نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
گمانه‌زنی درباره دلایل شکست باورنکردنی علی‌اکبری/ دلیل تاخیر در اعلام باخت هرکول ایرانی چیست؟
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امیر علی‌اکبری چرا باخت؟ طرفداران او هنوز شکست به حریف گمنام‌ کره‌ای را باور ندارند و دلایل مختلفی برای این باخت می‌آورند.

خبرورزشی - علی‌اکبری که در رشته MMA فعال است، در نخستین رقابت خود در سازمان وان چمیونشیپ، به کانگ جی‌ون کره‌ای باخت و هوادارانش را شوکه کرد. او که پیش از این در سازمان‌های رایزین و ای‌سی‌ای مشغول بود، فقط تجربه یک شکست را داشت.

عصر جمعه علی‌اکبری چند ساعت بعد از انتشار ویدئوی مبارزه‌اش، در اینستاگرامش نوشت: «واقعا هیچ توضیحی برای این فایت ندارم و از همه مردم ایران عذرخواهی می‎کنم.»

او در حالی این پست را منتشر کرد که چندین روز از شکستش گذشته بود. تصور عمومی این است که مبارزه روز جمعه انجام شده و علی‌اکبری ساعتی بعد از شکست پست اینستاگرامی را منتشر کرده ولی واقعیت این است که مسابقه ضبط شده بود و او تا زمان پخش مسابقه‌ سکوت کرد. سازمان همه مسابقات روزهای گذشته را ضبط کرده و هیچ مسابقه‌ای مستقیم پخش نشده است. نتایج برخی از مسابقات MMA معمولا با اتهام شرط‌بندی روبه‌رو بوده، اگرچه همه می‌دانند اثبات شرط‌بندی کار ساده‌ای نیست.

روزنامه ایران ورزشی نیز در این زمینه نوشت: امیر علی اکبری بعد از مدت‌ها اولین مسابقه خود را در مسابقات هنرهای رزمی در وان چمپیونشیپ برگزار کرد و شکستی عجیب را متحمل شد. او در این مسابقه‌ها شکست باور نکردنی و عجیبی را متحمل شد که بعد از یک هفته خبر آن رسانه‌ای شد.

 امیر که مدت‌ها از میادین رسمی دور بود بعد از امضای قرارداد با لیگ وان‌چمپیونشیپ در قفس مبارزات حاضر شد و مقابل حریف کره‌ای شکست خورد. شکستی که شاید نشان از دوران رو به افول این ستاره نامی ورزش ایران داشته باشد. البته شکست امیر با حواشی زیادی روبه‌رو شد و باعث شد تا در ۴۸ ساعت گذشته حرف‌ و حدیث‌های زیادی به راه بیفتد. 

روز پنجشنبه خبری منتشر شد که حکایت از شکست امیر علی اکبری در مسابقه با حریف کره‌ای داشت اما عجیب بود که به یکباره این خبر با واکنش امیر علی اکبری روبه‌رو شد که مسابقه برگزار نشده و قرار است که روز جمعه با حریف کره‌ای مسابقه بدهم.

موضوع عجیبی بود. مگر می‌شود که خبر شکست ورزشکاری منتشر شود و بعد همان ورزشکار بگوید که قرار است فردا مسابقه بدهم؟ بعد از چند ساعت چلنج در این‌باره معلوم شد که مسابقه امیر علی اکبری با این ورزشکار کره‌ای یک هفته قبل برگزار شده بود و اصلاً روز جمعه قرار نبوده مسابقه‌ای برگزار شود.

اتفاقی عجیب که خبر شکست امیر بعد از یک هفته منتشر می‌شد در حالی‌که خودش هم این خبر را تکذیب می‌کرد.

 ماجرا زمانی جالبتر شد که ظهر روز جمعه صفحه رسمی امیر علی اکبری اعلام کرد که لحظاتی پیش متأسفانه این ورزشکار در مسابقه با حریف کره‌ای شکست خورد! این کار ابتدا این شائبه را به وجود آورد که شاید امیر با این‌کار قصد داشته شکستش را پنهان کند اما حالا زوایای جدیدی از این مسابقه منتشر می‌شود.

ماجرا به شدت عجیب و غریب شده بود که چطور چنین چیزی ممکن است که مسابقه‌ای برگزار شود و خبر نتیجه آن بعد از یک هفته منتشر شود؟ بعد از بررسی قوانین برگزاری مسابقات در وان چمپیونشیپ مشخص شد که این سازمان در قراردادی که با ورزشکاران شاغل در این مسابقات دارد، این اجازه را به آنها نمی‌دهد که خبر مسابقه را منتشر کنند.

در این زمینه بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بیژن IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    با گارد باز رفت جلو با دست راست مشت پرناب کرد در حالیکه سمت چپ صورتش کاملا باز بود وحریف کره یی حالا یا شانسی ویا با دید باز مشتش رو روی پایین فک علی اکبری زد همان جاییکه محمد علی کلی نیز دوبار ضربه خورد وباخت ولی بیهوش نشد...یک بار در مسابقه با جوفریزرویک بار در مسابقه با کن نورتون...البته در مسابقه با کن نورتون فک جناب محمد علی شکست...علی اکبری همیشه با گارد باز مبارزه میکنه واین خیلی خطرناکه.....
  • امیرحسین IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    شرط بندی در کار بوده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی