نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
اتفاق تلخ برای تیم ملی ایران/ بحرین میزبانی را می‌گیرد؟
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در حالی که این روزها فدراسیون فوتبال در گیر و دار تغییرات مدیریتی است، تصمیمی مهم می‌تواند سرنوشت تیم ملی را به طور کلی تغییر دهد.

خبرورزشی - برگزاری دیدارهای باقیمانده انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا باز هم به تعویق افتاد و قرار است این مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود. AFC از تمام کشورهای شرکت‌کننده درخواست کرده در صورت تمایل برای میزبانی متمرکز دیدارهای گروه خود، اعلام آمادگی کنند.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه C انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج هم‌گروه است که دیدارهای دور رفت خود را با دو پیروزی و دو شکست به پایان رسانده. چهار دیداری که سه دیدار آن خارج از خانه بود و ایران در دور رفت فقط از کامبوج میزبانی کرد. با توجه به استراحت ایران در هفته اول دور رفت و دور برگشت دیدارهای گروه C طبق قرعه، چهار تیم دیگر فقط سه بازی دیگر خواهند داشت و فقط تیم ملی ایران چهار دیدار را برگزار خواهد کرد که طبق برنامه باید در سه دیدار مقابل هنگ‌کنگ، بحرین و عراق میزبان باشد. با این حال طبق اصول جوانمردانه نیز ایران باید برای میزبانی گروه C در اولویت باشد و کنفدراسیون فوتبال آسیا شانس بیشتری برای ایران قائل شود.

از میان تیم‌های ملی حاضر در گروه C فدراسیون فوتبال ایران و بحرین برای میزبانی متمرکز بازی‌ها درخواست خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرده‌اند. این در حالی است که بحرین در دور برگشت، فقط دو میزبانی دارد که آن هم مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ است و دیدار مهم آنها مقابل ایران باید خارج از خانه برگزار شود. از آنجایی که بحرین رقابت نزدیکی هم با ایران برای صعود به مرحله بعدی دارد، می‌خواهد با گرفتن میزبانی از ایران شانس خود را بالاتر ببرد. آنها حتی می‌توانند با میزبانی از سه دیدار دیگر ایران مقابل سه تیم دیگر، شرایط روانی را به ضرر تیم ملی ایران و به سود رقبایش فراهم کنند تا حذف ایران و صعود خودشان را رقم بزنند. مسئله‌ای که به هوشیاری فدراسیون فوتبال و درایت مسئولان این فدراسیون بستگی دارد.

فدراسیون فوتبال بحرین حتی پیش از این درخواستی را به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده بود که تمام هزینه‌های میزبانی تیم ملی ایران را پرداخت می‌کند تا دیدارهای گروه C به صورت متمرکز در بحرین برگزار شود. مسئله‌ای که با اعلام مخالفت صریح ایران همراه بود، آن هم در شرایطی که هر کشوری که میزبان می‌شود بایستی تمام شرایط میزبانی را فراهم و هزینه‌ها را به صورت کامل پرداخت کند. تنها هزینه بلیت رفت و برگشت داوران از سوی فیفا پرداخت می‌شود و همچنین کشور میزبان موظف است سیگنال پخش تلویزیونی بازی‌ها را به صورت رایگان در اختیار چهار تیم دیگر گروه قرار دهد.

در شرایط فعلی که زمان زیادی هم تا اعلام میزبان‌های متمرکز گروه‌های مختلف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین باقی نیست، در کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین عراق که صدرنشین گروه C است، شنیده شده که بحرین میزبان دیدارهای متمرکز این گروه خواهد شد. این شایعه به صورت جدی شنیده می‌شود و در همین حال فدراسیون فوتبال ایران هنوز مشغول برپایی جشن انتخاباتی است، آنهم در حالی که روز دوشنبه هشتم مارس (۱۸ اسفند) باید کشورهای میزبان مشخص شوند.

با توجه به تعطیلی روز جمعه در ایران و شنبه و یکشنبه در مالزی و همچنین اختلاف ساعت چهار ساعت و نیمه تهران با کوالالامپور، فدراسیون فوتبال ایران فقط تا ظهر فردا (پنجشنبه) زمان دارد که مدارک خود را به صورت کامل به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند و تضمین‌های لازم را برای میزبانی بدهد که مهمترین آنها پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد حباب ایمنی است.

فرصت برای تیم ملی در حال از دست رفتن است و باید به صورت جدی به فدراسیون فوتبال هشدار داد که اقدامی انجام دهند. هیئت رئیسه جدید فدراسیون فوتبال مسلماً پیش از انتخابات می‌دانستند که به محض انتخاب باید کار خود را آغاز کنند و حتی شروع کار پس از انتخابات هم دیر بود، اما گویا جشن‌های انتخاباتی، سخنرانی برای کارکنان سازمان لیگ و انجام مصاحبه‌های متعدد، مهمتر از سرنوشت تیم ملی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
    خسته نباشید به عزیزی خادم و خطیر
    • کابوي موج سوار IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
      فقط غر بزنيد شما تيم ملي اگه قوي باشه براش نبايد فرقي داشته باشه که کجا بازي ميکنه چون به خاطر کرونا تماشاگري نيست که روي بازي تاثير داشته باشه بنابراين بهتر به جاي اين کارهاي علکي به فکر جور کردن بازيهاي دوستانه باشيد.
  • هوادار تیم ملی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    همینطوری هم فیفا دی ها داره میره و ما هیچ کاری نکردیم و فردا با دوتا بازی تدارکاتی با ازبکستان یه تیمی از آفریقا حتما میتونیم بریم جام جهانی حتما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی