سعودی‌ها، زخم خورده فرهاد 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اولین برتری استقلال مقابل الاهلی عربستان زمستان سال ۸۸ در حالی رقم خورد که فرهاد مجیدی یکی از بهترین نمایش‌های خود با پیراهن آبی را ارائه کرد.

خبرورزشی - الاهلی عربستان جدی‌ترین حریف استقلال در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا تلقی می‌شود و روز ۲۶ فروردین سال آینده شاهد رویارویی این دو تیم خواهیم بود. فدراسیون فوتبال عربستان از چند ماه قبل برای ضربه زدن به فوتبال ایران دنبال دریافت میزبانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان بود و در نهایت به لطف شیخ سلمان توانست به این مهم جامه‌عمل بپوشاند و حالا استقلالی‌ها باید برای برگزاری مرحله گروهی، راهی شهر جده عربستان شوند. در واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا لطف را در حق عربستانی‌ها تمام کرد و هم در عرصه ملی و هم در چارچوب رقابت‌های باشگاهی نهایت ناجوانمردی را برای فوتبال ایران به خرج داد. حالا استقلال در حالی باید عازم عربستان شود که هر لحظه ممکن است در آنجا مشکلات عجیب و غریب و تازه‌ای برای فرهاد مجیدی و شاگردانش ایجاد شود. البته به لحاظ فوتبالی قطعاً الاهلی نمی‌تواند برای آبی‌پوشان ایرانی دردسر چندانی درست کند چون جدا از بحران نتیجه‌گیری که این روزها نماینده عربستان را به دردسر انداخته، الاهلی طی دیدارهای گذشته خود با استقلال همواره چهره یک تیم مغلوب را داشته است. 

اولین تعظیم در عربستان 
استقلال تا اواخر زمستان سال ۸۸ نتوانسته بود داخل خاک عربستان در هیچ مسابقه رسمی پیروز شود، به همین خاطر هنگامی که شاگردان صمد مرفاوی راهی شهر جده شدند تا مقابل الاهلی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۱۰ صف‌آرایی کنند، کمتر کسی تصور می‌کرد آنها با دست پر باز می‌گردند و در بهترین شرایط، اغلب کارشناسان معتقد به تساوی استقلال و الاهلی در خاک عربستان سعودی بودند ولی آبی‌پوشان ایرانی با ارائه یک نمایش مثال‌زدنی و کاملاً تحسین‌برانگیز، مردان متکبر شهر جده را با نتیجه ۲- یک شکست دادند تا الاهلی عربستان به اولین تیم این کشور بدل شود که در داخل خاک خود مقابل استقلال ایران سر تعظیم فرود آورده است. استقلالی‌ها در بهار سال ۸۹ نیز این تیم را در ورزشگاه آزادی با نتیجه مشابه مسابقه رفت شکست دادند تا خاطره فوق‌العاده تلخی از خودشان در ذهن هواداران الاهلی بر جا بگذارند. 

۳ پیروزی و فقط یک ناکامی
جدا از دو مسابقه‌ای که استقلال با الاهلی در فصل ۲۰۱۰ لیگ قهرمانان برگزار کرد، این دو تیم فصل گذشته نیز رقیب همدیگر در پیکارهای آسیایی بودند. بازی رفت زمستان پارسال در کویت برگزار شد و استقلال با وجود ارائه یک نمایش بسیار خوب، در نهایت مسابقه را با نتیجه ۲- یک به حریف عربستانی واگذار کرد. در واقع آن شکست اولین و خوشبختانه تا اینجای کار آخرین ناکامی استقلال مقابل الاهلی است چون آبی‌ها در مسابقه برگشت که مهر امسال به میزبانی قطر برگزار شد، حریف عربستانی خود را مقتدرانه با ۳ گل شکست دادند. در واقع استقلال تا امروز ۴ مرتبه برابر الاهلی وارد میدان شده که حاصل آن سه پیروزی برای نماینده ایران و تنها یک کامیابی برای سعودی‌ها بوده است. آمار ارزشمندی که امیدواریم با وجود همه کارشکنی‌های صورت گرفته توسط کنفدراسیون، بهار سال آینده (البته در صورت مسافرت استقلال به عربستان) باز هم بهتر شود و دو پیروزی جدید در کارنامه استقلالی‌ها مقابل این تیم مغرور شهر جده رقم بخورد. 

شب رؤیایی مجیدی 
اولین برتری استقلال مقابل الاهلی عربستان زمستان سال ۸۸ در حالی رقم خورد که فرهاد مجیدی یکی از بهترین نمایش‌های خود با پیراهن آبی را ارائه کرد. سرمربی کنونی استقلال در آن مسابقه هر دو گل تیمش را به ثمر رساند و نقش فوق‌العاده ارزشمندی در برتری ۲- یک این تیم در جده داشت. البته فرهاد زمستان پارسال تحت عنوان سرمربی مقابل الاهلی شکست خورد ولی بسیار امیدواریم روند پیروزی‌هایش تحت عنوان مرد شماره یک نیمکت هم برابر مردان شهر جده از فروردین آتی آغاز شود. اتفاقی که وقوع آن اصلاً بعید نیست و استقلال کاملاً توانایی و استحقاق آن را دارد. این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که در همان اولین پیروزی استقلال مقابل الاهلی داخل جده، محمد محمدی هم فوق‌العاده ظاهر شد. سنگربان استقلال در آن بازی یک پنالتی بسیار ارزشمند مهار کرد تا مانع از به تساوی کشیده شدن مسابقه شود. 

بازگشت به ورزشگاه آشنا 
اگر اقدامات دیپلماتیک مؤثر واقع نشود و در نهایت تصمیم به حضور استقلال در عربستان گرفته شود، مردان فرهاد مجیدی باید در استادیوم ملک عبدا... برابر نمایندگان عربستان، قطر و عراق صف‌آرایی کند. ورزشگاهی کاملاً نام آشنا برای فوتبال ایران که علاوه بر استقلال، بسیاری از تیم‌های باشگاهی کشورمان نیز سابقه بازی در آنجا را دارند. حتی تیم ملی ایران نیز در استادیوم مورد نظر وارد میدان شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی