نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
یک جام و یک سؤال بزرگ/ جامی براش آرامش بارسلونا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اولین جام رونالد کومان همراه بارسلونا، جامی بود که سرانجام کاتالان‌ها را به آرامش رساند.

خبرورزشی - بارسلونا طی ۱۲ دقیقه طوفانی نسخه بیلبائو را پیچید و چهار گل به این تیم زد تا سی و یکمین قهرمانی خود در جام حذفی اسپانیا را جشن بگیرد. اولین جام رونالد کومان سرمربی بارسلونا همراه با این تیم، نکاتی ویژه را در پی داشت. بارسا بعد از باخت مقابل بارسلونا در ال‌کلاسیکو پا به این میدان گذاشت و انتظار می‌رفت دچار مشکل از نظر روحیه تیمی باشد، اما آن‌ها کاملاً سرحال نشان دادند و یک جام دیگر به ویترین افتخارات خود اضافه کردند. 

دو رؤیا
ماجرای اتلتیک بیلبائو در سال ۲۰۲۱ موردی است که شاید هیچ‌وقت در تاریخ فوتبال تکرار نشود. آن‌ها هم در سال ۲۰۲۰ به فینال حذفی رسیدند و هم در سال ۲۰۲۱ اما بازی سال گذشته مقابل سوسیداد به دلیل شیوع ویروس کرونا با توافق دو تیم به تاخیر افتاد. آن‌ها منتظر بودند با حضور هواداران بازی را برگزار کنند که این اتفاق در نهایت نیفتاد و بیلبائو و سوسیداد دو هفته پیش بازی فینال سال قبل را برگزار کردند که با برتری ۱-۰ سوسیداد همراه شد. فینال ۲۰۲۱ هم دومین شانس برای بیلبائو جهت کسب قهرمانی در جام حذفی بود که این بار هم مغلوب شدند تا دو جام از یک تورنمنت را در دو هفته از دست بدهند. 

کومان می‌ماند؟
سرمربی هلندی بارسلونا فصل را در شرایطی سخت و بحرانی با بارسلونا شروع کرد و به نظر می‌رسید که دوام چندانی روی نیمکت این تیم نداشته باشد. اما مربی ۵۸ ساله توانست کشتی بحران زده بارسا را تا حدودی به ساحل آرامش برساند. قهرمانی در جام حذفی گام مهمی برای تثبیت او روی نیمکت بارسلونا بود. ضمن اینکه تیم او هنوز در لیگ اسپانیا نیز شانس قهرمانی دارد، شرایطی که چند ماه قبل اصلاً برای بارسلونا قابل پیش بینی نبود و کومان از این جهت بابت تحول تاکتیکی در که تیم ایجاد کرد، شایستگی تقدیر دارد. 

دی‌یونگ در پست اصلی
یکی از تغییراتی که کومان در چند ماه اخیر در بارسلونا ایجاد کرده بود، بازی با سه مدافع بود. یک روش پر ریسک که با تاکتیک همیشگی و سالیان اخیر بارسلونا نیز همخوانی نداشت. نکته عجیب‌تر این بود که او فرانکی دی‌یونگ هافبک هلندی را در خط دفاعی استفاده می‌کرد و این بازیکن ۲۳ ساله هم انصافا نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت. اما بازگشت جرارد پیکه این فرصت را به دی‌یونگ داد که به پست اصلی خود در میانه میدان برگردد و نمایش فوق‌العاده‌ای را مقابل بیلبائو ارائه دهد. یک گل و دو پاس گل نشانگر توانایی‌های بالای او در صورت بازی در پست تخصصی خودش است. 

معمای مسی
آیا قهرمانی در جام حذفی می‌تواند زمینه‌ای برای قهرمانی بارسلونا در لالیگا هم باشد و همه اینها آیا می‌تواند لیونل مسی را به ماندن در این باشگاه متقاعد کند؟ مسی که به نظر می‌رسید خوشحال بود، دو گل زد و و عالی کار کرد. اما سوال بزرگ هواداران بارسا این است که آیا مسی بالاخره رضایت می‌دهد که در بارسلونا بماند و قید جدا شدن از این تیم را بزند. 

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی