۳
دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
۳ |
۵
از گل‌های به ثمر نرسیده مهدی طارمی چه خبر؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازگشت طارمی به همان روزهای درخشان، کار یک یا دو بازی است؛ فقط نباید بیش از این طارمی را برای گل زدن تحت فشار قرار داد.

خبرورزشی - آرتین زهرابی؛ گزارش‌های منتشر شده درباره مهدی طارمی و روند گل‌نزدن‌های او در هفته اخیر از این قرار است: «طارمی مهاجم ایرانی فصل گذشته موفق شد در تیم ریوآوه پرتغال ۱۸ گل به ثمر برساند و این فصل راهی تیم پورتو شد. طارمی هرچند در هفته‌های نخست حضور در پورتو چندان به کار گرفته نمی‌شد، اما به تدریج قابلیت‌هایش را در این تیم به نمایش گذاشت و توانست به یکی از اساسی‌ترین مهره‌های پورتو تبدیل شود.

سرعت رو به رشد طارمی با به ثمر رساندن ۹ گل در لیگ پرتغال، ۵ گل در جام حذفی و در نهایت یک گل در لیگ قهرمانان اروپا به تدریج کم و کمتر شد و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که پای او در ۹ بازی گذشته (۸ بازی در پورتو و یک بازی در تیم ملی ایران) به گل باز نشده است.

هرچند طارمی در این مدت هم با پاس گل یا گرفتن پنالتی تاثیر خود را نشان داده است اما افت گلزنی در مهاجمی که از وی به عنوان ماشین گلزنی پورتو یاد می‌شد، باعث تعجب رسانه‌های پرتغال شده است.»

***

رسانه‌ها بابت چند هفته ناکامی طارمی در گل زدن شگفت‌زده شده‌اند اما همه آنها می دانند وقتی این مهاجم از لیگ قطر به پرتغال رفت، کمتر کسی تا این اندازه به او امیدوار بود. شاید به ندرت افرادی پیدا می‌شدند که شاهد چنین موفقیتی از سوی طارمی باشند؛ چرا که دوام آوردن در فوتبال اروپا حتی در سطح لیگ پرتغال کار ساده‌ای نیست. مهدی طارمی هفته‌های متمادی روی بورس بود و گزارش‌ها و تحلیل‌های مثبتی هم از او درج شد اما یک مهاجم گلزن، قرار نیست همیشه روی فرم باشد یا هر لحظه بوی گل بدهد.

از طارمی همان قدر که در تعاریف از او افراط شد باید در بزنگاه دوران افت نیز زیاده روی نکرد؛ مهدی طارمی همچنان مهاجم شماره یک پورتو است؛ همان بازیکنی که در لیگ قهرمانان اروپا خوش درخشید و در لیگ پرتغال هم جزو بهترین‌ها بود. خبر پیشنهادهای تازه او دهان به دهان می‌چرخید و حتی خیلی‌ها، تیمی بالاتر از پورتو را برای فصل بعد طارمی متصور بودند.

بازگشت طارمی به همان روزهای درخشان، کار یک یا دو بازی است؛ فقط نباید بیش از این طارمی را برای گل زدن تحت فشار قرار داد. طارمی برمی‌گردد، با گل هم برمی‌گردد اما هر وقت او برگشت، در تعاریف و واژه‌هایی که برای مهدی یا هر بازیکنی استفاده می‌شود نباید زیاده‌روی کرد؛ به همین سادگی...

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    طارمی توی ریوآوه تمام پنالتی ها رو خودش گل می کرد اما توی پورتو اولیویرا گل می کنه در مجموع اگه می گذاشتن پنالتی ها رو طارمی بزنه الان طارمی ۱۵گله بود من نمی دونم پرتغالی ها چی از طارمی می خوان یا گل می زنه یا پاس گل میده یا پنالتی می گیره کاری که طارمی جلوی سانتاکلارا انجام داد و پنالتی گرفت کم از گل زدن نیست
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    سطح لیگ درپیتی پرتغال بسیار نازل است همین حالا سیروس دین محمدی و احمد مومن زاده را بفرستید پرتغال آقای گل به ایران بر می گردند وقتی نه بازی در این لیگ درپیتی گل نزدی حتما ضعف داری
  • ناشناس IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    همین لیگ درپیت یه تیم داره که الان یک چهارم لیگ قهرمانانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی