نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
بوی تند نوشیدنی کرانچار در تمرین!/ خاطرات مدیرعامل سابق سپاهان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در صفحه ۸۴ کتاب خاطرات مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان به نکته ای درباره وضعیت زلاتکو کرانچار اشاره شده است که بازخوانی آن خالی از لطف نیست.

خبرورزشی - بهار گذشته، مطلبی در خبرورزشی آنلاین منتشر شده بود که به بخشی از خاطرات دوران کاری مدیرعامل اسبق باشگاه سپاهان اصفهان اشاره‌هایی داشت. مهرزاد خلیلیان که روزگاری مدیر این باشگاه بود، بعدها کتابی را منتشر کرد که مربوط به مدیریت یک ساله او در سپاهان بود. حالا به مناسبت درگذشت زلاتکو کرانچار که به دلیل مشکلات کبدی، پزشکان موفق نشدند کاری برای او انجام بدهند، بخش کوتاهی از خاطرات مدیرعامل اسبق سپاهان را بازنشر می‌کنیم.

***

مهرزاد خلیلیان، مدیرعامل پیشین باشگاه سپاهان با انتشار خاطرات دوره‌ کاری خود، از نکات جالب و گفته نشده‌ای در حاشیه‌ اداره این باشگاه اصفهانی پرده برداشت. این کتاب با عنوان «معجزه‌ی پنجم» به دوران حضور مهرزاد خلیلیان به‌عنوان مدیرعامل در نیم‌فصل دوم لیگ سیزدهم و سپس مدیریت یکساله‌اش که منجر به پنجمین قهرمانی سپاهان در لیگ برتر پس از اتفاقات و ماجراهای روز پایانی لیگ شد، برمی‌گردد.

در صفحه ۸۴ کتاب معجزه پنجم به موضوع برکناری زلاتکو کرانچار و انتخاب حسین فرکی در فصل منجر به آخرین قهرمانی سپاهان پرداخته شده است. ماجرا از اینجا آغاز می‌شود که سپاهان در همان نیم‌فصل اول با چند نتیجه ضعیف شرایطی بحرانی پیدا می‌کند و در شرایطی در خانه به مصاف ملوان انزلی می‌رود که تنها، پیروزی برابر این تیم ضامن بقای کرانچار می‌شده است.

خلیلیان در پی تساوی یک بر یک سپاهان مقابل ملوان، چنین می‌نویسد: «پس از این مساوی بود که کرانچار دیگر تاب نیاورد؛ گرچه تیم خوب بازی می‌کرد و این نتیجه هم نتیجه‌ خیلی بدی نبود و هنوز تا فاجعه راه درازی در پیش داشتیم، اما شاید خود را مسول دانسته، دیگر نمی‌توانست تحمل کند و غیرتش هم اجازه نمی‌داد تا ادامه دهد. مسائل زیادی بود که از طریق حراست به گوش من می‌رسید و کرانچار برخی از قول و قرارهایش با من را بهم زد. شرایط به قدری سریع رقم خورد که فرصت کوچک‌ترین مشورت با آقای سبحانی را از ما گرفت. با توجه به این شرایط ما فورا دست به کار شدیم و از طریق رسول خوروش، به حسین فرکی پیغام دادیم. در عین حال، نمی‌خواستیم کوچک‌ترین بهانه‌ای به دست کرانچار و تونچی بدهیم. یکی، دو روز بعد سرزده به تمرین رفتم. در چمن از دور بوی نامطبوع تند نوشیدنی به مشامم رسید که حتی خلعتبری هم خیلی آهسته چیزی گفت. اینجا دیگر پایان راه بود.»

موضوعی که خلیلیان به آن اشاره کرده است، برای نخستین بار به روشنی از سوی یکی از مدیران فوتبال ایران بازگو شد. جالب اینکه کرانچار یک بار به دلیل همین نقصان توسط وزارت ورزش از هدایت تیم المپیک بازماند، اما چهار سال بعد در رویه ای تازه دوباره به‌عنوان تیم امید انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمود IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    اون مسلمان نبود و هیچ حرجی بهش نبود.شما که مسلمان هستی چطور هم بوی نوشیدنیرو تشخیص میدی،اونم تو فضای باز.هم آبروی یه نفرو میبری و باعث میشی همه پشت سرش بگن فلانی معتاده به این نوشیدنی. کار خبرورزشی از اونم زشت تره.چون طرف هرچی بوده فوت کرده.به جای اینکه حداقل چیزی ننویسی اینجوری پشت سر یه مرده خبر منتشر میکنه.
    • حامد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      واقعا نمیدونم دلیل مجدد انتشار این مطلب تو این روز برای چی بوده ای کاش یکم احترام گذاشتن بلد بودیم
    • . IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      و این که فاش کردن اسرار درست نیست. بخصوص وقتی در دنیا نباشند
  • خونسرد IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    تیمشون خوب بازی می‌کرده ولی دنبال بهونه بودن که بندازنش بیرون گفتن مشروب میخوری بفرما بیرون انتظار داشته تو نماز جماعت شرکت کنه ، عین این میمونه مثلاً علی دایی رو بایرن مونیخ عذرشو میخواست چون روزه میگیرفته
  • gaber IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    خاطره نویسی هم شده نمایش .می‌خواسته کتاب خاطراتش یک جنبه منفی ولی خواندنی پیدا کنه . خاطرات فوتبالی در ایران چیزی به فوتبال اضافه نمیکنه . همه میدانند روزگار و روش باشگاههای مارا .همینکه هر وقت گفتید بیا اومد هروقت گفتید برو بدون بهانه رفت اگر بوی عرق میداد انصافا پر از مردانگی بود که هیچ خسارتی به باشگاهتون نزد و هرچه دادید گرفت و هر چه ندادید شکایتی نکرد و بی بهانه رفت از اینطرف بو نداده ها چقدر دنبال پول مفتی هستند و شکایت و نمایش دادن
  • نادر IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    به قول خودش این شرف و داشت که موقعی که نتیجه نگرفت خودش بره نه مثل بی شرفهایی که مثل کنه ول کن نیستند
  • کرانچار IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    افشای اسرار یک بنده خدا چه ایرانی وچه خارجی گناه بزرگی است وتضییع حق الناس است و سوزانندگی آتش جهنم وگزندگی نیش مار وعقرب ومکافاتهای سخت اخروی رادارد. برای دیگران نپسندیم آنچه برای خود نمی پسندیم علی (ع)
  • بهرام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    شماتیمی‌بودید‌که‌رحم‌به‌بازیکنای‌پرسپولیس‌نکردید‌بااون‌ابهای‌مسموم‌که‌بهشون‌دادید‌حالا‌داری‌درباره‌یک‌نفری‌صحبت‌میکنی‌که‌مسلمان‌نیست وقانون‌کشورخودش‌‌رااجراع‌میکنه‌نیومده‌توزمین‌فوتبال‌که‌چیزی‌بخوره‌ بعضی‌ازهمین‌مسلمانهای‌کشور‌خودمون‌ماه‌مبارک‌رمضان‌علنی‌تو‌انظار‌ مردم‌روزه‌میخورن‌چرا‌به‌اونها‌گیر‌نمیدی‌ابرو‌این‌بنده‌خدا‌رامیبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی