجام کی قرار است ظهور کند؟

حضور محرم نویدکیا در کادر فنی سپاهان و نحوه حرف زدن و توضیح دادن او اما نشان می‌دهد اتفاق تازه‌ای در عرصه مربیگری رخ داده است. ادبیات مربیان جوان شبیه هم شده و دانش مربیگری در ایران نیز وارد مرحله‌ای تازه شده است. فوتبال ایران دیگر حول محور اسامی تکراری نمی‌چرخد. این فوتبال حالا مربیانی نظیر پیروز قربانی دارد. محمد ربیعی در مس رفسنجان دیده شده، مسعود شجاعی در تراکتور کارش را چند وقت است آغاز کرده و سرانجام همان اتفاقی که همه منتظرش بودیم رخ داده است.

نسل تازه‌ای از مربیان ایرانی با ادبیات متفاوت و عملکردی که نیاز به گذشت زمان و کسب تجربه بیشتر دارد ظهور کرده است. نسلی که آینده‌ساز نیمکت‌های مربیگری خواهد بود و از یادگیری و کسب دانش هم نباید غافل شود...

در این زمینه بیشتر بخوانید:

محرم نویدکیا: اعتماد زیاد هواداران سپاهان باعث می‌شود بیشتر اذیت شوم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    محرم نوید کیا یک جنتلمن به تمام معناست
    • حسین IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      من خودم پرسپولیسی هستم ولی محرم رو همیشه دوس داشتم کاملا با شخصیت و بی حاشیه
    • تتلیتی وحشتناک باهوش CH ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      در پاسخ ستارگان اون منفی در کامنت تو را من گذاشتم چون بهتر همه می دونم محرم شخصیت موجهی نیست و دینی به من داره که هیچ وقت نمی بخشمش قسم می خورم ولی شما گول حرفهای قشنگ او را می خورید
    • حمید علوی CA ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      ستارگان جان دوستم چقدر از آقای نویدکیا شناخت داری؟ بنده نه خیلی دقیق اما تا حد زیادی از طریق بعضی از بازیکنان پیشین استقلال که در سپاهان باهاش همبازی بودن، با ایشون آشنایی دارم. متاسفانه اطلاعات بنده مطلقن فرمایش شما رو‌ تایید نمیکنه. یکی از موارد خیلی کوچکترین مواردی که در مورد ایشون میکفتن، باند باز بودن سدید ایشون و دیگری اینکه بهم کلأ میزد زیر حرف و قولش. موارد دیگه هم هست که بهتره مطرح نشه.
  • .... IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    شخصيت و معرفت محرم نويدكيا در كنار تجربه اى كه به مرور كسب خواهد كرد انشاا... آينده روشنى جلوى روى اين مربى جوان خواهد بود.
    • تتلیتی وحشتناک باهوش CH ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      محرم شخصیت مثبتی نیست گول حرف های وی نخورید
  • 6666 IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    حمید مطهری رو از یاد بردید
  • رضا IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    رفتار محرم رو مقایسه کنین با مربیانی مثل منصوریان، نکونام، مجیدی، .... که فقط بلدن کنار زمین دلقک بازی دربیارن و شلوغ بازی
    • اسی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      اگر یه نگاهی به نیمکت خودتون (پرسپولیس )بندازی کلمه دلقک رو کاملا میتونی به عینه درک و لمس کنی
  • مجید IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    من یه استقلالی ام ولی خدایی شخصیت محرم نویدکیا رو دوست دارم کلا کار خودشو میکنه و بهترین خودشه ای کاش مربیان ما پیش ایشون یاد میگرفتن که اگر باختند و یا اشتباه داوری صورت گرفت بر علیشون جنجال به پا نکنند و کار خودشون رو انجام بدن امیدوارم واقعا یه روزی محرم نویدکیا روی نیمکت تیم ملی بشینه
  • محمد IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    سلام. مربیان باشخصیت وباکلاس همیشه دوست داشتنی هستند مثل همین آقای نویدکیا؛ ربطی هم به تیم ندارد کلا باشخصیت هستند؛بنده یک رئالی هستم ومربی اش را نیزدوست دارم ولی کومان بارسارانیزدوست دارم ایشان نیزبسیارباشخصیت هستند
  • اس اسی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    نوید کیا همه فاکتورها رو برای مربی خوب بودن داره اما فقط در سپاهان !! بازیهای سپاهان از روز اول تا آخرینش رو با استقلال ببینید چیزی بالاتر از سرمربی بنام رسول خطیبی نبوده اما فقط یک برتری نسبت به بقیه داره اونم اینه که در باشگاه سپاهان که برخلاف سایر تیمها همه چیز رو با هم داره میتونه به خوبی پیشرفت کنه یعنی مهمترین شرایط رو برای مربی شدن که مدیریت خوب تامین منابع مالی خوب آکادمی خوب زمین خوب و ..... رو باهم داره امیدوارم روزبه روز بیشتر بدرخشه و موفق تر بشه
  • deep blue IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    سلام.بر.زهرایی.ترسنده.از.موش.مزور.قلم.به.مزد.بزرگواران.کوچک.و.بزرگ.که حتا.از.ذکر.نام.امیر.سرورش.در.سیاهه.ی.مربیان.تکراری.می.ترسد.شرم.بر.قلمی که.با.چرخش.انگشتان.شما.مزدوران.پلیدی.ها.می.لغزد.
    • علیرضا IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      این همه بدوبیراه گفتی نشونه شخصیتت خودته پلشتتتت
    • ....... US ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      وجود افراد خاص و تأیید دو فاکتو ی ام الفساد ورزش با نام بردن و یا ( نام نبردن) از وی همان روش مشکوک و مرموز ما فیا یی است که جناب deep blue بدرستی به آن اشاره کرده اند . کیست که ما فیا ی فوتبال ما را نشناسد ؟!
    • حمید علوی CA ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      سلام deep blue جان. داداش امیرمافیا نوچه هاشو فرستاده بود جلو وزارت ورزش، قاطی شده بودن با نوچه های فرهاد ارزدولتی. خلاصه زیاد هوش نمیخواد بفهمیم کیا پشت سر مسموم سازی فضا علیه کادر فعلی استقلال هستن.
  • رهام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    مربی خوبی است
  • Retired IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    ايكاش حاشيه ها از استقلال و پرسپوليس دور ميشد ولى همه ميدونيم كه غير ممكن است ، فكرى هم درست مثل شش على و فرهاد تو استقلال سوخته خواهد شد و باور كنيد كه امير مافيا پشت تمام حجمه هاى اخيره . من ايشون رو خوب ميشناسم و از خيلى كارهاى پشت پرده اش با خبرم . فكرى مربى خوبى ولى تو استقلال موفق نميشه و بعد از دو سه بازى اينده كارش تمومه .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی