نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
تصویر استثنایی از پنالتی معروف روبرتو باجو/ داور ایرانی به بودای کوچک چه گفت؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دیدار فینال جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا که بین تیم‌های ایتالیا و برزیل برگزار شد، به قدری خاطرانگیز شده که هنوز درباره پنالتی معروف روبرتو باجو بحث می‌شود.

خبرورزشی - آرتین زهرابی؛ یادداشت نویسان ورزشی که امروز کارشان آنلاین است، به ندرت وارد سوژه‌های خارجی می‌شوند اما این روزها به لطف فناوری فوق‌العاده در صنعت روزنامه‌نگاری آنلاین و دسترسی به منابع، عکس‌ها و بانک‌های اطلاعاتی و خبری، نوشتن در این زمینه را تسهیل کرده...

فوتبالی‌های هم دوره ما از سوژه‌های فوتبال خارجی در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا به شدت استقبال می‌کنند و تا به حال نشده در این باره مطلبی بنویسیم و با استقبال مخاطبان روبه‌رو نشود.

دیدار فینال جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا که بین تیم‌های ایتالیا و برزیل برگزار شد، به قدری خاطرانگیز شده که هنوز درباره پنالتی معروف روبرتو باجو بحث می‌شود. باجو چهره‌ای بی‌نظیر در دنیای فوتبال است که به دلیل استایل، تیپ و چهره خاصش در فوتبال ایران طرفداران زیادی دارد.

باجو اما این روزها آن جوان خوش استایل ایتالیایی با ریش پروفسوری و موی پشت گردن بلند نیست که دل خیلی‌ها را می‌برد اما او در ۵۳ سالگی همچنان چهره‌ای جذاب است که خیلی‌ها سوژه‌های مربوط به این بازیکن ایتالیایی را تعقیب می‌کنند. با این که خودش هرگز هیچ تمایلی به حضور در رسانه‌ها ندارد و جزو معدود چهره‌های مطرح دنیای فوتبال است که برای فعالیت در اینستاگرام و فضای مجازی از خود تمایلی نشان نداده... این بی‌میلی و بی‌خیالی روبرتو باجو باز هم برای روزنامه‌نگاران ایتالیایی جذاب است و همچنان رسانه‌های مختلف با سوژه‌های مربوط به باجو، مخاطبان خود را سرگرم می‌کنند.

تصویر استثنایی از پنالتی معروف روبرتو باجو/ داور ایرانی به بودای کوچک چه گفت؟

یکی از این سوژه‌ها، همین پنالتی معروف باجو در جام جهانی ۹۴ آمریکا است. ضربه ای که باجو، خیلی بد زد و با این که قاعدتا بعد از کف رفتن این موقعیت باید تبدیل به بازیکنی منفور می‌شد اما همچنان محبوب و مشهور باقی ماند.

جالب این که در این تصویر استثنایی که پس از سال‌ها منتشر شده، یک داور ایرانی از نزدیک شاهد و ناظر همه چیز بود؛ او کسی نیست به جز محمد فنایی کمک داور ایرانی که بهترین قضاوت‌هایش را در جام جهانی ۹۴ آمریکا انجام داد. در بخشی از خاطرات فنایی از بازی خاطره انگیز برزیل و ایتالیا آمده است:

در فینال جام جهانی و وقتی بازی به ضربات پنالتی کشیده شد من مسئولیت وسط زمین را در اختیار داشتم  وقتی «فرانکو بارزی» پشت توپ ایستاد «روبرتو باجو» از خط خارج شد. من به سمتش‌ رفتم و گفتم به محل قانونی که برای‌تان در نظر گرفته شده بروید، او جواب داد می‌خواهم دعا کنم تا توپ فرانکو (بارِزی) گل شود اما نه تنها توپ باره‌سی گل نشد بلکه خودش هم پنالتی‌ را خراب کرد.

تصویر استثنایی از پنالتی معروف روبرتو باجو/ داور ایرانی به بودای کوچک چه گفت؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    خسته نباشید کمتر کسی می دونه داور بازی ایرانی بود
  • علی غریبی IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    من از جام جهانی ٨۶دارم می بینم اسطوره‌ های زیادی امثال زیکو، شوماخر مارادونا گئورگی حاجی توماس برولین هریستو استویچکوف راوانلی، جیان لوکا ویالی،جان فرانکو زولا، ماتئوس، آندریاس برمه، کوپکه، یورگن کوهلر، رودی فولر، کلینزمن، کانیجیا باتیستوتا، میشل پرودوم اینزاگی گری لینه کر...، وخیلی های دیگه.بالطبع حضور کمک داور فینال جام جهانی ٩۴امریکا از ایران بخوبی یادم هست طرفدار برزیل بودم بازی به‌به تو و روماریو دونگا کلودیو تافارل مازینهو زینهو کافو بارها دیدم یادش بخیر اون روزگار، چه باشیم وچه نباشیم زندگی وفوتبال ادامه دارد
  • علی IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    داور بازی مجارستانی بود. کمک داور ایران بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی