نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
یوونتوس – پورتو؛ اژدهاکشی در تورین
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پورتو بازی رفت را در خانه ۲ بر یک از یوونتوس برده و می‌خواهد در تورین هم با کسب نتیجه دلخواه از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فراتر برود.

خبرورزشی - امشب یوونتوس از ساعت ۲۳:۳۰ میزبان پورتو خواهد بود. نبرد رفت در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را پورتو برده و یووه باید برنده بازی خانگی باشد تا بتواند صعود کند. 

یوونتوس‌؛ مأموریت پرتغالی
برای یوونتوس که سابقه کام‌بک زدن در لیگ قهرمانان اروپا را داشته و در نوکمپ همین فصل بارسلونا را برده، پیروز شدن مقابل پورتو و جبران شکست بازی رفت سخت نیست. مأموریت امشب را باید مأموریت پرتغالی بدانیم. حریفی پرتغالی دارند و چشم‌شان به ساق‌های کریستیانو رونالدو است. یوونتوسِ آندره‌آ پیرلو مشکل زیاد داشته و این مربی جوان نتوانسته در سری A تیمش را به صدر برساند، ولی اگر در لیگ قهرمانان نتایج خوبی بگیرد، هواداران هم‌سوی او خواهند شد. خیلی‌ها نگران هستند که پیرلو در ابتدای راه مربیگری بسوزد و این اتفاق بستگی به نتایج آتی بانوی‌پیر خواهد داشت. 

پورتو؛ اژدها بیدار شده است
پورتو هم شرایط تقریباً مثل یوونتوس است. در لیگ برتر پرتغال از اسپورتینگ خیلی عقب مانده‌اند و حتی در رقابت‌های حذفی هم از دور رقابت‌ها کنار رفته‌اند. تنها دلخوشی‌شان همین لیگ قهرمانان اروپاست و می‌خواهند بعد از مدت‌ها به مراحل بالا برسند. با وجود برد باارزش در بازی رفت، صعودشان آسان نیست. خط دفاعی پورتو در لیگ قهرمانان شرایط خوبی داشته. در مرحله گروهی فقط ۳ گل خوردند. در بازی رفت هم با وجود اینکه یک گل خوردند، عملکرد خوبی داشتند. آیا در تورین هم سربلند خواهند شد؟

آخرین جدال
نبرد رفت به میزبانی پورتو را تیم پرتغال ۲- یک از یوونتوس برد. طارمی و مارگا برای پورتو گل زدند و کیزا تک‌گل یووه را به ثمر رساند. 

آمار بازی
۵) یوونتوس و پورتو در لیگ قهرمانان اروپا ۵ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. یوونتوس برنده ۳ بازی بوده و یک بازی هم مساوی شده. برد پورتو در بازی رفت هم اولین پیروزی این تیم در لیگ قهرمانان مقابل بانوی‌پیر بود. 
۱۸) یوونتوس تا به حال ۱۸ مرتبه به مصاف تیم‌های پرتغالی رفته که ۱۰ بازی را برده، در ۳ بازی به تساوی رسیده و ۵ دیدار را هم باخته است. 
۲) این نبرد بین تیم‌هایی است که هرکدام در لیگ قهرمانان اروپا ۲ قهرمانی دارند. آخرین قهرمانی یووه سال ۱۹۹۶ و آخرین قهرمانی پورتو سال ۲۰۰۴ به دست آمده. 
۷) جالب است بدانید یوونتوس رکورددار نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست. این تیم ۷ مرتبه فینال‌ها را باخته. از سال ۱۹۹۶ به بعد هم در ۵ فینال حاضر بوده‌اند که همگی را باخته‌اند. 
۷) بانوی‌پیر در ۷ دیدار خانگی‌اش در سال ۲۰۲۱ موفق شده پیروز شود. فقط فیورنتینا و بارسلونا موفق شده‌اند این فصل در تورین پیروز شوند. 
۰) پورتو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در خانه‌اش شکست نخورده است. 

مصدومان و محرومان
پائولو دیبالا هنوز مصدوم است، رودریگو بنتانکور کرونایی شده و دانیلو با کارت زرد بازی رفت محروم شد. اینها بازیکن‌هایی هستند که نمی‌توانند یوونتوس را همراهی کنند. شانسل امبمبا و ایوان مارکانو هم مصدومان پورتو هستند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس: شچسنی، کوادرادو، بونوچی، دمیرال، ساندرو، کیزا، رابیو، مک‌کنی، رمزی، موراتا و رونالدو
پورتو: مارچسین، مانافا، په‌په، امبمبا، زایدو، اولویرا، اوریبه، اوتاویو، کورونا، طارمی و مارگا 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سرخ پوست IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    به امید درخشش طارمی پسر ایرانی امید پورتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی